• Business

    Μασούτης: Αλλάζει πίστα με τζίρο πάνω από 1 δισ. ευρώ

    • Άννα Διανά
    Γιάννης Μασούτης, επικεφαλής της αλυσίδας σούπερ μάρκετ ΜΑΣΟΥΤΗΣ

    Γιάννης Μασούτης, επικεφαλής της αλυσίδας σούπερ μάρκετ ΜΑΣΟΥΤΗΣ, πρόεδρος ΚΕΕΕ, ΕΒΕΘ


    Πλώρη για τζίρο 1,1 δισεκ. ευρώ έχει βάλει η Μασούτης με τη μέχρι τώρα πορεία να την φέρνει πιο κοντά στο στόχο.

    Ηδη οι πωλήσεις της βορειοελλαδίτικης εταιρείας, που φέτος συμπληρώνει 47 χρόνια παρουσίας στην εγχώρια αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου τρέχουν με ρυθμό 17,5% σχεδόν διπλάσιο από τον μέσο όρο της αγοράς.

    «Το 2023 είναι η πρώτη χρονιά που θα περάσουμε το φράγμα του 1 δισ ευρώ. Είναι μια χρονιά, με μια υστέρηση στον όγκο αλλά που πάει πολύ καλύτερα από ότι περιμέναμε» δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, κ. Γιάννης Μασούτης κατά τη διάρκεια δημοσιογραφικής ενημέρωσης.

    Ωθηση από τα νέα καταστήματα

    Με ώθηση από τα νέα καταστήματα σε Κυκλάδες και Κέρκυρα η Δ. Μασούτης έχει ανεβάσει τον στόχο του τζίρου για φέτος στο 1,1 δισεκ. ευρώ χωρίς σε αυτά να συμπεριλαμβάνονται οι πωλήσεις από τον ΣΥΝΚΑ στην Κρήτη στην οποία η Μασούτης κατέχει το 50%.

    Το 2022 οι ενοποιημένες πωλήσεις έφτασαν σε 940 εκατ. ευρώ αυξημένες κατά 6,5% σε σχέση με το 2021. Το αποτέλεσμα αυτό αποτελεί έναν συνδυασμό οργανικής και μη οργανικής ανάπτυξης ενώ σε αυτό βόηθησε και η συμφωνία ορόσημο με τον ΣΥΝΚΑ ανέφερε ο γενικός διευθυντής της εταιρείας, κ. Θεόδωρος Γεροστεργιούδης.

    Πιέσεις στην κερδοφορία

    Η χρονιά είχε θετικό αποτέλεσμα ωστόσο η κερδοφορία συμπιέστηκε σημαντικά και πέρασε λίγο κάτω από το 1%. Καταλυτικό για τη μείωση της κερδοφορίας ήταν το κόστος ενέργειας, που υπερδιπλασιάστηκε στα 33 εκατ. ευρώ από 16 εκατ. ευρώ το 2021, καθώς και τα μεταφορικά κόστη.

    Για το 2023 η διοίκηση της εταιρείας εκτιμά πως το καθαρό περιθώριο κέρδους θα ξεπεράσει το 1% του κύκλου εργασιών και σταδιακά θα επανέλθει από το 2024 και μετά στα επίπεδα του 2,4% που ήταν παλαιότερα.

    Ακρίβεια υπάρχει αλλά δεν είναι ευθύνη των σούπερ μάρκετ

    Ιδιαίτερη αναφορά στο θέμα της ακρίβειας αλλά και στις παρεμβάσεις της κυβέρνησης για την αντιμετώπισή της έκανε ο κ. Μασούτης.

    Τόνισε ότι πράγματι υπάρχουν αυξήσεις στα ράφια. Ενεργειακό κόστος, πρώτες ύλες και πολλοί άλλοι παράγοντες συμβάλλουν στο να ανέβουν οι τιμές αλλά είναι εύκολο να λέμε ότι ανέβασε τις τιμές το σούπερ μάρκετ σημείωσε ο επικεφαλής της εταιρείας.

    «Το περιθώριο κέρδους είναι κλειδωμένο από το 2021 και δεν γίνεται να αλλάξουμε το κέρδος μας. Κανένα σούπερ μάρκετ δεν θα το κάνει, το λέμε με βεβαιότητα για εμάς, και κανείς δεν θέλει να χαλάσει τη φήμη του. Ακρίβεια υπάρχει στο σούπερ μάρκετ αλλά δεν είναι η ευθύνη των σούπερ μάρκετ» συμπλήρωσε ο κ. Μασούτης.

    Το 2022 η Μασούτης είχε 13% μέσο όρο ανατιμήσεων σε τιμολογημένο τζίρο, πέρασε στις τιμές καταναλωτή το 9,5% απορροφώντας το υπόλοιπο ποοσοστό πιέζοντας το περιθώριο κέρδους. Επιπλέον το καλάθι του νοικοκυριού έχει μέχρι τώρα ένα κόστος που υπολογίζεται στα 5-6 εκατ. ευρώ ενώ στο 1 εκατ. ευρώ εκτιμάται το κόστος των εκπτώσεων και των παροχών προς τους πληγέντες της Θεσσαλίας.

    Το επενδυτικό πλάνο και το project στις Τρεις Γέφυρες

    Το πλάνο ανάπτυξης της Μασούτης εστιάζεται σε περιοχές που δεν έχει ισχυρή παρουσία ή θέλει να μεγαλώσει το αποτύπωμά της. Με τις ετήσιες δαπάνες για επενδύσεις πέριξ των 20 εκατ. ευρώ η Μασούτης προχωρά στη λειτουργία νέων καταστημάτων.

    Από την αρχή της χρονιάς έχει προσθέσει 17 καταστήματα στο δίκτυο σε Αττική, Βόρεια Ελλάδα και Κυκλάδες, ενώ τον Νοέμβριο θα ανοίξει το Grand Μασούτης στη Γλυφάδα και θα ακολουθήσουν άλλα δύο καταστήματα σε Λαμία και Πάτρα μέχρι το τέλος της χρονιάς.

    Παράλληλα τρέχει το οικιστικό project στις Τρεις Γέφυρες όπου σε ιδιόκτητη έκταση στις Τρεις Γέφυρες θα λειτουργήσει ένα νέο Grand Μασούτης με το άνοιγμά του να υπολογίζεται στο πρώτο εξάμηνο του 2024. Το κατάστημα θα είναι επιφάνειας 4.000 τ.μ. και επένδυση ανέρχεται σε 17 εκατ. ευρώ. Στον ίδιο χώρο θα αναπτυχθεί και οικιστικό συγκρότημα με 110 διαμερίσματα σε δύο πολυκατοικίες εννέα ορόφων η καθεμία. Η συνολική επένδυση και για το κατάστημα είναι ύψους 40 εκατ. ευρώ.

    Το ενδιαφέρον για εξαγορές και η ΑΒ Βασιλόπουλος

    Η επέκταση μέσω εξαγορών είναι αυτή που γιγάντωσε την, εκ Βορείου Ελλάδας ορμώμενη, αλυσίδα σούπερ μάρκετ. Σε αυτό το μοντέλο θα συνεχισει να κινείται εφόσον υπάρξουν ευκαιρίες.

    «Οι εξαγορές είναι κάτι που μας ενδιαφέρουν. Από τον μικρότερο μέχρι τον μεγαλύτερο. Αλλά πάντα είμαστε πάντα μετρημένοι στα μέτρα μας» σημείωσε ο κ. Μασούτης προβλέποντας παράλληλα συγκέντρωση στον κλάδο των σούπερ μάρκετ. Διαψεύδοντας τη φημολογία ότι συζητούσε με το αμερικανικό fund CVC, λέγοντας ότι «ούτε καν γνωρίζω τη διοίκησή της», αλλά και απαντώντας σε σχετικό ερώτημα για το αν υπάρχει ενδιαφέρον εξαγοράς της ΑΒ Βασιλόπουλος είπε:

    «Εμείς δεν είπαμε ποτέ ότι θα κάνουμε κάτι το οποίο είναι πέρα από τις δυνάμεις μας. Αν θα προκύψει κάτι θα το ζυγίσουμε εκείνη τη στιγμή είναι στα μέτρα αν είναι στα μέτρα μας και μπορούμε να το αντέξουμε οικονομικά και οργανικά βλέπουμε και το παρακολουθούμε. Δεν υπάρχει κάτι αυτή τη στιγμή που να έχουμε μπροστά μας».

    Διαβάστε επίσης

    Μασούτης: Στο πλευρό των πλημμυροπαθών με εκπτώσεις και προσφορά τροφίμων και νερών

    Μασούτης: Η συνεργασία για τις επιχειρήσεις, όχημα για καλύτερη χρηματοδότηση

    Σούπερ Μάρκετ: Πώς μοιράζεται η «πίτα» από τους 6 top παίκτες της αγοράς



    ΣΧΟΛΙΑ