• Business

    Mercedes και Volkswagen: Aνησυχία από τη μείωση των περιθωρίων κέρδους

    • Bloomberg

    Ola Källenius, CEO Mercedes-Benz και Oliver Blume CEO του Ομίλου Volkswagen


    Η επιβράδυνση της παγκόσμιας οικονομίας έχει αρχίσει να επηρεάζει τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Mercedes-Benz και η Volkswagen.

    Η Mercedes ανέφερε την Πέμπτη πτώση στα περιθώρια κέρδους του τρίτου τριμήνου σε σχέση με ένα χρόνο πριν, αφού οι μέσες τιμές των αυτοκινήτων μειώθηκαν και ο πληθωρισμός αύξησε το κόστος σε όλα, από τα εξαρτήματα μέχρι τη μισθοδοσία.

    Η Volkswagen είπε ότι διπλασιάζει τις προσπάθειες για εξοικονόμηση κόστους μετά τα απογοητευτικά αποτελέσματα.

    Ο ανταγωνισμός των τιμών στα ηλεκτρικά οχήματα είναι «βίαιος», δήλωσε ο Οικονομικός Διευθυντής της Mercedes, Harald Wilhelm, σε τηλεδιάσκεψη στα μέσα ενημέρωσης. «Το τρέχον περιβάλλον δεν είναι υγιές και βιώσιμο στο μέλλον».

    Η μετοχή της Mercedes στη Φρανκφούρτη σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση από τον Μάιο, ενώ από τις αρχές του έτους καταγράφει απώλειες 5,8%.

    Ο τίτλος της Volkswagen σημείωσε πτώση έως 3%.

    Τα πιο αδύναμα περιθώρια κέρδους που εμφανίζουν premium μάρκες όπως η Mercedes και η Porsche δείχνουν ότι ακόμη και οι αγοραστές πολυτελών προϊόντων γίνονται πιο επιφυλακτικοί καθώς ο πληθωρισμός παραμένει υψηλός παρά την άνοδο των επιτοκίων.

    Η κατασκευάστρια του σπορ αυτοκινήτου 911, δήλωσε αυτή την εβδομάδα ότι αναμένει μια δύσκολη χρονιά μπροστά, λόγω των αυξανόμενων γεωπολιτικών εντάσεων και της επιβράδυνσης στην Κίνα.

    Στο πλαίσιο των ευρύτερων αλλαγών, η Mercedes κατευθύνει πόρους στα πιο ακριβά οχήματά της, συμπεριλαμβανομένων των λιμουζινών Maybach και του G-Wagon, και τους απομακρύνει από λιγότερο κερδοφόρα βασικά μοντέλα όπως η A-Class.

    Οι μέσες τιμές για τα αυτοκίνητά της έπεσαν στα 74.600 ευρώ (78.640 δολάρια) από 75.400 ευρώ ένα χρόνο πριν.

    Η βραδύτερη ανάπτυξη εντείνει τις προσπάθειες για εξοικονόμηση πόρων, με τη VW να λέει ότι σχεδιάζει ένα ευρύ πρόγραμμα εξοικονόμησης κόστους τις επόμενες εβδομάδες.

    Στη VW, το υψηλότερο κόστος παρέσυρε τις αποδόσεις του τρίτου τριμήνου στο 3,4%, καθιστώντας ακόμη πιο αναγκαία την προώθηση σχεδίων για αύξηση των περιθωρίων στο 6,5% έως το 2026 — που ισοδυναμεί με διαρκή αύξηση κερδών περίπου 10 δισεκατομμυρίων ευρώ.

    Η εταιρεία, η οποία είπε ότι οι επιδόσεις του τρίτου τριμήνου ήταν χαμηλές, θέλει να βελτιώσει την παραγωγικότητα όχι μόνο στο brand της VW αλλά και στα Skoda και Seat, δήλωσε ο Οικονομικός Διευθυντής Arno Antlitz.

    Οι αποδόσεις στη μάρκα Audi της VW, η οποία της αποφέρει τα περισσότερα κέρδη, υποχώρησαν επίσης λόγω του υψηλότερου κόστους.

    Τα περιθώρια κατά τους πρώτους εννέα μήνες του έτους μειώθηκαν στο 9,1% από 14,1% ένα χρόνο πριν.

    Σε ολόκληρο τον όμιλο, τα προβλήματα εφοδιασμού εμποδίζουν την παράδοση των οχημάτων, εξέλιξη που περιορίζει τις ταμειακές ροές και προσθέτει κόστος, είπε.

    Διαβάστε ακόμη:

    TotalEnergies: Βουτιά 35% στα καθαρά κέρδη στο γ’ τρίμηνο σε σχέση με πέρσι

    Αλλαγή κορυφής στην Morgan Stanley: Ποιος είναι ο νέος CEO της αμερικανικής τράπεζας

    Hyundai: Κέρδη άνω του αναμενομένου στο γ’ τρίμηνο – «Γκάζι» πατούν οχήματα πολυτελείας και EV



    ΣΧΟΛΙΑ