• Business

    Μετρό Θεσσαλονικής: Στη γαλλοϊταλική Egis-ATM το έργο συντήρησης €292 εκατ. – Τι γίνεται με την ΑΚΤΩΡ

    Laurent Germain, CEO Egis – Arrigo Gianna, CEO ATM – Henry Holterman, Ελλακτωρ – Νίκος Κουρέτας, Αττικό Μετρό

    Laurent Germain, CEO Egis – Arrigo Gianna, CEO ATM – Henry Holterman, Ελλακτωρ – Νίκος Κουρέτας, Αττικό Μετρό


    Η κοινοπραξία της γαλλικής Egis με την ιταλική AZIENDA TRANSPORTI MILANESI (ATM) αναλαμβάνει το έργο για τη συντήρηση και τη λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονικής σύμφωνα με πηγές πολύ κοντά στη διαγωνιστική διαδικασία.

    Σημειώνεται ότι στο αντίπαλο στρατόπεδο των διεκδικητών βρισκόταν η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Neotrans. Η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις αποτελεί θυγατρική του Ομίλου της Ελλάκτωρ, η οποία έχει αναλάβει μαζί με την Hitachi και τη We Build την κατασκευή της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης.

    Πρόκειται για ένα ΣΔΙΤ αξίας 292 εκατ. Ευρώ που δημοπρατήθηκε το περασμένο φθινόπωρο και είχε προσελκύσει το ενδιαφέρον μεγάλων εγχώριων και διεθνών ομίλων, όπως οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ, Mytilineos, Intrakat, Alstom και Keolis

    Υπενθυμίζεται, ότι υπήρχε ανησυχία για καθυστέρηση στην επιλογή του αναδόχου και την ανάληψη του έργου καθώς ο διαγωνισμός είχε έρθει αντιμέτωπος με μία προσφυγή και δύο παρατάσεις.

    Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να τίθενται ερωτηματικά για την έγκαιρη εκκίνηση του Μετρό Θεσσαλονίκης στα τέλη του 2023 ή τις αρχές του 2024. Προκειμένου να αποφευχθεί αυτό το σενάριο είχε περάσει τροπολογία από τη Βουλή στα τέλη Φεβρουαρίου για την ανάληψη του δημοπρατηθέντος πλέον έργου από την κοινοπραξίαΆΚΤΩΡ-Hitachi-We Build για 2+1 έτη.

    Ωστόσο, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές η ρήτρα αυτή δε θα εφαρμοστεί και η ανάδοχος κοινοπραξία του ΣΔΙΤ πλην απροόπτου, δηλαδή προσφυγών που θα καθυστερήσουν την ανάδειξη του αναδόχου, αναμένεται να αναλάβει το έργο εντός του καλοκαιριού

    Τι αφορά το έργο

    Το δημοπρατηθέν πλέον έργο αφορά τη λειτουργία και τη συντήρηση των 18 σταθμών της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονικής (Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός-Νέα Ελβετία) της επέκτασης προς Καλαμαριά (25ης Μαρτίου – Μίκρα), των σηράγγων, των σταθμών, τη λειτουργία του μετρό, το ενεργειακό κόστος αυτής και τη διαχείριση του συστήματος συλλογής κομίστρου για 11 χρόνια.

    Πρόκειται για ένα καινοτόμο έργο για τα ελληνικά δεδομένα, καθώς είναι η πρώτη φορά που η λειτουργία μιας γραμμής μετρό θα δοθεί σε έναν ιδιώτη. Όσον αφορά την αμοιβή του αυτή θα ανέρχεται στα 37,2 εκατ. ευρώ ανά έτος τα οποία θα προκύπτουν από τα έσοδα της λειτουργίας του μετρό Θεσσαλονίκης που εκτιμάται πως θα είναι αρκετά υψηλότερα. Τα υπόλοιπα έσοδα θα αποδίδονται από την Αττικό Μετρό στο Δημόσιο.

    Διαβάστε επίσης:

    Τεχνική Ολυμπιακή: Τι ακίνητα αγόρασε η οικογένεια Στέγγου από την Intrum

    Η οικογένεια Λαβίδα «μπαίνει» στις αστικές συγκοινωνίες



    ΣΧΟΛΙΑ