• Business

    Ν. Τσάκος: Τα επόμενα σχέδια του εφοπλιστή. Που θα διοχετεύσει τη ρευστότητα του

    Νίκος Τσάκος

    Nίκος Τσάκος, εφοπλιστής Tsakos Energy Navigation


    Ο Έλληνας εφοπλιστής Νίκος Τσάκος προγραμματίζει τις επόμενες επενδυτικές του κινήσεις με στόχο τη συνεχή επέκταση της ναυτιλιακής Tsakos Energy Navigation (TEN). H TEN έχει ξοδέψει περί τα 4,5 δισ. δολάρια σε νεότευκτα πλοία από το 1997, έχει ήδη παραλάβει τα πλοία και τώρα, με πλήρως χρηματοδοτούμενες τις νέες παραγγελίες της, διαθέτει την απαραίτητη ρευστότητα για την επέκταση.

    Ο κ. Τσάκος, ο οποίος είναι CEO της εισηγμένης στο χρηματιστήριο της Νέα Υόρκης TEN, κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης των αναλυτών για τα αποτελέσματα πρώτου τριμήνου, δήλωσε πως υπάρχει μια συμφωνία σε εκκρεμότητα.

    Ερωτηθείς για το αν θα αρπάξει την ευκαιρία να εξαγοράσει επισφαλή στόλο, απάντησε ότι: “Το ενδεχόμενο αυτό το επεξεργαζόμαστε πολύ σοβαρά. Δεν εξαιρώ τις μεταπωλήσεις νεότευκτων πλοίων. Αυτά τα πλοία επρόκειτο να ναυπηγηθούν για κάποιον. Οπότε αν προχωρήσει η κατασκευή τους, προτιμούμε να τα αγοράσουμε από το να τ’ αφήσουμε στην αγορά για κάποιον άλλο – αυτό, φυσικά, αν αποτελούν οικονομική ευκαιρία”.

    Εν τω μεταξύ, κινήσεις κερδοσκοπικού χαρακτήρα, δεν αποτελούν επιλογή για την TEN. Όπως ισχυρίζεται ο κ. Τσάκος: “Μας ενδιαφέρουν μόνο οι επισφαλείς στόλοι”.

    Και συνέχισε: “Αυτό, πιστεύω, είναι κάτι που έχουμε κάνει και στο παρελθόν και θα συνεχίσουμε να χρησιμοποιούμε τους πόρους μας για να το επιχειρήσουμε ξανά”.

    Ο Έλληνας εφοπλιστής έκανε αυτές τις δηλώσεις μόλις η TEN ανακοίνωσε κέρδη 0,25 δολάρια ανά μετοχή στους πρώτους τρεις μήνες του 2016, στα ίδια επίπεδα με τις προβλέψεις των αναλυτών της Wall Street.

    Ο Magnus Fyrh, της Seaport Global, αναφέρει ότι η ελληνική ναυτιλιακή έχει ταμειακά διαθέσιμα της τάξεως των 276 εκ. δολαρίων, κάτι που εξασφαλίζει άφθονη ρευστότητα στον κ. Τσάκο να κυνηγήσει και άλλες ευκαιρίες παράλληλα με τη χρηματοδότηση των παραγγελιών των νεότευκτων πλοίων του.

    Ο Noah Parquette, της JP Morgan, σημειώνει ότι ο Έλληνας εφοπλιστής έχει διαθέσιμα 95 εκ. δολάρια για να πραγματοποιήσει αγορές άλλων πλοίων.

    Η TEN έχει ήδη κλειδώσει ένα ναυλοσύμφωνο διάρκειας 40 μηνών για το νεότευκτο VLCC της, το χωρητικότητας 301,000-dwt Ulysses (κατασκευής 2016), με τη Hyundai Glovis.

    Και ενώ αυτό δεν είχε επιβεβαιωθεί στην ανακοίνωση ή στην παρουσίαση των αποτελεσμάτων του πρώτου τριμήνου, ο κ. Τσάκος δηλώνει ότι προτιμάει να υπογράφει ναυλοσύμφωνα προδιαγεγραμμένης περιόδου με εξασφαλισμένα τα κέρδη. Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε: “Εξετάζουμε, και ευελπιστούμε πριν από τις καλοκαιρινές διακοπές, να προχωρήσουμε σε ανακοινώσεις των εν λόγω σχεδίων”.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

    http://www.mononews.gr/nea-simfonia-me-trapeza-gia-tin-safe-bulkers-tou-poli-chatziioannou/50009

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

    http://www.mononews.gr/n-tsakos-chamilotera-kerdi-gia-tin-ten-pou-omos-xepernoun-tis-prosdokies/49920

     



    ΣΧΟΛΙΑ