Business

Μαρίνα Αλίμου: Η ιδιωτικοποίηση και οι φόβοι για το γιώτινγκ 


Το αίτημα να παραμείνει η μαρίνα Αλίμου κύρια επαγγελματική βάση για τα τουριστικά σκάφη αναψυχής και μετά την ιδιωτικοποίησή της επεσήμαναν  εκπρόσωποι του κλάδου, τονίζοντας πως «ο Άλιμος είναι το σπίτι μας».

Σε συνέντευξη τύπου για την διοργάνωση του πρώτου Γιώτινγκ Φέστιβαλ που λαμβάνει χώρα αυτές τις μέρες στις εγκαταστάσεις της μαρίνας Αλίμου, το διοικητικό συμβούλιο του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Τουριστικών Επαγγελματικών Σκαφών Άνευ Μόνιμου Πληρώματος (ΣΙΤΕΣΑΠ), δεν έκρυψε την αγωνία του για την επόμενη μέρα των επιχειρήσεών τους, λέγοντας πως οι «πρόνοιες» που θα λαμβάνονται σε επίπεδο τιμολογιακής πολιτικής αλλά και για τον αριθμό των θέσεων ελλιμενισμού μετά την έλευση του νέου επενδυτή δεν είναι αρκετές. Όπως είπαν τα μέλη του, οι δεσμεύσεις δεν αρκούν, αφού υπάρχει πάντοτε ο φόβος να μην τηρηθούν ενώ τόνισαν ότι οι εναλλακτικοί χώροι που προτείνει το υπουργείο δεν τους ικανοποιούν.

«Αυτή η μαρίνα ανήκει στους επαγγελματίες», σημείωσαν χαρακτηριστικά και τόνισαν πως στόχος είναι να επαναληφθεί του χρόνου το Φεστιβάλ στις εγκαταστάσεις της μαρίνας και μάλιστα να έχει διεθνείς διαστάσεις. Να σημειωθεί πως στη μαρίνα Αλίμου «δένουν» περίπου 1.200 τουριστικά σκάφη αναψυχής, τα οποία πληρώνουν τέλη 300 ευρώ τον χρόνο κατά μέσο όρο. Ο υπουργός Ναυτιλίας, πάντως, Παναγιώτης Κουρουμπλής εγκαινιάζοντας το Φεστιβάλ διαβεβαίωσε τους φορείς του κλάδου το υπουργείο θέλει να δώσει λύση στο ζήτημα που τους απασχολεί αναφορικά με την πώληση της Μαρίνας Αλίμου και για τον λόγο αυτό προανήγγειλε και συνάντηση με τον σύνδεσμο τους.

Πέρα από την ιδιωτικοποίηση της μαρίνας στα Νότια Προάστια, οι επαγγελματίες του γιώτινγκ θεωρούν πως βάλλονται και από το νομοσχέδιο του υπουργείου για τον θαλάσσιο τουρισμό. Σύμφωνα με όσα ειπώθηκαν στο πλαίσιο της συνέντευξης τύπου, υπάρχουν πολλά αρνητικά σημεία, όπως η απαίτηση για  αναλυτική γνωστοποίηση στο λιμεναρχείο της λίστας του πληρώματος που αυξάνουν τη γραφειοκρατία και δημιουργούν θέματα με την προστασία  των προσωπικών δεδομένων ενώ παρά τη διευκρινιστική εγκύκλιο υπάρχουν και πολλά σημεία που χρήζουν διευκρινήσεων και αποσαφήνισης. «Το νέο πλαίσιο», τονίσθηκε, δημιουργεί εμπόδια που υπονομεύουν την ανταγωνιστικότητα των ελληνικών επιχειρήσεων σε σχέση με τους ανταγωνιστές τους, στην ευρύτερη περιοχή.

Και όλα αυτά σε μια πολύ θετική συγκυρία για τον κλάδο, ο οποίος όπως υπογράμμισαν χαρακτηριστικά τα στελέχη του ΣΙΤΕΣΑΠ «μεσουρανεί». Μετά την πολύ καλή περσινή χρονιά, ιδιαίτερα ενθαρρυντικά είναι τα μηνύματα και την φετινή χρονιά. Με βάση την μέχρι στιγμής εικόνα των κρατήσεων από το εξωτερικό, εκτιμάται ότι η αύξηση των αφίξεων θα είναι διψήφια, υπό την προϋπόθεση βέβαια, ότι η ένταση με την Τουρκία δεν θα κλιμακωθεί περαιτέρω και η σεζόν θα κυλήσει ήρεμα.

Η συντριπτική πλειονότητα των τουριστών που επιλέγουν διακοπές με σκάφη αναψυχής είναι ξένοι (ποσοστό 95%). Οι Έλληνες εξακολουθούν να γυρίζουν την πλάτη σε αυτή τη μορφή του θαλάσσιου τουρισμού, τον οποίο θεωρούν ακριβό σπορ. Κάτι που απορρίπτουν οι επαγγελματίες του κλάδου, υποστηρίζοντας πως είναι μια λανθασμένη αντίληψη. Αναφέρουν μάλιστα ότι οι διακοπές με σκάφος είναι προσιτές, αφού το κόστος για μια παρέα 6 ατόμων για μια εβδομάδα είναι 2.500 ευρώ με σκίπερ και 1.500 χωρίς σκίπερ. Να σημειωθεί πως ο κλάδος του επαγγελματικού γιώτινγκ αριθμεί 700 επιχειρήσεις, 3.000 σκάφη και 5.000 εργαζόμενους ενώ ο κύκλος  εργασιών του ανέρχεται σε περίπου 150 εκατ. ευρώ.