• Business

    Μίλτος Καμπουρίδης (Dolphin Capital): Aυξήθηκε η υπεραξία των resort λόγω της πανδημίας

    Μίλτος Καμπουρίδης


    Πώς αλλάζει η πανδημία το τουριστικό προϊόν και τις στρατηγικές ανάπτυξης των μεγάλων ομίλων; Ποιες είναι οι κυρίαρχες τάσεις που καθόρισαν ποιες ξενοδοχειακές μονάδες είχαν μεγάλες πληρότητες το δύσκολο καλοκαίρι του 2020 και ποιες νέες αξίες αναδεικνύονται;

    Ο Μίλτος Καμπουρίδης είναι το μυαλό και ο οραματιστής της στρατηγικής τουριστικής επένδυσης Kilada Country Club, Golf and Residences (www.mykilada.com) στην Ερμιονίδα ύψους άνω των 400 εκατ. ευρώ του οποίου η κατασκευή εγκαινιάστηκε εν μέσω πανδημίας και του One & Only Kea Island που είναι σε φάση κατασκευής στην Τζιά. Είναι ο ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Dolphin Capital Partners (DCP ή Dolphin), του επενδυτικού ομίλου που ιδρύθηκε το 2004 και έχει επενδύσει στην Ελλάδα και σε άλλες 7 χώρες, στα πολυτελή τουριστικά θέρετρα.  Στη μεγάλη «συλλογή» της Dolphin Capital και του Έλληνα leader του διεθνούς πολυτελούς τουριστικού real estate συμπεριλαμβάνονται εξαιρετικά θέρετρα, όπως το Amanzoe και το Nikki Beach στο Πόρτο Χέλι, το Amanera στην Δομινικανή Δημοκρατία και το Pearl Island στον Παναμά.

    Σήμερα συνειδητοποιεί ότι τα πολυτελή θέρετρα αναδεικνύονται στο πιο ανθεκτικό στην κρίση τουριστικό τομέα που αναμένεται να έχει και τη μεγαλύτερη ανάπτυξη, αφού οι επενδυτές στρέφονται σε αυτά, καθώς το ρίσκο της πανδημίας  μπήκε στα μοντέλα των επενδυτών και δεν προβλέπεται να ξαναβγεί…

    Μιλάει αποκλειστικά στο mononews.gr και μας εξηγεί γιατί αυξήθηκε η υπεραξία των πολυτελών resort εν μέσω της πανδημίας, ενώ τονίζει ότι πλέον όλοι οι διεθνείς ξενοδοχειακοί όμιλοι θέλουν να έχουν και resort στα χαρτοφυλάκιά τους. Όπως αναφέρει, η κρίση αύξησε την υπεραξία των resort καθώς ανέδειξε νέες αξίες που συμπληρώνουν την έννοια της ποιότητας, αύξησε το εύρος του πελατειακού κοινού και τη διάρκεια διαμονής  σε αυτά ενώ πλέον όλο και περισσότεροι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο, θα πλήρωναν πολλά για την ποιότητα, την ασφάλεια και την πολυτέλεια.

    Επίσης επισημαίνει ότι η Ελλάδα έχει ανέβει πολύ ως προορισμός. “Πρώτη φορά βλέπω τέτοια ζήτηση από το εξωτερικό για την Ελλάδα ως προορισμό εξοχικής κατοικίας” αναφέρει και μας αποκαλύπτει ότι μετά τις πρώτες δύο βίλες στην Τζιά, σύντομα θα ακολουθήσουν και άλλες πωλήσεις μέχρι το τέλος του 2020.

    Πώς επηρέασε τα σχέδιά σας η πανδημία; Γιατί αναβάλλεται για ένα χρόνο η έναρξη λειτουργίας του νέου Resort One&Only Kea Island;

    Δεν καθυστερεί ένα χρόνο η κατασκευή. Απλά λόγω της καραντίνας, οι κατασκευαστικές εργασίες πήγαν πίσω τρεις μήνες λόγω αποκλεισμού των νησιών, με αποτέλεσμα το έργο να μην μπορεί να είναι έτοιμο το καλοκαίρι του 2021, όπως είχαμε προϋπολογίσει, αλλά το φθινόπωρο του 2021. Όμως δεν αρχίζει τουριστική σεζόν το φθινόπωρο…. και γι αυτό λέμε ότι θα ξεκινήσει στην επόμενη τουριστική σεζόν, που ξεκινάει το καλοκαίρι του 2022. Κατασκευαστικά λοιπόν, ναι, μας πήγε πίσω η πανδημία, όχι όμως επενδυτικά, ούτε στρατηγικά. Δηλαδή δεν υπάρχει καμιά αλλαγή στη δυνατότητα χρηματοδότησης του project ούτε στην στρατηγική απόφαση να το κάνουμε.

     

    Ποια είναι τα συμπεράσματά σας από το δύσκολο καλοκαίρι του 2020; Τι άλλαξε;

    Το συμπέρασμά μας από την εμπειρία του δύσκολου καλοκαιριού του 2020 είναι ότι τα ξενοδοχεία που δεν επηρεάστηκαν είναι όσα προσέφεραν ασφάλεια, αυτονομία, απομόνωση, μεγάλη αναλογία διαθέσιμων τετραγωνικών ανά πελάτη. Ο δείκτης διαθέσιμη έκταση/ κατά κεφαλήν απέκτησε πρόσθετο νόημα που δεν είχε, αυτό της ασφάλειας. Ο πελάτης φέτος, περισσότερο από ποτέ, ήθελε να νιώθει ελευθερία και απομόνωση, ότι μπορεί να κινηθεί ελεύθερα, να έχει αυτονομία αλλά και πολυτέλεια, εξυπηρέτηση αλλά χωρίς ιδιαίτερη επαφή με άλλους.

    Η κρίση της πανδημίας ανέδειξε νέες αξίες. Μια νέα αξία είναι, για παράδειγμα, η τήρηση των πρωτοκόλλων ασφαλείας. Αυξήθηκαν οι πελάτες  που εκτιμούν, αναζητούν και επιλέγουν τα ξενοδοχεία που τηρούν με ευλάβεια τους κανόνες ασφαλείας και η προστασία από τον κίνδυνο της μετάδοσης γίνεται απαραίτητο κομμάτι της έννοιας της ποιότητας των υπηρεσιών που προσφέρει ένα Resort.  Ταυτόχρονα ο πελάτης επιζητά και δίνει μεγαλύτερη αξία στην έννοια του exclusivity, του VIP, όχι μόνο με την έννοια  ανθρώπων που ανήκουν σε μια υψηλή οικονομική τάξη, αλλά και ανθρώπων που είναι sophisticated, πειθαρχημένοι και ενσυνείδητοι. Που μοιράζονται την ίδια κουλτούρα, σεβασμού στους κανόνες και  βάζουν σε προτεραιότητα  την υγεία και την προστασία της, τη δική τους και των άλλων. Όλα τα παραπάνω δημιουργούν ένα νέο concept που συμπληρώνει την έννοια της πολυτέλειας όπως τη γνωρίζαμε μέχρι σήμερα, την κάνει πιο εκλεπτυσμένη αλλά και πιο ουσιαστική.

    Κάτι άλλο που άλλαξε φέτος είναι η χρονική διάρκεια των διακοπών. Οι μέρες παραμονής στο Amanzoe για παράδειγμα αυξήθηκαν κατά 50%. Τόσο η τηλεργασία όσο και ο φόβος για πολλές μετακινήσεις έκαναν πολλούς επισκέπτες να επιλέγουν το resort που πληροί τις προδιαγραφές τους και να μένουν εκεί όσο περισσότερο γίνεται. Δούλευαν από εκεί ή αντικατέστησαν τις πολλαπλές επιλογές που μπορεί να έκαναν άλλη χρονιά με μόνο μία.

    Η πληρότητα στα ξενοδοχεία σας πώς πήγε φέτος;

    Για όλους τους παραπάνω λόγους, τα ξενοδοχεία μας Amanzoe και Nikki Hotel πήγαν εξαιρετικά καλά φέτος. Ειδικά για τους Έλληνες πελάτες μέτρησε πολύ ότι συνδέονται οδικώς με την Αθήνα και δεν χρειαζόταν να μπουν σε αεροπλάνο ή πλοίο. Το Amanzoe είχε πληρότητα 95% τον Αύγουστο, 60% το Σεπτέμβριο και μέχρι σήμερα τον Οκτώβριο 80%. Το Nikki hotel είχε 95% τον Αύγουστο και 85% το Σεπτέμβριο. Και μάλιστα πετύχαμε αυτές τις επιδόσεις, χωρίς πελάτες από Ασία και ΗΠΑ, μόνο από την ευρωπαϊκή αγορά κυρίως από τις χώρες Γερμανία, Γαλλία, Ελβετία και Αγγλία. Μάλιστα είχαμε και πολλούς επισκέπτες από Σκανδιναβία και Πολωνία.

    Πιστεύω ότι, λόγω της πανδημίας, τελικά αυξήθηκε η υπεραξία των resort. Όλο και περισσότεροι άνθρωποι θα πλήρωναν πολλά για να εξασφαλίσουν ηρεμία και ασφάλεια σε ένα ιδανικό περιβάλλον.

    Επίσης φέτος συνειδητοποίησα ότι τα πολυτελή resort είναι μια επένδυση περισσότερο ανθεκτική σε κρίσεις πανδημίας και το ρίσκο της πανδημίας πλέον θα υπάρχει στους επενδυτικούς υπολογισμούς. Σήμερα όλες οι διεθνείς ξενοδοχειακές αλυσίδες στρέφονται στο Resort, γιατί συνειδητοποιούν ότι καλύπτουν μια βαθιά ανάγκη των ανθρώπων για ποιότητα και ασφάλεια, που ανέβηκε πολύ ψηλά στις προτεραιότητές τους και εκτιμάται ότι θα παραμείνει.

    Οι βίλες πώς πάνε; Πιστεύετε ότι υπάρχει ανάλογα θετική τάση στην αγορά πολυτελούς real estate;

    Ναι, βέβαια. Το διαπιστώνουμε αυτό καθημερινά και συμβαίνει για τους ίδιους λόγους, είναι ψηλά στις προτεραιότητες η αυτονομία και η ασφάλεια, αλλά και για έναν πρόσθετο. Η Ελλάδα έχει ανέβει πολύ ως προορισμός.

    Πρώτη φορά βλέπω τέτοια ζήτηση από το εξωτερικό για την Ελλάδα ως προορισμό εξοχικής κατοικίας. Κι εμείς δίνουμε έμφαση στις βίλες. Πάνω από 250 βίλες θα γίνουν στο Kilada, αρχικά 30 στην Τζιά και αρκετές άλλες στο Amanzoe στο οποίο η ζήτηση για αγορά βίλας φέτος είναι μεγαλύτερη από τα τελευταία χρόνια. Ήδη όπως ανακοινώσαμε έχουμε πουλήσει τις πρώτες δύο στην Τζιά, σύντομα θα υπογράψουμε για ακόμη δύο και ίσως ακόμη κάποιες μέχρι το τέλος του 2020.

    Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση



    ΣΧΟΛΙΑ