• Business

    Μετρό: Τον Οκτώβριο έρχεται η Γραμμή 3 στον Πειραιά – Στα σκαριά διαγωνισμοί για νέους συρμούς

    Nίκος Ταχιάος, Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές

    Nίκος Ταχιάος, Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές


    Θέμα ημερών είναι σύμφωνα με πηγές της Αττικό Μετρό η παράδοση των τριών τελευταίων σταθμών, οι οποίοι ολοκληρώνουν την επέκταση τη Γραμμή 3 του Μετρό Αθήνας προς τον Πειραιά. Πιο συγκεκριμένα, όσον αφορά τα δοκιμαστικά δρομολόγια για τους τρεις τελευταίους σταθμούς της επέκτασης προς Πειραιά (σταθμοί Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο), αυτά έχουν ξεκινήσει από τα τέλη του περασμένου Ιουλίου και εκτιμάται πως θα έχουν ολοκληρωθεί στο τέλος της ερχόμενης εβδομάδας.

    Ταυτόχρονα, η Αττικό Μετρό δρομολογεί ήδη έναν διαγωνισμό αξίας τουλάχιστον 120 εκατ. Ευρώ για την απόκτηση νέων συρμών που θα ωφελήσουν και τη συγκεκριμένη επέκταση, ενώ εξετάζει το ενδεχόμενο προκήρυξης διαγωνισμού για συρμούς στις υπόλοιπες γραμμές.

    Το έργο

    Πρόκειται για το έργο που έχει αναλάβει ο Όμιλος ΑΒΑΞ-Ghella-Alstom από το 2012. Υπενθυμίζεται ότι το 2020 παραδόθηκαν οι τρεις πρώτοι σταθμοί της επέκτασης (Αγία Βαρβάρα-Κορυδαλός-Νίκαια) και δύο χρόνια αργότερα το έργο παραδίδεται πλήρες στο Δημόσιο.

    Μέσω της επέκτασης αυτής θα συνδεθεί ο μεγαλύτερος λιμένας της χώρας με το μεγαλύτερο αεροδρόμιο και η μεταξύ τους απόσταση εκτιμάται στα 50 λεπτά.

    Επίσης, σημαντικά θα είναι τα οφέλη για το κυκλοφοριακό και το περιβάλλον, καθώς εκτιμάται πως θα εξυπηρετούνται 132.000 επιβάτες σε ημερήσια βάση, ενώ θα μειωθεί η χρήση αυτοκινήτων κατα 23.000 και ο εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 120 τόνους.

    Οι δύο διαγωνισμοί για 15 νέους συρμούς

    Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, η Αττικό Μετρό, «τρέχει» τις προετοιμασίες για την προκήρυξη ενός διαγωνισμού αξίας 120 εκατ. ευρώ για την απόκτηση επτά νέων συρμών που θα αφορούν αποκλειστικά την επέκταση της Γραμμής 3, ενώ εξετάζει έναν ακόμα διαγωνισμό για την απόκτηση έως και οκτώ συρμών.

    Ο πρώτος διαγωνισμός αναμένεται να βγει στον αέρα στις αρχές του 2023 και η υπογραφή της σχετικής σύμβασης τοποθετείται εντός του ίδιου έτους, ενώ η ολοκλήρωση της προμήθειας των νέων συρμών αναμένεται εντός του 2026.

    Το έργο θα χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ και το έργο βρίσκεται ακόμα στο στάδιο των μελετών. Οι νέοι συρμοί που θα αποκτηθούν από το συγκεκριμένο διαγωνισμό θα είναι «διαρευματικοί».

    Αυτό σημαίνει ότι οι συρμοί θα ηλεκτροδοτούνται από τις υπόγειες γραμμές ρεύματος του Μετρό Αθήνας, καθώς και από τις εναέριες γραμμές του προαστιακού, όπως συμβαίνει δηλαδή με τους συρμούς με κατεύθυνση το Αεροδρόμιο, οι οποίοι συνδέονται με τον προαστιακό μετά τον σταθμό Δουκίσσης Πλακεντίας.

    Ο δεύτερος διαγωνισμός βρίσκεται σε πιο πρώιμο στάδιο, καθώς η Αττικό Μετρό βάζει μπρος τις μελέτες βιωσιμότητας (Feasibility Studies). Εν ολίγοις εξετάζεται το χρηματοδοτικό μοντέλο του έργου, καθώς και η τεχνολογία των νέων συρμών.

    Οι ίδιες πηγές τονίζουν πως διαγωνισμός ενδέχεται να προκηρυχθεί εντός του 2023 και οι συρμοί δε θα είναι διαρευματικοί, καθώς αφορούν τις γραμμές 2 και 3 (κόκκινη και μπλε γραμμή έως και τη Δουκίσης Πλακεντίας), αλλά εξετάζεται το αν θα είναι χωρίς οδηγούς (driverless), όπως θα συμβεί με τη γραμμή 4. Εκτιμάται, δε, πως το κόστος του έργου θα είναι μικρότερο από αυτό του πρώτου διαγωνισμού.

    Στόχος της Αττικό Μετρό είναι να αυξηθεί ο στόλος της από τους 66 συρμούς που είναι τώρα στους 81. Με αυτό τον τρόπο το Μετρό θα έχει περισσότερους συρμούς νέας γενιάς καθώς αυτοί θα ανέρχονται στους 53. Υπενθυμίζεται πως οι σταθμοί της πρώτης γενιάς που λειτουργούν από το 2000 είναι 28 και δεν προσφέρουν την καλύτερη επιβατική εμπειρία τους θερινούς μήνες, καθώς δε διαθέτουν κλιματισμό.

    Διαβάστε επίσης

    Αττικό Μετρό: Ξεμπλοκάρουν τα έργα στη Γραμμή 4 μετά από δύο εβδομάδες

    Καραγιάννης: Με τη Γραμμή 4 του Μετρό και τις επεκτάσεις θα βελτιωθεί σημαντικά το κυκλοφοριακό

    Καραμανλής: Στην τελική ευθεία για την παράδοση της επέκτασης του Μετρό προς Πειραιά



    ΣΧΟΛΙΑ