• Business

    Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος: Τα νέα πλάνα της Coffee Island, η είσοδος στα σούπερ μάρκετ και η τιμή του καφέ

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    • Ρομίνα Νικηφόρου
    Coffee Island: Ξεκινά συνεργασία με την αλυσίδα σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης

    Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος, CEO Coffee Island


    Διεύρυνση του δικτύου της, είσοδο σε νέες αγορές όπως της Ρουμανίας και της Αιγύπτου καθώς και αναβάθμιση των παραγωγικών εγκαταστάσεων και υποδομών του εργοστασίου περιλαμβάνουν τα επόμενα πλάνα της Coffee Island, όπως επισημαίνει σε συνέντευξή του στο mononews, o CEO της εταιρείας, Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος.

    Σημειώνεται πως η Coffee Island πρόσφατα μπήκε στο οργανωμένο λιανεμπόριο εγκαινιάζοντας μέσα στο καλοκαίρι τη συνεργασία της αρχικά με την Σκλαβενίτης τον Ιούλιο και πρόσφατα με τη My Market, με το brand  πλέον να έχει βρει τη θέση του στα ράφια των δύο αλυσίδων.

    «Η διείσδυση της εταιρίας στο οργανωμένο λιανεμπόριο σαφώς αποτελεί μέρος της στρατηγικής ανάπτυξης που έχει χαράξει η Coffee Island, καθώς μέσα από τον χώρο των συγκεκριμένου καναλιού αυξάνεται περαιτέρω η αναγνωρισιμότητα των προϊόντων του καφεκοπτείου μας και διευρύνεται το πελατειακό μας κοινό» τονίζει ο κ. Κωνσταντινόπουλος.

    Η τιμή του καφέ και οι πιέσεις από τις ανατιμήσεις και την κλιματική αλλαγή

    Το ζήτημα των διεθνών ανατιμήσεων με τις μεγάλες πιέσεις από το ενεργειακό κόστος, την αύξηση των πρώτων υλών και τα υψηλά ναύλα απασχολεί, όπως είναι φυσικό και την Coffee Island. Ο κλάδος του καφέ άλλωστε έχει να αντιμετωπίσει και ένα επιπλέον πρόβλημα καθώς η κλιματική αλλαγή έχει επηρεάσει την αγροτική παραγωγή σε ολόκληρο τον κόσμο ενώ έχουν πληγεί σχεδόν όλες οι χώρες παραγωγής καφέ.

    «Παρακολουθούμε τις εξελίξεις μέρα με τη μέρα προκειμένου να μπορέσουμε να διαμορφώσουμε τη σωστή πολιτική που θα μας επιτρέψει να διατηρήσουμε την επιχειρηματική ανθεκτικότητα και επιχειρησιακή συνέχεια τόσο της μητρικής εταιρίας όσο και των 430 επιχειρήσεων που συνεργάζονται μαζί μας με το καθεστώς δικαιόχρησης» σημειώνει ο κ. Κωνσταντινόπουλος.

    «Είμαστε ωστόσο αισιόδοξοι, καθώς οι άμεσες συνεργασίες και οι σχέσεις εμπιστοσύνης που έχουμε με συνεταιρισμούς ή μεμονωμένους παραγωγούς στις χώρες παραγωγής του καφέ μέσω του direct trade, θα μας επιτρέψουν να συγκρατήσουμε τις τιμές. Μένουμε έτσι πιστοί στην αποστολή μας για εκδημοκρατισμό του specialty καφέ σε προσιτή όμως τιμή.

    Θα κάνουμε ό,τι είναι καλύτερο, για να διαχειριστούμε βήμα-βήμα αυτή την ασυνήθιστη συγκυρία και θα δείξουμε σοφία και υπευθυνότητα απέναντι σε όλους. Απέναντι στον εργαζόμενο που θέλει να διατηρηθεί η θέση εργασίας του. Απέναντι στον επιχειρηματία-συνεργάτη μας που αγωνίζεται για τη βιωσιμότητα της επιχείρησής του και απέναντι στον τελικό καταναλωτή που βλέπει συνεχώς το διαθέσιμο εισόδημά του να συμπιέζεται» προσθέτει.

    Το επενδυτικό σχέδιο των 3,5 εκατ. ευρώ και οι νέες αγορές

    Την ίδια στιγμή πάντως η Coffee Island συνεχίζει το επενδυτικό της πλάνο ανοίγοντας νέα καταστήματα ενώ επεκτείνεται και σε νέες αγορές.

    «Ως προς την ανάπτυξη βασικός πυλώνας και στρατηγική προτεραιότητα της Coffee Island παραμένει η στήριξη του υφιστάμενου δικτύου, η διεύρυνση του μεριδίου αγοράς μας καθώς και η ποιοτική και επιλεκτική ανάπτυξη της παρουσίας μας σε χώρες του εξωτερικού.

    Αυτή τη στιγμή αναβαθμίζεται η εικόνα του υφιστάμενου δικτύου στην Ελλάδα και την Κύπρο και ανοίγουμε νέα καταστήματα σε περιοχές που έχουμε στοχεύσει βάση της στρατηγικής μας. Δύο νέα καταστήματα βρίσκονται υπό κατασκευή στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα ενώ για το επόμενο χρονικό διάστημα έχει δρομολογηθεί το άνοιγμα καταστημάτων σε νέες διεθνείς αγορές, τη Ρουμανία και την Αίγυπτο» σημειώνει ο κ. Κωνσταντινόπουλος.

    Όπως εξηγεί, «σημαντικοί στόχοι παραμένουν η αύξηση των πωλήσεων τροφίμων και κωδικών καφεκοπτείου και η περαιτέρω ισχυροποίηση του brand στην αγορά του καφέ με την ανάπτυξη νέων χαρμανιών και ροφημάτων.

    Παράλληλα, εξελίσσουμε το νέο concept Coffee Little Island. Πρόκειται για ένα ευέλικτο μοντέλο καταστήματος με πολύ συγκεκριμένη στόχευση και εφαρμογή βάσει αυστηρών κριτηρίων σε αγορές με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, σε αστικά κέντρα με χαμηλά πληθυσμιακά μεγέθη, σε περιοχές με έντονα τα εποχιακά και τουριστικά χαρακτηριστικά καθώς και σε περιφερειακές περιοχές μεγάλων αστικών κέντρων.

    Κάνουμε σταθερές επενδύσεις στον ψηφιακό μετασχηματισμό και τη χρήση προηγμένων συστημάτων, έναν στόχο που έχει τεθεί, φυσικά, για όλη την επόμενη τριετία. Οι ψηφιακές τεχνολογίες και η ενσωμάτωσή τους σε όλες τις επιχειρησιακές διαδικασίες της εταιρίας, αποτελούν μία πρόκληση πάνω στην οποία όλοι εργάζονται πολύ, επενδύονται πόροι και αποτελεί πια μέρος της κουλτούρας του οργανισμού».

    Όπως εξηγεί «οι παραπάνω στόχοι απαιτούν προσήλωση, σκληρή δουλειά και υψηλές επενδύσεις. Το επενδυτικό σχέδιο για την περίοδο 2021-2022, υπολογίζεται στα 3,5 εκατομμύρια ευρώ, και αφορά πρωτίστως στην αναβάθμιση των παραγωγικών εγκαταστάσεων και των υποδομών του εργοστασίου. Στο πλαίσιο αυτό προχωρούμε στην προμήθεια και εγκατάσταση ειδικού εξοπλισμού και συστημάτων που αναβαθμίζουν τις παραγωγικές διαδικασίες και την ποιότητα των τελικών προϊόντων.

    Επιπλέον έχει ήδη προχωρήσει η επένδυση σε νέες γραμμές παραγωγής που θα εμπλουτίσουν την γκάμα των κωδικών που διαθέτουμε στα Καφεκοπτεία μας και θα καλύψουν τις αυξανόμενες ανάγκες που προκύπτουν από τις πρόσφατες συνεργασίες μας με τα κανάλια του οργανωμένου λιανεμπορίου.

    Στον πυρήνα της στρατηγικής της εταιρείας παραμένουν πάντα οι άνθρωποί της και αποτελεί προτεραιότητα η υποστήριξη και η εξέλιξή τους. Στο πλαίσιο αυτό η Coffee Island υιοθετεί εμπράκτως, με μακροχρόνια διάρκεια, σε όλες τις λειτουργίες της εταιρίας την Αειφόρο και Βιώσιμη ανάπτυξη προς όφελος των επόμενων γενιών, για έναν καλύτερο και ομορφότερο κόσμο. Η εταιρία έχει υιοθετήσει τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης και όλες οι Διευθύνσεις της σχεδιάζουν δράσεις που συμβάλλουν στη βιώσιμη ανάπτυξη, στην κοινωνική αλληλεγγύη και στη διασφάλιση σχέσεων εμπιστοσύνης μεταξύ της επιχείρησης και των εργαζομένων, των τοπικών κοινωνιών και του ευρύτερου κοινωνικού συνόλου».

    Η άνοδος των πωλήσεων εν μέσω πανδημίας

    Η Coffee Island μέσα στην πανδημία και παρά το δυσμενές περιβάλλον κατέγραψε αύξηση στις πωλήσεις της. Μετά την άρση του lockdown σύμφωνα με τον κ. Κωνσταντινόπουλο, «η αγορά κινήθηκε συντηρητικά με εμφανή τα σημάδια της ψυχολογικής κόπωσης των καταναλωτών αλλά και της  ανασφάλειας και ανησυχίας τους για το πώς θα εξελιχθεί η κατάσταση.

    Ωστόσο και παρά τη δυσμενή κρίση που επέφερε η πανδημία στον κλάδο της εστίασης, καταφέραμε να κερδίσουμε το μεγάλο στοίχημα και να ενισχύσουμε περαιτέρω τη θέση μας στην ελληνική αγορά και τις πωλήσεις μας, αποκτώντας σημαντικά μερίδια τα οποία δουλεύουμε μεθοδικά για να διατηρήσουμε.

    Το δίκτυό μας διευρύνθηκε σημαντικά, από τον Μάρτιο 2020 έως σήμερα 49 νέες επιχειρήσεις ενδυνάμωσαν ακόμα περισσότερο την αλυσίδα, προχωρήσαμε σε προϊοντική αναβάθμιση του Καφεκοπτείου μας με την εισαγωγή νέων κωδικών και συσκευασιών ενώ σημαντικό ρόλο στις πωλήσεις μας, που κινούνται με μία αύξηση της τάξεως του 4%, έπαιξε επίσης η διεύρυνση της γκάμας των συνοδευτικών και των τροφίμων. Το πρόσημο είναι θετικό και εμείς ευγνώμονες για τα αποτελέσματα που πετύχαμε μέσα σε ένα τόσο αφιλόξενο περιβάλλον».

    Όσον αφορά τέλος στο ενδεχόμενο για περαιτέρω ενίσχυση του χαρτοφυλακίου της εταιρεία ο CEO της Coffee Island επισημαίνει:

    «Οι ανάγκες και οι επιθυμίες του καταναλωτή είναι δυναμικές και φυσικά θέλουμε πάντα να προσφέρουμε μία ολιστική εμπειρία στους καταναλωτές μας. Δεν σταματήσαμε ποτέ τον εμπλουτισμό της γκάμας των προϊόντων μας, παρουσιάζουμε διαρκώς νέα ροφήματα και συνοδευτικά, μιας και τα καταναλωτικά trends αποτελούν τον οδηγό μας.

    Δουλεύουμε πάνω σε νέες κατηγορίες προϊόντων και νέους κωδικούς ροφημάτων και συνοδευτικών που ταιριάζουν με το γευστικό profile καφέδων και απαντούν σε νέες καταναλωτικές συνήθειες όπως τις υιοθετούν οι καταναλωτές.
    Οι επιχειρήσεις εστίασης καλούνται να καλύψουν μια γκάμα νέων διατροφικών συνηθειών, όπως για παράδειγμα vegan, vegetarian, protein προϊόντα, λιγότερη ζάχαρη.

    Επιπλέον, η εστίαση οφείλει να προσαρμοστεί στις ανάγκες προστασίας του περιβάλλοντος και στη μείωση των αρνητικών επιπτώσεων της δραστηριότητάς της σε αυτό. Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρία έχοντας υιοθετήσει τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης, στοχεύει στη μείωση της κατανάλωσης πλαστικού στον μέγιστο εφικτό βαθμό μειώνοντας το περιβαλλοντολογικό της αποτύπωμα ενώ ενθαρρύνει παράλληλα τη χρήση επαναχρησιμοποιούμενων περιεκτών και άλλων υλικών φιλικών προς το περιβάλλον».

    Διαβάστε επίσης:

    Μπαίνει και στα My Market η Coffee Island

    Νέα επένδυση από την Coffee Island: Ανοίγει κατάστημα στην Ελβετία (φωτογραφία)

     



    ΣΧΟΛΙΑ