• Business

    Νέα εξέλιξη: Σε έρευνα προχωρεί η Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων για την πλατφόρμα της Cosco

    • NewsRoom
    ΟΛΠ: Tο νέο διοικητικό συμβούλιο μετά τις παραιτήσεις των εκπροσώπων του ΤΑΙΠΕΔ

    Γιου Ζενγκ Γκανγκ- Πρόεδρος του Δ.Σ. της ΟΛΠ Α.Ε


    Και η  Ρυθμιστική Αρχή  Λιμένων (ΡΑΛ) παρεμβαίνει στο θέμα της πλατφόρμας «Hellenic Port Community System» της ΣΕΠ (Cosco) που έχει φέρει αναστάτωση στις επιχειρήσεις του Πειραιά και όχι μόνο, καθώς όπως υποστηρίζεται μπορεί να δημιουργήσει μονοπωλιακές καταστάσεις.

    Η ΡΑΛ με έγγραφο της, προς φορείς του Πειραιά κάνει γνωστό ότι πραγματοποιεί έρευνα αναφορικά με την πλατφόρμα HPCS και συγκεντρώνει στοιχεία και απόψεις  σχετικά με το κατά πόσο τίθενται θέματα ανταγωνισμού από τη δραστηριότητα της πλατφόρμας, αν παρατηρούνται περιστατικά αποκλεισμού κ.λπ

    Υπενθυμίζεται ότι το Hellenic Port Community System (HPCS) είναι όπως επισημαίνει η ΣΕΠ (θυγατρική της Cosco) η πρώτη ηλεκτρονική πλατφόρμα Λιμενικής Κοινότητας της Ελλάδας που έχει ενώσει τις δυνάμεις του με την πιο ολοκληρωμένη ηλεκτρονική και διαδικτυακή πύλη Διεθνούς Εμπορίου, το Exportgate της Eurobank με στόχο την παροχή στις επιχειρήσεις ολοκληρωμένων ηλεκτρονικών υπηρεσιών για εμπορευματοκιβώτια και φορτία που διέρχονται από τα ελληνικά λιμάνια, αεροδρόμια και λοιπούς κόμβους, και οι συναλλασσόμενοι εισαγωγείς και εξαγωγείς επωφελούνται από τις συνέργειες της κοινής αυτής προσπάθειας στην ανάπτυξη των διεθνών τους δραστηριοτήτων.

    Ωστόσο οι χρήστες του λιμανιού του Πειραιά μέσω κυρίως του ΕΒΕΠ επισημαίνουν ότι  ότι το προϊόν αυτό έχει προκαλέσει εύλογα ερωτήματα με αναπάντητες ερωτήσεις στους ναυτιλιακούς και επιχειρηματικούς φορείς του λιμανιού. Τα βασικά ερωτήματα είναι:

    -Πώς διασφαλίζεται ότι τα στοιχεία που εισάγονται στην πλατφόρμα θα τα γνωρίζουν μόνο όσοι εμπλέκονται στη συγκεκριμένη συναλλαγή;

    -Πώς θα ξέρουν μόνο οι τελωνειακές αρχές την «καταγωγή» του φορτίου;

    -Τί ακριβώς έχει συμφωνηθεί σε συνεργασία με την Αρχή Διασφάλισης του Απορρήτου των Επικοινωνιών (ΑΔΑΕ);

    -Γιατί μόνο στον Πειραιά, ενώ σε κανένα άλλο λιμάνι του κόσμου δεν έχει στηθεί τέτοια πλατφόρμα και δεν τη διαχειρίζεται ιδιωτική εταιρεία, παρά μόνο όταν της ανατεθεί και ελέγχεται από Δημόσια Αρχή;



    ΣΧΟΛΙΑ