• Business

    Nestle: Πτώση στις πωλήσεις έφερε η αύξηση των τιμών

    • Bloomberg
    Mark Schneider, CEO Nestle

    Mark Schneider, CEO Nestle


    Η Nestle πούλησε λιγότερα προϊόντα το τέταρτο τρίμηνο, καθώς οι αυξήσεις των τιμών απομάκρυναν τους καταναλωτές από τα επώνυμα προϊόντα, σημάδι ότι η μεγαλύτερη εταιρεία τροφίμων στον κόσμο φτάνει στα όρια της όσον αφορά την τιμολογιακή της πολιτική.

    Ο όγκος πωλήσεων μειώθηκε 2,6%, σημειώνοντας πτώση για δεύτερο συνεχόμενο τρίμηνο, δήλωσε την Πέμπτη η εταιρεία παραγωγής του Nescafe. Η μετοχή της σημείωσε ελάχιστη μεταβολή στις αρχές της διαπραγμάτευσης.

    Οι εταιρείες καταναλωτικών αγαθών αντιμετωπίζουν την πρόκληση της αύξησης των τιμών χωρίς όμως να χάνουν μεγάλο αριθμό πελατών. Ενώ οι όγκοι της Nestle άρχισαν να υποχωρούν μόλις το δεύτερο εξάμηνο, η ανταγωνίστρια Unilever Plc είχε πτώση καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Η Nestle προχώρησε σε αύξηση των τιμών κατά 10% το τέταρτο τρίμηνο.

    Πριν από το 2022, η τελευταία φορά που ο όγκος πωλήσεων της Nestle ήταν αρνητικός ήταν το πρώτο τρίμηνο του 1999.

    Η μεγαλύτερη πτώση σημειώθηκε στη Βόρεια Αμερική, όπου ο όγκος πωλήσεων το τέταρτο τρίμηνο υποχώρησε κατά 4,9%, καθώς η Nestle περιόρισε το χαρτοφυλάκιό της και η ζήτηση από τα εστιατόρια μετριάστηκε.

    Η εταιρεία ανακοίνωσε επίσης ότι στοχεύει σε καλύτερη κερδοφορία το 2023, αφού τα υψηλότερα κόστη πρώτων υλών και μεταφοράς οδήγησαν στα μικρότερα περιθώρια κέρδους των τελευταίων τεσσάρων ετών.

    Το υποκείμενο λειτουργικό περιθώριο θα πρέπει να κυμαίνεται από 17% έως 17,5% φέτος, σύμφωνα με την πρόβλεψη της παρασκευάστριας της KitKat. Το περιθώριο ήταν 17,1% το 2022.

    Σύμφωνα με το Bloomberg Intelligence, η Nestle πρέπει να επενδύσει σε πρωτοβουλίες νέων προϊόντων και μάρκετινγκ για να αποκαταστήσει την ανάπτυξη του συνολικού όγκου το 2023, κάτι που μπορεί να μην είναι εύκολο δεδομένου ότι οι τιμές πρέπει να αυξηθούν ξανά.

    Αυτό θα μπορούσε να στρέψει την ανάπτυξη σε 2 ώρες, αν και η ισχύς της μάρκας της Nestle στην τιμολόγηση της επέτρεψε να διατηρήσει τους στόχους ανάπτυξης οργανικών πωλήσεων του 2023 κατά 6-8% και σταθερά περιθώρια κέρδους 17-17,5%.

    Διαβάστε ακόμη:

    Nestle: Καλείται να καταβάλει αποζημίωση άνω των 2 εκατ. ευρώ για μπούλινγκ σε μία πρώην μάνατζερ

    Nestle: Προχωρά στις μεγαλύτερες αυξήσεις τιμών εδώ και δεκαετίες



    ΣΧΟΛΙΑ