• Business

    Μηχανική: Με αγωγή κατά τράπεζας αξιώνει €43 εκατ. για ζημιές και ηθική βλάβη εξαιτίας μη ανανέωσης εγγυητικής επιστολής

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    Πρόδρομος Εμφιετζόγλου, Μηχανική

    Πρόδρομος Εμφιετζόγλου, Μηχανική


    Αγωγή κατά Τράπεζας με την οποία αξιώνει το συνολικό ποσό των 43 εκατ. ευρώ για τη ζημιά και την ηθική βλάβη που υπέστη από τη μη ανανέωση εγγυητικής επιστολής προκειμένου να αναλάβει το οδικό έργο Άκτιο – Αμβρακία κατέθεσε στο Πρωτοδικείο Αθηνών την Δευτέρα (9 Νοεμβρίου) η Μηχανική.

    Όπως υποστηρίζει στην αγωγή της η κατασκευαστική εταιρεία τον Σεπτέμβριο του 2014 υπέγραψε συμφωνία με την τράπεζα για την αποπληρωμή των δανείων της ύψους 64,777 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με την οποία σε μία τετραετία (από 31-3-2015 έως 31-3-2019) θα έπρεπε να καταβάλει το ποσό των 16,041 εκατ. ευρώ.

    Στο πλαίσιο της συμφωνίας αυτής, συμφωνήθηκε να της παρασχεθεί και ένα όριο για εγγυητικές επιστολές πάσης φύσεως, ύψους περίπου 7 εκατ. ευρώ, καθώς και  ότι όταν θα έφθανε στην καταβολή της τελευταίας δόσης (αφού είχε τηρήσει την συμφωνία) θα γινόταν κούρεμα 25%, νέα ρύθμιση και επαναδιαπραγμάτευση του υπολοίπου της οφειλής της.

    Η Μηχανική επικαλείται την οικονομική κρίση αναφέροντας ότι τη διετία 2010 -2012 έντεκα από τις δημόσιες εργολαβίες που εκτελούσε ανά την Ελλάδα διαλύθηκαν με υπαιτιότητα του Δημοσίου και λόγω έλλειψης χρηματοδότησης των έργων αυτών από τις Τράπεζες.

    Από τα έργα αυτά η εταιρεία υποστηρίζει ότι το δημόσιο της οφείλει 76 εκατ. ευρώ.

    Προσθέτει ότι από το 2013 έως και το 2016 ήταν σε αναγκαστική διαχείριση από την Ernst & Young γεγονός που της προξένησε ακόμα μεγαλύτερη ζημία μέσα στην οικονομική κρίση.

    Σήμερα συνεχίζει να εκτελεί το έργο κατασκευής του φράγματος Πείρου – Παράπειρου για την ύδρευση της Πάτρας και συνεργάζεται με την ιταλική εταιρία GD Infrastrutture στην κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής Ρίο – Ψαθόπυργος.

    Έχει κάνει συμφωνητικά με τους περισσότερους πιστωτές της για κούρεμα του κεφαλαίου της οφειλής κατά 50% τουλάχιστον και εξόφλησης του υπολοίπου αυτού, με μηνιαίες καταβολές, τα οποία και προσπαθεί να τηρεί.

    Όπως σημειώνει η εν λόγω τράπεζα χορήγησε την αναγκαία εγγυητική επιστολή για το σιδηροδρομικό έργο στη συνεργάτιδα εταιρεία.

    Από τον Οκτώβριο του 2017 ξεκίνησε να εισπράττει από τα έργα και μέχρι το τέλος περίπου του 2019, μπόρεσε να αποπληρώσει στην τράπεζα 12,3 εκατ. ευρώ, έναντι των 16 εκατ. που θα έπρεπε να έχει αποδώσει.

    Η Μηχανική αναφέρεται στην αγωγή της αναλυτικά στα έργα του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος, ενώ για το επίμαχο της Αμβρακίας Οδού προϋπολογισμού προσφοράς 87 εκατ. ευρώ συν 12 εκατ. δικαίωμα προαιρέσεως αναφέρει πως κατέληξε σε εκείνη έπειτα από μεγάλη δικαστική περιπέτεια, με την ίδια να κερδίζει όλες τις προσφυγές ενώπιον του ΣτΕ, προκειμένου να αποκλείσει νομίμως τον πρώτο μειοδότη.

    Ακολούθως και σύμφωνα πάντα με το κείμενο της αγωγής η Μηχανική κλήθηκε από το υπουργείο Υποδομών να ανανεώσει την ισχύ της Εγγυητικής Επιστολής Συμμετοχής, ύψους 2,5 εκατ. ευρώ, που είχε καταθέσει κατά την αρχική συμμετοχή της στον διαγωνισμό, με σκοπό την συνέχιση της διαδικασίας, δηλαδή την ανάδειξή της ως προσωρινού μειοδότη, την αποστολή στο Ελεγκτικό Συνέδριο του σχεδίου της Σύμβασης και τέλος την υπογραφή της, που όπως όλα έδειχναν, θα πραγματοποιούνταν πριν το τέλος του τρέχοντος έτους.

    Όμως, σύμφωνα με τα όσα αναγράφονται στην αγωγή της κατασκευαστικής «εντελώς ξαφνικά τον Μάρτιο του 2020 διαπιστώθηκε η αλλαγή της στάσης της τράπεζας με την άρνησή της να ανανεώσει την ισχύ της εν λόγω Εγγυητικής Επιστολής.

    Όπως προκύπτει και από την πληθώρα των ηλεκτρονικών μηνυμάτων που ανταλλάσσονταν μεταξύ των δύο μερών, η αντίδικος πρόβαλε ξαφνικά υπερβολικές απαιτήσεις, ενώ διεκδικούσε από την εταιρία κεφάλαια τα οποία δεν δικαιούνταν κατά το συμφωνητικό του 2014, χωρίς να δεσμεύεται για τίποτε και χωρίς να μας παρέχει την παραμικρή εξασφάλιση για την ανανέωση της Εγγυητικής, εις τρόπον ώστε να καταλήγει αδύνατη η εξακολούθηση τόσο της συμμετοχής, όσο και της ανάληψης της κατασκευής του εν λόγω έργου».

    Η Μηχανική δεν ανταποκρίθηκε στην υποχρέωσή της και το Υποδομών προχώρησε στον επόμενο μειοδότη για να αναλάβει το έργο.

    Η Μηχανική κατηγορεί και το υπουργείο στην αγωγή της όπως και την τράπεζα για την εξέλιξη αυτή, λέγοντας για την τελευταία ότι προφασίστηκε «αόριστες και ανακριβείς δικαιολογίες», ενώ κάνει λόγο για «σαφή κυβερνητική παρέμβαση» προκειμένου το έργο να πάει «σε προσκείμενη εταιρεία».

    Με την αγωγή της η Μηχανική ειδικότερα ζητά από την τράπεζα αποζημίωση για το προσδοκώμενο όφελος από το έργο της Αμβρακίας ύψους 11,5 εκατ. ευρώ,  16,250 εκατ. ευρώ, τα οποία αντιστοιχούν στο 25% του κουρέματος επί της ολικής οφειλής των 65 εκατ. στην Τράπεζα (το οποίο θα κέρδιζε με την τήρηση της συμφωνίας) καθώς και 15 εκατ. ευρώ ως αποζημίωση για τη ηθική βλάβη που υπέστη η φήμη και η αξιοπιστία της.

    Διαβάστε ακόμα: 



    ΣΧΟΛΙΑ