• Business

    Beat: Είναι ελληνική εταιρεία;

    Taxibeat

    Νίκος Δρανδάκης, Founder & CEO του Taxibeat


    Μία μεγάλη καμπάνια διαδικτυακής συλλογής υπογραφών έχει ξεκινήσει ο Νίκος Δρανδάκης, εμπνευστής της γνωστής εφαρμογής για smartphones Taxibeat (μετά την εξαγορά της από την Daimler λέγεται πλέον Beat), ζητώντας υποστήριξη για τη νομοθετική παρέμβαση της κυβέρνησης στην αγορά των ταξί, η οποία όπως καταγγέλλει απειλεί τη δραστηριότητα του Beat στην Ελλάδα.

    Το τι ακριβώς είναι η εν λόγω νομοθετική πρωτοβουλία και αν αποτελεί κάτι θετικό ή αρνητικό παραμένει ασαφές, αφού ακόμα δεν έχουμε δει το νομοσχέδιο. Όμως είναι απολύτως θεμιτό, αν πράγματι μία εταιρεία θεωρεί ότι αδικείται από ένα νομοσχέδιο, να θέλει να ενημερώσει τον κόσμο και να αντλήσει υποστήριξη από αυτόν. Το θέμα είναι ότι, εν προκειμένω, τα πράγματα δεν είναι ακριβώς όπως φαίνονται. Για την ακρίβεια, δεν είναι καθόλου όπως φαίνονται.

    Ας ξεκινήσουμε από το πιο θεμελιώδες ερώτημα. Είναι η Beat ελληνική εταιρεία; Η απάντηση μπορεί να εκπλήξει πολλούς: Όχι, δεν είναι. Η Beat είναι μία βρετανική επιχείρηση, η οποία απλώς έχει υποκατάστημα στην Ελλάδα. Φυσικά, αυτό από μόνο του δε σημαίνει κάτι – είναι όμως κάτι που πολλοί δε γνωρίζουν, νομίζοντας ότι πρόκειται για μία αμιγώς ελληνική εταιρεία.

    Μάλιστα, όταν ζητήσαμε να μιλήσουμε στο τηλέφωνο με κάποιον από την εταιρεία, μας παρέπεμψαν σε e-mail, υποστηρίζοντας πως όλες οι επικοινωνίες γίνονται με αυτόν τον τρόπο. Το οποίο βέβαια είναι παράδοξο (είναι δυνατόν ολόκληρη εταιρεία και να μην έχει τηλέφωνο;) και μάλλον υποδεικνύει ότι απλώς τα κεντρικά γραφεία της βρίσκονται εκτός Ελλάδος.

    Εξάλλου, ας μην ξεχνάμε πως πλέον η εταιρεία ανήκει στον γερμανικό κολοσσό Daimler, που την εξαγόρασε έναντι 43 εκατομμυρίων ευρώ, μεγάλο μέρος των οποίων κατέληξε στις τσέπες του ιδρυτή του Taxibeat, Νίκου Δρανδάκη. Ένα άλλο μέρος των χρημάτων αυτών φέρεται να δόθηκε για να καλύψει υποχρεώσεις που είχε δημιουργήσει η εταιρεία. Όμως κανείς δεν ξέρει ακριβώς πόσες ήταν αυτές οι υποχρεώσεις.

    Οι χαμένοι ισολογισμοί

    Και αυτό μας φέρνει στο επόμενο ερώτημα, που είναι πολύ πιο σοβαρό: Πληρώνει η Beat φόρους στην Ελλάδα; Εδώ κάτι φαίνεται πως δεν πάει καλά. Αν και η εταιρεία δραστηριοποιείται στη χώρα μας, έστω και ως υποκατάστημα, δεν έχει δημοσιεύσει ποτέ ισολογισμούς στο ΓΕΜΗ, γεγονός που σημαίνει ότι κανείς δε γνωρίζει ποιος είναι ο τζίρος της, τι έσοδα και έξοδα εμφανίζει και τι φόρους έχει πληρώσει. Κατά πόσον είναι νόμιμο να μη δημοσιεύει η εταιρεία ισολογισμούς στο ΓΕΜΗ; Και για ποιο λόγο δεν το πράττει; Και κυρίως: Πόσους φόρους έχε πληρώσει η Beat στην Ελλάδα; Και πόσους υπαλλήλους απασχολεί;

    Πράγματι, το Taxibeat, όπως λέει και ο κ. Δρανδάκης, είναι ένα αληθινό success story που από το μηδέν έφτασε να εξυπηρετεί σχεδόν 1 εκατομμύριο πελάτες μέσα σε λίγα χρόνια. Είναι όμως ένα “σκοτεινό” success story, με πολλά μυστικά. Και ο ίδιος ο κ. Δρανδάκης θα πρέπει να μας εξηγήσει πώς, ενώ για χρόνια ήταν άφαντος, όπως και οι ισολογισμοί του Taxibeat, ξαφνικά έκανε δυναμική εμφάνιση για να ζητήσει τη στήριξη των Ελλήνων πολιτών για μία ξένη επιχείρηση που βλέπει τα συμφέροντά της να απειλούνται.

    Θα πρέπει να προσπαθήσει πολύ περισσότερο για να μας πείσει…

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Νίκος Δρανδάκης: Γιατί η Taxibeat προσπαθεί να εξαγοράσει πληρωμένες ψήφους;

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Σπίρτζης: Θα μπει τάξη οριστικά στις εταιρείες μίσθωσης ταξί, είτε θέλουν είτε δεν θέλουν ορισμένοι

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Κυβερνητικό μπλόκο: Καταργούν τις e-εφαρμογές για μίσθωση ταξί



    ΣΧΟΛΙΑ