• Business

    Με ποια στρατηγική κίνηση ο εφοπλιστής Προκοπίου βγάζει χρήματα

    Γιώργος Προκοπίου, εφοπλιστής Dynacom Tankers Management


    Τα κέρδη για τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού πετρελαίου συνεχίζουν να αυξάνονται, ενώ ούτε το ενδεχόμενο «πάγωμα» της παραγωγής από τον ΟΠΕΚ κατόρθωσε να κάμψει τη ζήτηση, τη στιγμή μάλιστα που για ορισμένες διαδρομές τα ημερήσια ναύλα για τα πλοία VLCC έχουν εκτοξευτεί στα ύψη.

    Οι ναυτιλιακές Dynacom, Gener8 και Embiricos αποτελούν τα πιο πρόσφατα παραδείγματα εταιριών που επωφελήθηκαν από την αυξημένη ζήτηση για δεξαμενόπλοια,  ακόμη και αν το καρτέλ πετρελαίου επιλέξει να περιορίσει τη ροή του εμπορεύματος.

    prokopiou2
    Γιώργος Προκοπίου, Dynacom

    Τα στοιχεία της Arctic Securities τοποθετούν την παραγωγή του ΟΠΕΚ στα 32,5 εκατ. βαρέλια ημερησίως για το Μάρτιο και οι αναλυτές της εκτιμούν ότι ακόμη  και να η παραγωγή «παγώσει» σε αυτά τα επίπεδα, ο όγκος του αργού που θα συνεχίσει να συνεπάγεται αυξημένη χρήση των δεξαμενόπλοιων. Παράλληλα, υπάρχει και η ποσότητα που θα παραχθεί το 2017, αν και ποτέ ο κόσμος δεν έχει παράγει τόσο πολύ αργό όσο σήμερα και αυτό αποτελεί όφελος για τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού.

    Σημαντικές συμφωνίες Ελλήνων εφοπλιστών

    Η εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, Gener8 του Πήτερ Γεωργιόπουλου, ναύλωσε το χωρητικότητας 312.000 dtw Genmar Vision, κατασκευής 2001, στη Μέση Ανατολή και συγκεκριμένα στην Ταιβάν –παγκόσμια κλίμακα 85-, που μεταφράζεται σε ναύλα 58.765 δολαρίων ημερησίως, συμπεριλαμβανομένων και των αδρανών ημερών και 64.940 δολάρια ημερησίως χωρίς αυτές, σύμφωνα με το Tankers International.

    Πήτερ Γεωργιόπουλος, ετών 54. Εφοπλιστής.
    Πήτερ Γεωργιόπουλος, ετών 54. Εφοπλιστής.

    H εταιρία του Εμπειρίκου, εξασφάλισε το χωρητικότητας 306.000 dtw Astipalaia, κατασκευής 2001, έξω από τη Μέση Ανατολή, στον Κόλπο της Κορέας με ναύλα 69.692 δολάρια ημερησίως, μαζί με τις ημέρες αδράνειας και 72.792 δολάρια ημερησίως χωρίς αυτές.

    Την καλύτερη συμφωνία  έχει πετύχει ο Γιώργος Προκοπίου της Dynacom, με την Εθνική Ναυτιλιακή εταιρεία της Σαουδικής Αραβίας, Bahri, να ναυλώνει το πλοίο του Έλληνα εφοπλιστή Georgios, κατασκευής 2009, αντί του ποσού των 121.937 δολαρίων ημερησίως με τις ημέρες αδράνειας, για το ταξίδι από τη Μέση Ανατολή στην Ερυθρά Θάλασσα. Η τιμή διαμορφώνεται στα 93.387 δολάρια ημερησίως χωρίς τις ημέρες αδράνειας.

    Αναλυτές υποστηρίζουν ότι τα αυξημένα επίπεδα παραγωγής πετρελαίου έχουν βοηθήσει τα κέρδη των εταιριών κατά το πρώτο τρίμηνο, ενώ τα φορτία από το Ιράν συμβάλλουν περαιτέρω στην τόνωση της αγοράς.

    Οι προοπτικές για τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού πετρελαίου παραμένουν θετικές, αν και ίσως λιγότερο ελκυστικές σε σχέση με το 2015, καθώς η στρατηγική του ΟΠΕΚ για να προστατέψει το μερίδιο του στην αγορά του μαύρου χρυσού θα εξακολουθήσει να διατηρεί την αυξημένη ζήτηση για δεξαμενόπλοια.

    ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ: Λ. Μπόμπολας: Αρνητικά αποτελέσματα φέρνουν πτώση της μετοχής του Ελλάκτωρα

    Λεωνίδας Μπόμπολας, Πολιτικός Μηχανικός, Διευθύνων Σύμβουλος ΕΛΛΑΚΤΩΡ
    Λεωνίδας Μπόμπολας, Πολιτικός Μηχανικός, Διευθύνων Σύμβουλος ΕΛΛΑΚΤΩΡ



    ΣΧΟΛΙΑ