• Business

    Hyundai: Κέρδη άνω του αναμενομένου στο γ’ τρίμηνο – «Γκάζι» πατούν οχήματα πολυτελείας και EV

    • Bloomberg
    Gang Hyun Seo, εκτελεστικός αντιπρόεδρος Hyundai

    Gang Hyun Seo, εκτελεστικός αντιπρόεδρος Hyundai


    Κέρδη άνω του αναμενομένου στο γ’ τρίμηνο ανακοίνωσε η Hyundai Motor, χάρη στις ισχυρές πωλήσεις πολυτελών μοντέλων και ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς και τη συνεχιζόμενη αδυναμία του νοτιοκορεατικού γουόν.

    Τα ενοποιημένα λειτουργικά κέρδη για το τρίμηνο έως τον Σεπτέμβριο αυξήθηκαν 146% από ένα χρόνο νωρίτερα στα 3,8 τρισεκατομμύρια γουόν (2,8 δισεκατομμύρια δολάρια), ξεπερνώντας τη μέση εκτίμηση των 3,6 τρισεκατομμυρίων γουόν από 24 αναλυτές.

    Οι πωλήσεις αυξήθηκαν 8,7% στα 41 τρισεκατομμύρια γουόν.

    Όπως ανέφερε η αυτοκινητοβιομηχανία, πούλησε σχεδόν 169.000 ηλεκτροκίνητα μοντέλα κατά την συγκεκριμένη περίοδο, σημειώνοντας αύξηση άνω του 33% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα.

    Οι συνολικές παγκόσμιες πωλήσεις οχημάτων ξεπέρασαν τα 1,04 εκατομμύρια, σημειώνοντας αύξηση περίπου 2% εκτός Κορέας, υποβοηθούμενη από τις πωλήσεις σε Βόρεια Αμερική, Ευρώπη και Ινδία.

    Ωστόσο, μειώθηκαν κατά 33% στην Κίνα.

    Οι πιθανές «απειλές»

    Την ίδια στιγμή, η εταιρεία αναγνώρισε μια σειρά από πιθανές απειλές για τις δραστηριότητές της, συμπεριλαμβανομένης της αύξησης των επιτοκίων και του πληθωρισμού, της οικονομικής επιβράδυνσης των νοικοκυριών, τις γεωπολιτικές συγκρούσεις και της πίεσης στο θέμα των μισθών, που συνδέονται με συνδικαλιστικές δραστηριότητες.

    Εντούτοις, ανέφερε ότι η δυναμική των πωλήσεων θα αυξηθεί χάρη στη βελτιωμένη παραγωγή, την ισχυρή ζήτηση για βασικές μάρκες και τα χαμηλότερα επίπεδα αποθεμάτων.

    Οι πωλήσεις μοντέλων πολυτελείας, συμπεριλαμβανομένων των Genesis και των οχημάτων sport-utility, αντιπροσωπεύσαν σχεδόν το 60% του τριμηνιαίου συνόλου, ενώ τα οχήματα με μπαταρίες ήταν στο 6,3%.

    Σημειώνεται ότι το γουόν υποχώρησε περίπου 2,4% έναντι του δολαρίου το τρίμηνο.

    Η Hyundai ανακοίνωσε επίσης πληρωμή 1.500 γουόν ανά μετοχή σε μετρητά στους μετόχους, ή απόδοση 0,8% για τους επενδυτές κοινών μετοχών.

    Γνωστοποίησε ακόμη ότι σχεδιάζει να παρουσιάσει περισσότερα μοντέλα EV παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένων των Kona EV, Genesis GV60, Electrified G80 και GV70, καθώς και του Ioniq 6.

    Μάλιστα είπε ότι το SUV Santa Fe πέμπτης γενιάς θα βοηθήσει στη δυναμική των πωλήσεων φέτος.

    Πώς επηρεάζει το μεσανατολικό

    Ο πόλεμος Ισραήλ-Χαμάς θα πλήξει τα κέρδη της Hyundai το επόμενο τρίμηνο, τόνισε ο Seo Gang-Hyun, αντιπρόεδρος της Hyundai, δεδομένου ότι είναι μία από τις κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες στη χώρα.

    Η εταιρεία πουλά περίπου 5.000 οχήματα εκεί ανά τρίμηνο.

    Ένας άλλος κίνδυνος είναι ότι η απεργία των United Auto Workers μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση των μισθών στα εργοστάσια της Hyundai στη Τζόρτζια και την Αλαμπάμα, είπε.

    «Δεν ανήκουμε στο σωματείο United Auto Workers (UAW), ωστόσο, μάλλον θα πρέπει να μιλήσουμε με τους υπαλλήλους μας για διαπραγματεύσεις σχετικά με τους μισθούς. Αλλά αν και η Ford Motor συμφώνησε σε αύξηση 25%, αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να υιοθετήσουμε και εμείς το ίδιο ποσό», είπε. ο Seo.

    Ρεκόρ στις ΗΠΑ

    Σύμφωνα με την εταιρεία, τα έσοδα και τα κέρδη για το έτος θα φτάσουν στο ανώτερο εύρος του guidance, καθώς οι πωλήσεις στις ΗΠΑ – με γνώμονα τη δημοτικότητα των πολυτελών μοντέλων όπως το Genesis και το Palisade και τα ηλεκτρικά οχήματα – σημείωσαν ρεκόρ.

    «Οι αντιπρόσωποι στις ΗΠΑ λάτρεψαν το νέο μας μοντέλο Santa Fe, ενώ αναμένουμε να αποκτήσει δημοτικότητα αργότερα φέτος», δήλωσε ο Seo Gang-Hyun, προσθέτοντας ότι η αυτοκινητοβιομηχανία ξοδεύει λιγότερα για βενζινοκίνητα οχήματα στην ΗΠΑ.

    «Έχουμε δημιουργήσει ένα επιτυχημένο σύστημα επικοινωνίας με το τοπικό μας κέντρο σχεδιασμού και το κέντρο Έρευνας και Ανάπτυξης, προκειμένου να αντικατοπτρίζει αυτό που θέλουν οι ντόπιοι καταναλωτές στις ΗΠΑ».

    Η αγορά πηγαίνει στα EVs

    Παρόλο που η Hyundai αναγνωρίζει τον κίνδυνο μιας παγκόσμιας ύφεσης και της επιβράδυνσης της ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα, δεν σχεδιάζει να αλλάξει την παραγωγή των αυτοκινήτων με μπαταρίες.

    «Οι πωλήσεις EV θα μπορούσαν να είναι χαμηλότερες από το αναμενόμενο το επόμενο έτος», δήλωσε ο Seo. «Ωστόσο, δεν θα επηρεάσει τα συνολικά έσοδα λόγω της ευελιξίας μας στην προσαρμογή της παραγωγής» ηλεκτρικών και βενζινοκίνητων αυτοκινήτων, συμπλήρωσε.

    «Δεν σκοπεύουμε να μειώσουμε ριζικά τις προγραμματισμένες πωλήσεις μας για EV. Εξακολουθούμε να πιστεύουμε ότι η αγορά πηγαίνει στα EVs», ανέφερε χαρακτηριστικά.

    «Είναι εντυπωσιακό το γεγονός ότι η Hyundai διατήρησε τη στρατηγική της για ηλεκτρικά οχήματα, χωρίς να ενταχθεί στην πρόσφατη τάση απόσυρσης ή καθυστέρησης των παραγωγών.

    Πιθανότατα είναι σίγουροι για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, επειδή οι πωλήσεις των αυτοκινήτων με μπαταρία δεν αντιπροσωπεύουν ακόμη μεγάλο μέρος των εσόδων τους και πιστεύουν ότι είναι ανταγωνιστικά σε ποιότητα», σχολίασε ο Kim Jin-Woo , αναλυτής της Korea Investment & Securities.

    Διαβάστε επίσης: 

    Moody’s: Τι σημαίνει η συμφωνία της Alpha Bank με την UniCredit και γιατί είναι σημαντική

    Γιώργος Οικονόμου: Όχι από την Αλίκη Παληού στην δημόσια προσφορά του εφοπλιστή για την Performance Shipping

    Χιλιάδες απολύσεις σε τράπεζες και εταιρείες – Γιατί «πέφτουν κεφάλια»



    ΣΧΟΛΙΑ