Πτώση 12% κατέγραψαν οι λιανικές πωλήσεις της Volvo Cars το δεύτερο τρίμηνο του 2025 σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, καθώς η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία διέθεσε συνολικά 181.600 οχήματα. Σε επίπεδο εξαμήνου, οι συνολικές πωλήσεις μειώθηκαν κατά 9% σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2024.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Håkan Samuelsson, αποδίδει την πτωτική πορεία στη συνεχιζόμενη αστάθεια της αγοράς: «Η ζήτηση εξακολουθεί να επηρεάζεται από το ευρύτερο μακροοικονομικό περιβάλλον, την αβεβαιότητα γύρω από τους δασμούς και τον αυξανόμενο ανταγωνισμό», δήλωσε. Ωστόσο, επισήμανε ότι τα μέτρα ανασυγκρότησης που εφαρμόζει η εταιρεία αρχίζουν να αποδίδουν, καθώς καταγράφηκε βελτίωση τόσο στην ελεύθερη ταμειακή ροή όσο και στο περιθώριο EBIT, εξαιρουμένων των μη συγκρίσιμων στοιχείων.

1

Αναδιάρθρωση 18 δισ. κορώνες σε πλήρη εξέλιξη

Η Volvo Cars είχε προαναγγείλει νωρίτερα φέτος ένα ευρύ σχέδιο εξορθολογισμού ύψους 18 δισ. σουηδικών κορώνων (SEK), το οποίο ήδη αρχίζει να αποδίδει καρπούς. Το πλάνο εστιάζει σε τρεις βασικούς άξονες: αύξηση της κερδοφορίας, ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης και ενδυνάμωση της περιφερειακής παρουσίας.

Σε επίπεδο κερδοφορίας, η μείωση των λειτουργικών δαπανών προχωρά σταθερά, με 3.000 θέσεις εργασίας να καταργούνται σε παγκόσμιο επίπεδο — εκ των οποίων οι 1.100 έχουν ήδη αποχωρήσει. Παράλληλα, η εταιρεία προχωρά σε περιορισμό των λειτουργικών εξόδων και μετασχηματίζεται σε έναν πιο «λιτό και αποδοτικό» οργανισμό, όπως αναφέρει η επίσημη ανακοίνωση.

Στις άμεσες ενέργειες εξοικονόμησης συγκαταλέγονται μειώσεις στο κόστος υλικών, με αξιοποίηση οικονομιών κλίμακας εντός του ομίλου Geely, κυρίως μέσω κοινών προμηθειών και ανάπτυξης μοντέλων, ιδιαίτερα για την κινεζική αγορά.

Ταυτόχρονα, η Volvo Cars υλοποιεί στρατηγικά μέτρα για τη βελτίωση της ρευστότητας, όπως η μείωση του κεφαλαίου κίνησης και ο περιορισμός των επενδύσεων.

Νέα αρχιτεκτονική και τεχνολογίες αιχμής

Η εταιρεία βρίσκεται σε φάση ολοκλήρωσης των επενδύσεων που σχετίζονται με τη νέα της αρχιτεκτονική προϊόντων. Αυτό θα επιτρέψει σημαντικές μελλοντικές περικοπές κόστους και τεχνολογικές αναβαθμίσεις, όπως η τεχνική mega-casting, οι μπαταρίες τύπου cell-to-body και οι νέοι, εσωτερικά αναπτυγμένοι ηλεκτροκινητήρες.

Το πρώτο μοντέλο που θα αξιοποιεί τη νέα αυτή αρχιτεκτονική είναι το πλήρως ηλεκτρικό Volvo EX60, το οποίο προορίζεται για την κατηγορία με τις υψηλότερες πωλήσεις της εταιρείας. Σύμφωνα με τη Volvo, το EX60 θα προσφέρει αυξημένες επιδόσεις και μειωμένο κόστος παραγωγής, συμβάλλοντας καθοριστικά στη μετάβαση προς την πλήρη ηλεκτροκίνηση.

Οι περισσότερες αναπτυξιακές πρωτοβουλίες της εταιρείας επικεντρώνονται πλέον σε ηλεκτρικά οχήματα, καθώς οι προβλέψεις αναλυτών δείχνουν πως η ζήτηση για EV θα ξεπεράσει τα παραδοσιακά οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης έως το 2030.

Αναβάθμιση στα plug-in και στρατηγικές τοπικής παραγωγής

Παράλληλα, η Volvo προχωρά και στην ανανέωση της γκάμας plug-in υβριδικών (PHEV) οχημάτων, προσφέροντας λύσεις για περιοχές όπου η υποδομή φόρτισης παραμένει ελλιπής. Το νέο XC70, το πρώτο PHEV εκτεταμένης αυτονομίας της εταιρείας, θα λανσαριστεί αρχικά στην Κίνα και η παραγωγή του αναμένεται να ξεκινήσει μέσα στο τρίτο τρίμηνο.

Στις Ηνωμένες Πολιτείες, για την ενίσχυση της παραγωγικής δυναμικότητας και την αντιμετώπιση των εισαγωγικών δασμών, η Volvo θα ξεκινήσει την τοπική συναρμολόγηση του SUV XC60 στο εργοστάσιο του Τσάρλεστον.

Στην Ευρώπη, η εταιρεία σχεδιάζει την παραγωγή του Polestar 7 στο νέο εργοστάσιο που κατασκευάζεται στο Κόσιτσε της Σλοβακίας. Θα είναι το δεύτερο μοντέλο που θα κατασκευαστεί στη συγκεκριμένη μονάδα, μετά από ένα νέο μοντέλο Volvo που δεν έχει ακόμα αποκαλυφθεί.

 

Διαβάστε επίσης 

Κάιλι Τζένερ: Το βαρύ οικονομικό όπλο του K-Factor έχει μεγάλο ταλέντο στα χείλη

Toyota Ελλάς: Γεμίζει τα ταμεία της μητρικής – Εντυπωσιακές επιδόσεις

Alter Ego Media: Στα 58.092.542 ευρώ το μετοχικό κεφάλαιο