• Business

    Κλουκίνας – Λάππας (Mothercare): Εκτόξευση του e-shop με έσοδα 10.000 ευρώ την μέρα – Προς συζητήσεις με Zara για το ακίνητο στην Ερμού

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη

    Ιωάννης Λάππας (Κλουκίνας – Λάππας) και Μαίρη Λάππα


    Με «σπασμένα… φρένα» συνεχίζουν οι ηλεκτρονικές πωλήσεις της Mothercare στην Ελλάδα. Σχεδόν δυο μήνες μετά την επανεκκίνηση των εμπορικών καταστημάτων εξακολουθεί να αναπτύσσεται με σημαντικούς ρυθμούς, δίνοντας ώθηση στα αποτελέσματα της «Κλουκίνας – Λάππας», της εταιρείας που διατηρεί τα δικαιώματα δικαιόχρησης του διάσημου διεθνούς brand στη χώρα μας.

    Ο πρόεδρος της Κλουκίνας-Λάππας, Ιωάννης Λάππας απευθυνόμενους χθες στους μετόχους της εταιρείας ανέφερε πως οι ηλεκτρονικές πωλήσεις εξακολουθούν και μετά την καραντίνα να συνεισφέρουν τα περισσότερα έσοδα απ’ όλα τα φυσικά καταστήματα του δικτύου και συμβάλλουν στην τόνωση των πωλήσεων. «Το eshop έχει έσοδα 10.000 ευρώ την ημέρα», δήλωσε με έμφαση θέλοντας να καταδείξει τη δυναμική που έχει αναπτύξει το συγκεκριμένο κανάλι.

    Ο έμπειρος επιχειρηματίας από το βήμα της γενικής συνέλευσης στάθηκε και στη συνεισφορά του e-shop και στη διάρκεια του lockdown, λέγοντας πως βοήθησε να κρατηθεί ένα σημαντικό κομμάτι των πωλήσεων (περίπου το 45%) μετά το αναγκαστικό κλείσιμο των φυσικών καταστημάτων.

    Σύμφωνα με την αντιπρόεδρο και διευθύνουσα σύμβουλο της εταιρείας, Βιολέτα Λάππα, δρομολογούνται νέες επενδύσεις για την ενίσχυση του e-shop, οι οποίες στοχεύουν στη βελτίωση της αγοραστικής εμπειρίας του καταναλωτή και στον εμπλουτισμό της προϊοντικής γκάμας (και με προϊόντα συνεργατών) ενώ τόνισε πως σχεδιάζεται και το λανσάρισμα ενός αναβαθμισμένου προγράμματος πιστότητας, το οποίο θα παρέχει εξατομικευμένες προσφορές στους διαδικτυακούς πελάτες.

    Παρεμβάσεις αναμένονται και στα φυσικά καταστήματα. Όπως είπε η κα. Λάππα τα καταστήματα που λειτουργούν σε κεντρικές αγορές θα επικεντρωθούν στην πώληση ειδών ένδυσης ενώ τα μεγαλύτερα καταστήματα που κατά κύριο λόγο λειτουργούν στις περιφερειακές αγορές, όπως της Γλυφάδας, του Αλίμου, του Χαλανδρίου θα ενισχυθούν με περισσότερα προϊόντα και σύγχρονες τεχνολογίες, ώστε να υπηρετούν την πολυκαναλική προσέγγιση (omnichannel) που θεωρείται το μέλλον του λιανεμπορίου (retail).

    Η κα. Λάππα είπε ακόμη πως εξετάζεται η δημιουργία κοινών καταστημάτων παιδικών παιχνιδιών που θα φέρουν τα σήματα ELC και Entertainment, χωρίς ωστόσο να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες. Να σημειωθεί πως η Κλουκίνας Λάππας συνεργάζεται ήδη με την εταιρεία ELC ενώ τα προϊόντα της Entertainment (η οποία εξαγόρασε την ELC) προστέθηκε πρόσφατα στο χαρτοφυλάκιό της.

    Εκμίσθωση ακινήτων με απόδοση πάνω από 5%

    Πέρα από την ενίσχυση της κύριας δραστηριότητας που είναι η λιανική πώληση παιδικών ειδών και παιχνιδιών, η διοίκηση της Κλουκίνας Λάππας σχεδιάζει την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσία της, η οποία αποτιμάται σε περίπου 45 εκατ. ευρώ, προκειμένου να δημιουργήσει μια νέα πηγή άντλησης εσόδων για τον όμιλο. Προς αυτή την κατεύθυνση, δρομολογείται η εκμίσθωση των ακινήτων, με στόχο μια απόδοση της τάξης του 5% με 6% σε ετήσια βάση ενώ επανεξετάζεται η χρήση όλων των ακινήτων, ακόμη και αυτών που χρησιμοποιούνται από την εταιρεία ως αποθήκες ή ως γραφεία.

    Ο κ. Ιωάννης Λάππας αποκάλυψε πως γίνονται συζητήσεις με ενδιαφερόμενους επενδυτές, ωστόσο απέφυγε να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες παραπέμποντας στις επίσημες ανακοινώσεις όταν θα υπάρξει κάποια εξέλιξη. Ανέφερε πάντως πως το επόμενο διάστημα θα ξεκινήσουν διαπραγματεύσεις με την εταιρεία Zara για το ακίνητο που μισθώνει στην οδό Ερμού, προκειμένου την αναπροσαρμογή του μισθώματος που καταβάλλει σήμερα και το οποίο θεωρείται ιδιαίτερα χαμηλό με βάση τα δεδομένα της περιοχής.

    Η πολυεθνική αλυσίδα ένδυσης καταβάλλει περίπου 39.000 ευρώ το μήνα, όταν εκτιμητές θεωρούν πως το συγκεκριμένο ακίνητο θα έπρεπε να μισθώνεται για πάνω από 100.000 ευρώ το μήνα! Ο κ. Λάππας ξεκαθάρισε ακόμη πως δεν τίθεται θέμα πώλησης κάποιου ακινήτου, με εξαίρεση ίσως το ανενεργό ξυλουργικό εργοστάσιο που διατηρεί ο όμιλος στα Οινόφυτα Αττικής.

    Στον «πάγο» η δημιουργία ΑΕΑΑΠ

    Όσον αφορά στα σχέδια δημιουργίας ΑΕΑΑΠ, ο κ. Λάππας επεσήμανε πως έχουν μπει στον «πάγο» διότι δεν πληρούνταν τα κριτήρια του νόμου όσον αφορά στη σύνθεση και κατανομή του χαρτοφυλακίου ακινήτων, παρ’ ότι όπως είπε έφθασαν πολύ κοντά στην υλοποίηση του project (είχε μάλιστα ετοιμασθεί και πλήρης φάκελος). Δεν απέκλεισε ωστόσο το ενδεχόμενο μελλοντικά, κάτω από άλλες συνθήκες, να επανεξετασθεί το όλο εγχείρημα.

    Να σημειωθεί πως στην ακίνητη περιουσία της εταιρείας συμπεριλαμβάνονται δυο ακίνητα επί της οδού Ερμού, συνολικής επιφανείας 2.191 τ.μ. και δύο επαγγελματικά ακίνητα στο Δήμο Ταύρου τα οποία χρησιμοποιούνται από την εταιρεία.

    Αναφορικά με την ενασχόληση του ομίλου στις ΑΠΕ, παρά τον προβληματισμό που εκφράζεται για το γενικότερο νομοθετικό πλαίσιο, υπάρχουν σκέψεις για περαιτέρω επέκταση στα φωτοβολταϊκά πάρκα, όπου η διοίκηση «βλέπει» αρκετές προοπτικές σε αντίθεση με τα υδροηλεκτρικά που λόγω των κλιματολογικών συνθηκών δεν θεωρεί πως είναι επενδύσεις με μέλλον στην Ελλάδα. Για την κατασκευαστική δραστηριότητα, η διοίκηση διευκρίνισε πως δεν σκοπεύει να αναλάβει καινούρια έργα, αλλά επικεντρώνεται στην είσπραξη των οφειλών από παλαιότερα έργα.

    Όλα τα δάνεια σε ένα… κοινοπρακτικό

    Τέλος, η εταιρεία σε συνέχεια της τεράστιας εξοικονόμησης που πέτυχε κάνοντας χρήση των κυβερνητικών μέτρων για τις εταιρείες που επλήγησαν από την κρίση του κορονοϊού επιδιώκει να μειώσει περαιτέρω τα λειτουργικά έξοδα, όπου είναι δυνατόν. Στο πλαίσιο αυτό, βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με χρηματοπιστωτικό ίδρυμα για την έκδοση κοινοπρακτικού δανείου σε προνομιακό επιτόκιο όπου θα συγκεντρωθεί όλος ο τραπεζικός δανεισμός.

    Η διοίκηση αισιοδοξεί πως η φετινή χρονιά θα κλείσει με τις λιγότερες δυνατές απώλειες σε επίπεδο τζίρου, και ίσως στα ίδια επίπεδα με πέρυσι, με δεδομένη και την πορεία των πωλήσεων κατά το πρώτο μισό του 2020. Συγκεκριμένα το πρώτο εξάμηνο, ο πωλήσεις υποχώρησαν κατά 6%, όταν η κάμψη στην υπόλοιπη αγορά αγγίζει το 15%.

    Να σημειωθεί πως ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών της Κλουκίνας Λάππας το 2019 διαμορφώθηκε σε 27,2 εκατ. ευρώ, τα EBITDA σε 5,1 εκατ. ευρώ και τα αποτελέσματα μετά φόρους σε ζημιές 1,13 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία διατηρεί δίκτυο 32 καταστημάτων Mothercare στην Ελλάδα και 9 στα Βαλκάνια ενώ απασχολεί περίπου 360 άτομα.



    ΣΧΟΛΙΑ