• Business

    Κώστας Αχ. Καραμανλής: Την επόμενη εβδομάδα ψηφίζεται το νομοσχέδιο για την οδική ασφάλεια

    • NewsRoom
    Υπουργείο Υποδομών: Σε ολιγοήμερη παράταση οδηγούνται οι διαγωνισμοί για δύο οδικά ΣΔΙΤ 680 εκατ. ευρώ

    Κώστας Αχ. Καραμανλής, Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών


    Την Παρασκευή 29/10 κατατέθηκαν από την πλευρά του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών 2 Τροπολογίες, οι οποίες θα υποστηριχθούν κατά τη συζήτηση και ψήφιση του Νομοσχεδίου «Οδηγώντας με Ασφάλεια» την προσεχή Τετάρτη.

    Η πρώτη Τροπολογία (υπ’αριθ. 1116/25) αφορά σε θέματα του Τομέα Υποδομών.

    Συγκεκριμένα, με το άρθρο 1 αντιμετωπίζεται η απρόβλεπτη κατάσταση που δημιουργήθηκε από την αδυναμία ταχυδρομικής αποστολής λογαριασμών κατανάλωσης ύδατος της Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε..

    Καθίσταται αναγκαίο, επομένως, για τη βιωσιμότητα της εταιρείας να ρυθμιστεί προσωρινά η δυνατότητα ταχυδρομικής αποστολής λογαριασμών, μέχρι να ολοκληρωθεί ο προσυμβατικός έλεγχος από το Ελεγκτικό Συνέδριο του διαγωνισμού, που ήδη εκκρεμεί ενώπιόν του.

    Η τροπολογία με απόλυτη τήρηση της ισότητας, παρατείνει τις υφιστάμενες συμβάσεις με τα ΕΛΤΑ και την ΑCS μέχρι την 31.1.2022.

    Το άρθρο 2, αφορά στην κατάργηση της εξαίρεσης του τμήματος Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα από τη σύμβαση παραχώρησης.

    Με την εν λόγω ρύθμιση επαναφέρεται το έργο – βάσει του αρχικού σχεδιασμού του – ως τμήμα της παραχώρησης που κυρώθηκε με τον νόμο 3621/2007 και καθιστά εφικτή την κατασκευή του τμήματος, όπως αρχικά είχε σχεδιαστεί για την προστασία πρωτίστως της ασφάλειας των χρηστών.

    Άλλωστε, το εν λόγω τμήμα χαρακτηρίζεται ως έργο υποδομής άμεσης προτεραιότητας και εξασφαλίζεται έτσι η άμεση κατασκευή του εντός της ήδη κυρωθείσας Σύμβασης Παραχώρησης, ενέργεια αποδεκτή και από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

    Η δεύτερη Τροπολογία (υπ’αριθ. 1121/30) περιλαμβάνει 8 άρθρα κι αφορά σε θέματα του Τομέα Μεταφορών. Πιο αναλυτικά:

    Άρθρο 1:

    Όπως είναι γνωστό, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, προκειμένου να αντιμετωπίσει το συγκοινωνιακό πρόβλημα που προέκυψε λόγω της πανδημίας και με δεδομένη την κατάσταση που επικρατούσε στον ΟΑΣΑ, έλαβε μια σειρά από μέτρα καθοριστικής σημασίας.

    Ένα εξ αυτών ήταν και η ανάθεση μέρους του συγκοινωνιακού έργου – χωρίς να χαθεί ο δημόσιος χαρακτήρας του έργου – στο ΚΤΕΛ Αττικής, καθώς και σε όμορα με την Αττική ΚΤΕΛ, όπως της Θήβας, της Κορίνθου και της Χαλκίδας.

    Τον περσινό Οκτώβριο, και παρά το γεγονός ότι τα λεωφορεία είχαν ήδη αφιχθεί, η συγκοινωνία δεν μπορούσε να εκτελεστεί, λόγω της σχετικής γραφειοκρατίας.

    Τότε δόθηκε εντολή από τον Υπουργό τα οχήματα αυτά να μπουν σε κυκλοφορία, προκειμένου άμεσα να εξυπηρετηθεί το επιβατικό κοινό της Αθήνας.

    Από την πλευρά τους, οι μέτοχοι των ΚΤΕΛ προσέλαβαν οδηγούς και άρχισαν από 07/10/2020 να εκτελούν το συγκοινωνιακό τους έργο.

    Τελικά, τα γραφειοκρατικά ζητήματα επιλύθηκαν στις 11/11/2020. Παρ’όλ’αυτά, τα ΚΤΕΛ ως δικαιούχοι δεν μπορούν να λάβουν την αποζημίωση που δικαιούνται αναδρομικά, για τον μήνα Οκτώβριο.

    Με την τροπολογία, λοιπόν, αυτή ρυθμίζεται η δυνατότητα καταβολής των δεδουλευμένων με τους ίδιους όρους που ίσχυσαν για την κανονική σύμβαση, δηλαδή 1,41 ευρώ το χιλιόμετρο.

    Άρθρο 2:

    Η συγκεκριμένη διάταξη αφορά στην παράταση των ορίων ηλικίας απόσυρσης από την κυκλοφορία λεωφορείων (όλων των κατηγοριών) και ΤΑΞΙ.

    Με την προτεινόμενη πρόβλεψη δίδεται ένας επιπλέον χρόνος παράταση στην κυκλοφορία των λεωφορείων κάθε κατηγορίας (Τουριστικών, ΚΤΕΛ, Σχολικών) και στα ΤΑΞΙ λόγω της πανδημίας.

    Η διαφορά της παράτασης αυτής είναι ότι θα ισχύσει για όσα οχήματα της παραπάνω κατηγορίας ο χρόνος κυκλοφορίας τους έληγε ή θα λήξει το 2020, 2021 και 2022.

    Τα αυτοκίνητα των άλλων κατηγοριών στα οποία ήδη είχε δοθεί παράταση πρέπει υποχρεωτικά να αντικατασταθούν, και η εν λόγω πρόβλεψη δεν τους καλύπτει.

    Σημειώνεται ότι τα ΤΑΞΙ είχαν λάβει παράταση στον χρόνο κυκλοφορίας τους ήδη από το 2017, όταν μάλιστα δεν υπήρχαν οι ειδικές συνθήκες της πανδημίας, για 4 χρόνια.

    Άρθρο 3:

    Η εν λόγω πρόβλεψη συμπληρώνει το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο – και συγκεκριμένα το άρθρο 3 του ν.2963/2001 – παρέχοντας τη δυνατότητα σε μικρούς δήμους νησιών κάτω των 10.000 κατοίκων να αναλαμβάνουν οι ίδιοι ή οι δημοτικές επιχειρήσεις το έργο της μικροσυγκοινωνίας με δικά τους ή μισθωμένα λεωφορεία.

    Σε περίπτωση αδυναμίας εκτέλεσης του έργου αυτού από τα παραπάνω πρόσωπα – και μετά από έγκριση της Περιφέρειας – δύνανται να παραχωρούν το έργο σε τρίτους.

    Με τον τρόπο αυτό οι Δήμοι, οι οποίοι είναι οι κατεξοχήν γνώστες των αναγκών των περιοχών τους, θα μπορούν να εξυπηρετούν τους κατοίκους αλλά και τους μαθητές.

    Άρθρο 4:

    Με τη ρύθμιση αυτή παρέχεται η δυνατότητα στους ιδιοκτήτες Ε.Δ.Χ. ΤΑΞΙ αυτοκινήτων, τα οποία έχουν έδρα – διοικητική μονάδα που ανήκει στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, να αντικαταστούν τα επιβατηγά οχήματα 5 θέσεων με καινούργια επιβατηγά οχήματα 6 έως 9 θέσεων, τα οποία φέρουν ταξίμετρο.

    Στόχος της ρύθμισης είναι η παροχή αναβαθμισμένων υπηρεσιών μεταφοράς επιβατών στις τουριστικές νησιωτικές περιοχές της χώρας, με επιβατηγά δημόσιας χρήσης οχήματα που είναι φιλικά στο περιβάλλον, μειώνοντας το περιβαλλοντικό αποτύπωμα στις ευαίσθητες αυτές περιοχές, καθώς και η δυνατότητα μετακίνησης περισσότερων επιβατών αλλά με λιγότερα οχήματα.

    Με την εν λόγω πρόβλεψη υλοποιούμε ένα πάγιο αίτημα των ιδιοκτητών ΤΑΞΙ, και πιλοτικά – σε πρώτη φάση – το εφαρμόζουμε στην Περιφέρεια του Νοτίου Αιγαίου.

    Άρθρο 5:

    Στο πλαίσιο των ευρύτερων νομοθετικών ρυθμίσεων της Κυβέρνησης, που αφορούν στις Ανεξάρτητες Αρχές της χώρας μας και της αναγκαιότητας αποσαφήνισης της νομικής φύσης αυτών, κρίνεται επιβεβλημένη η τροποποίηση της επωνυμίας της «Εθνικής Αρχής Συντονισμού Πτήσεων» και η αντικατάστασή της με την επωνυμία «Εθνικός Οργανισμός Συντονισμού Πτήσεων».

    Κατά τα άλλα, δεν μεταβάλλεται τίποτα απολύτως στους τομείς της διοικητικής, λειτουργικής και οικονομικής αυτοτέλειας του συγκεκριμένου Φορέα.

    Άρθρο 6:

    Με τις διατάξεις του ν.4663/2020 του Υπουργείο μας έκανε μια σοβαρή προσπάθεια για να απλοποιήσει τις διαδικασίες ίδρυσης και λειτουργίας υδατοδρομίων στη χώρα.

    Προκειμένου, λοιπόν, να «τρέξουν» ακόμα πιο γρήγορα οι διαδικασίες, προβλέπουμε τη χορήγηση προσωρινής άδειας υδατοδρομίου, με την υποχρέωση μέσα σε ένα χρόνο να προσκομιστούν και τα υπόλοιπα δικαιολογητικά για να χορηγηθεί η οριστική άδεια.

    Άρθρο 7:

    Στόχος της παρούσας πρόβλεψης αποτελεί η – κατ’εξαίρεση – δυνατότητα αποδέσμευσης της Ελληνικής Αστυνομίας και η διεύρυνση της δυνατότητας ανάθεσης από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας του έργου της παροχής υπηρεσιών ασφαλείας σε Ιδιωτικές Εταιρείες, κάτι που θα έχει ως αποτέλεσμα την κάλυψη των ελέγχων ασφαλείας στους αερολιμένες υπό κρατική διοίκηση με το προβλεπόμενο και κατάλληλα εκπαιδευμένο προσωπικό, το οποίο θα έχει σαν αποτέλεσμα να μπορούμε πλήρως να συμμορφωθούμε στις σχετικές απαιτήσεις της ευρωπαϊκής και εθνικής νομοθεσίας.

    Τα ανωτέρω θα ωφελήσουν τη διεθνή εικόνα της χώρας σε θέματα αεροπορικής ασφάλειας από έκνομες ενέργειες.

    Άρθρο 8:

    Η εταιρεία με την επωνυμία «Ανώνυμη Εταιρεία Εκμετάλλευσης και Διαχείρισης Ελληνικών Αυτοκινητοδρόμων» (Τ.Ε.Ο. Α.Ε.) τέθηκε σε καθεστώς εκκαθάρισης με το άρθρο 6 του ν. 4250/2014.

    Αυτήν την στιγμή, και με δεδομένο ότι οι περισσότερες από τις απαιτήσεις προς τρίτους παραγράφονται, καθώς κι ότι η λειτουργία της εταιρείας υπό εκκαθάριση παράγει περισσότερα έξοδα απ’ό,τι έσοδα, κρίνεται απαραίτητη η επίσπευση της εκκαθάρισης προς όφελος του Ελληνικού Δημοσίου, καθολικού διαδόχου της Τ.Ε.Ο. Α.Ε., και η μεταβίβαση στο Ελληνικό Δημόσιο των περιουσιακών της στοιχείων που υπερκαλύπτουν τις υποχρεώσεις της.

    Διαβάστε επίσης

    Καραμανλής: Κανένας λόγος για διόδια στο Κέντρο, Express ο διαγωνισμός για λεωφορεία

    Καραμανλής: Μείωση στις άδειες δακτυλίου – Τι είπε για διόδια στο κέντρο της Αθήνας

    Καραμανλής: Δίπλωμα οδήγησης από τα 17, αδιάβλητες εξετάσεις, πολεμάμε τη διαφθορά



    ΣΧΟΛΙΑ