• Business

    Το μεγαλύτερο πρόβλημα της Gap που μειώνει τις πωλήσεις


    Screen Shot 2016-03-02 at 10.18.50 AM
    Ο ανταγωνισμός, που προέρχεται από την δεξιά πλευρά του γραφήματος (τα δεδομένα έρχονται σαν ευγενική ενέργεια ενός σημειώματος που έστειλε η Credit Suisse στους πελάτες τον Ιανουάριο) είναι μία μεγάλη αιτία λόγω της οποίας τα κέρδη της Gap μειώθηκαν κατά το ένα τρίτο το τελευταίο τρίμηνο, και γιατί υπάρχει ένας πολύ κατανοητός σκεπτικισμός που ο Διευθύνων Σύμβουλος Art Peck μπορεί να φέρει την οικογένεια της μάρκας Gap, συμπεριλαμβανομένης της Old Navy και της Banana Republic, και πάλι στο προσκήνιο.

    Σε σύγκριση με την Gap και άλλους βασικούς άξονες του λιανικού εμπορίου των ΗΠΑ όπως η Abercrombie & Fitch, τόσο η εταιρεία H&M όσο και ο όμιλος Zara είναι συχνά λιγότερο ακριβά. Επίσης, προσφέρουν πιο μοντέρνες εμφανίσεις – παίρνοντας συχνά τις ιδέες τους κατ’ ευθείαν από την πασαρέλα των σχεδιαστών – και είναι πολύ πιο ευέλικτες σε σχέση με τις δυνατότητες παραγωγής τους.

    Η εταιρεία επενδύσεων «Bernstein» υποδέχθηκε πρόσφατα την εταιρεία Zara ότι έχει «το καλύτερο επιχειρηματικό μοντέλο για ενδύματα», και μπορεί να σχεδιάσει, να παράγει και να παραδώσει ένα νέο στυλ σε μόλις πέντε εβδομάδες, και να ανανεώσει ένα υπάρχον στυλ που πουλάει πολύ, σε μόλις δύο εβδομάδες. Αυτή η ικανότητα σημαίνει ότι η εταιρεία Zara μπορεί να κάνει λιγότερα ρούχα εκ των προτέρων και να καλύψει τα καταστήματα ανάλογα με τη ζήτηση, ενώ η Gap μπορεί να μείνει με τα ράφια γεμάτα από απούλητα εμπορεύματα που αγόρασε στην αρχή της σεζόν.

    Η Gap αισθάνεται τόση πίεση από τη fast fashion που τελικά προσπαθεί να ακολουθήσει το παράδειγμά τους. Ο Peck ανακοίνωσε τον Αύγουστο ότι η εταιρεία θα δοκίμαζε ένα νέο μοντέλο αγοράς της fast fashion, που θα μπορούσε να βοηθήσει την Gap να φέρει τα προϊόντα της στην αγορά πιο γρήγορα. Αλλά όπως έχουν σημειώσει οι ειδικοί της λιανικής πώλησης, αυτό θα λύσει μόνο ένα πρόβλημα. Η Gap πιθανότατα θα χρειαστεί να μειώσει τις τιμές και να κάνει πιο κομψά ρούχα – ή θα μπορούσε να μείνει κολλημένη στα βασικά, αλλά τότε θα πρέπει να αντιμετωπίσει την εταιρεία Uniqlo, η οποία έχει έρθει σχεδόν στο ίδιο επίπεδο με την Gap στις παγκόσμιες πωλήσεις.

    Οι ετήσιες πωλήσεις της Uniqlo πλησιάζουν τις πωλήσεις της Gap.



    ΣΧΟΛΙΑ