• Οικονομία

    Κοινωνικό μέρισμα: Γιατί απορρίπτονται χιλιάδες αιτήσεις-Αλαλούμ με τους εξαφανισμένους δικαιούχους

    • NewsRoom


    Συνεχίζετε ο καταιγισμός αιτήσεων για το κοινωνικό μέρισμα, καθώς μέχρι στιγμής έχουν υποβληθεί 720.000 αιτήσεις, ενώ από σήμερα ξεκινά ουσιαστικά η υποβολή και από τα λογιστικά γραφεία. Με δεδομένο ότι το σύνολο των δικαιούχων ανέρχεται σε 1,3 εκατομμύρια πολίτες, προκύπτει ότι πάνω από τους μισούς δικαιούχους έχει υποβληθεί αίτηση για το πολυπόθητο μέρισμα.

    Την ίδια στιγμή, από το σύνολο των αιτήσεων έχουν ήδη εγκριθεί πάνω από 440.000 αιτήσεις, ενώ έχουν απορριφθεί 135.000 αιτήσεις, δηλαδή πάνω ένας στους επτά δικαιούχους. Ένα μεγάλο ποσοστό από αυτές, περίπου 22.000 αιτήσεις απορρίφθηκαν γιατί οι ενδιαφερόμενοι φαίνεται να μην ζούσαν στην Ελλάδα την τελευταία πενταετία. Πρόκειται για ένα μεγάλο ποσοστό και μέσα στην ημέρα αναμένεται να ξεκαθαρίσει αν πρόκειται για κάποιο πρόβλημα του συστήματος ή αν όντως γίνονται αιτήσεις από πρόσωπα που δεν ζούσαν στην Ελλάδα την τελευταία πενταετία.

    Ωστόσο μέσα στην ημέρα αναμένονται ανακοινώσεις για τη διόρθωση του λάθους που οδήγησε στην απόρριψη των αιτήσεων, κυρίως ανέργων όπως τόνισε μιλώντας στον ΑΝΤ1 ο πρόεδρος της ΗΔΙΚΑ Αναστάσιος Τάγαρης.

    Ο κ. Τάγαρης τόνισε ότι μέσα στην ημέρα θα βγει ανακοίνωση με οδηγίες για το ζήτημα με τη διαμονή στην Ελλάδα, ενώ θα υπάρξουν οδηγίες για τους πολίτες που φαίνεται να μη ζούσαν στη χώρα τα τελευταία πέντε χρόνια.

    Εάν τώρα υπάρχει λάθος στον ΑΜΚΑ οι δικαιούχοι θα πρέπει να απευθυνθούν σε ένα από τα ΚΕΠ για να γίνει ενημέρωση του ΑΜΚΑ ως προς τον ΑΦΜ. Για τον χρόνο ασφάλισης οι δικαιούχοι θα πρέπει να απευθυνθούν στον ΕΦΚΑ και στον ΟΑΕΔ για τον χρόνο ανεργίας. Μόλις ο ΟΑΕΔ διορθώσει τον χρόνο ανεργίας θα πρέπει άμεσα να εμφανιστεί και στο σύστημα για το Κοινωνικό Μέρισμα.

    Εάν υπάρχουν λάθη ή αλλαγές στα προσωπικά στοιχεία, θα πρέπει οι δικαιούχοι να πάνε στα ΚΕΠ με ένα έγγραφο που να επιβεβαιώνει την αλλαγή και να γίνει και η μετατροπή στο σύστημα.

    Οι περισσότερες αιτήσεις για κοινωνικό μέρισμα δεν έγιναν δεκτές γιατί το συνολικό εισόδημα της οικογένειας ξεπερνά το προβλεπόμενο όριο, ενώ σε πολλές περιπτώσεις δεν ήταν δυνατό να ανακτηθεί το συνολικό οικογενειακό εισόδημα.

    Τι γίνεται σε περίπτωση που δηλώσω λάθος IBAN στην αίτηση για το κοινωνικό μέρισμα;

    Στο μέρισμα του 2018 θα γίνει διασταύρωση του πεδίου του ΑΦΜ στο IBAN του λογαριασμού σας και θα βλέπετε προειδοποιητικό μήνυμα αν τα στοιχεία δεν διασταυρώνονται. Στην περίπτωση μη έγκυρου IBAN, μπορείτε να ακυρώσετε την αίτησή σας και να υποβάλλετε νέα, συμπληρώνοντας αυτή τη φορά σωστά το ΙΒΑΝ, πάντα εντός της προθεσμίας των αιτήσεων. Προσοχή: Σε περίπτωση που από λάθος δηλωθεί ενεργός λογαριασμός IBAN ο οποίος δεν ανήκει στον δικαιούχο ή συνδικαιούχο του μερίσματος (ανήκει δηλαδή σε άλλο φυσικό ή νομικό πρόσωπο), ενδέχεται η πληρωμή να προχωρήσει κανονικά καθώς δεν είναι πάντοτε δυνατός ο έλεγχος του συνδυασμού του ΑΦΜ με το IBAN. Σε αυτή την περίπτωση θα εισπραχθεί το κοινωνικό μέρισμα από κάποιον άλλον.

    Μου έχει καταβληθεί το ποσό του μερίσματος είτε από λάθος είτε χωρίς να έχω κάνει αίτηση. Τι πρέπει να κάνω;

    Είναι δυνατή η οικειοθελής επιστροφή από τον λαβόντα του πιστωθέντος στον τραπεζικό του λογαριασμό ποσού κοινωνικού μερίσματος, με την κατάθεσή του στον λογαριασμό του Ελληνικού Δημοσίου που τηρείται στην Τράπεζα της Ελλάδος [Νο 200211 (GR71 0100 0230 0000 0000 0200 211)]. Ως αιτιολογία θα πρέπει να αναγράφεται «επιστροφή κοινωνικού μερίσματος».

    Είστε άνω των 70 ετών;

    Για τους άνω των 70 ετών που λαμβάνουν σύνταξη ή το επίδομα ανασφάλιστων υπερηλίκων του ΟΓΑ, εφόσον πληρούνται τα κριτήρια για την καταβολή του κοινωνικού μερίσματος, η αίτηση θα δημιουργηθεί αυτόματα και το κοινωνικό μέρισμα θα καταβληθεί στο λογαριασμό στον οποίο καταβάλλεται η σύνταξη ή το επίδομα ανασφάλιστων υπερηλίκων. Το παραπάνω αφορά νοικοκυριά που αποτελούνται από ένα μόνο άτομο ή από ένα ζευγάρι. Δεν ισχύει όταν στο νοικοκυριό υπάρχουν και άλλα μέλη.

    Για όποιον δεν επιθυμεί την αυτόματη καταβολή του μερίσματος, υπάρχει δυνατότητα ακύρωσης της αίτησής.

    Προσοχή: Σε περίπτωση που πληρούσατε τις προϋποθέσεις της οίκοθεν καταβολής και για το μέρισμα του 2017 και δεν πραγματοποιήθηκε η πληρωμή, σημαίνει ότι υπήρξε κάποιο πρόβλημα με τη διασταύρωση των στοιχείων σας. Σας προτρέπουμε φέτος, να ακολουθήσετε κανονικά την διαδικασία υποβολής αίτησης και να μην περιμένετε την αυτόματη υποβολή, προκειμένου να αποφευχθεί αντίστοιχο πρόβλημα με την περσινή καταβολή.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Κοινωνικό μέρισμα: Ενεργοποιήθηκε ξανά η ηλεκτρονική πλατφόρμα-Δείτε τι πρέπει να κάνετε

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Κοινωνικό μέρισμα: Ενεργοποιήθηκε ξανά η ηλεκτρονική πλατφόρμα-Δείτε τι πρέπει να κάνετε

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Κοινωνικό μέρισμα: Προσοχή στην «παγίδα» με το IBAN στην αίτηση-Μπορεί να πληρωθεί άλλο πρόσωπο



    ΣΧΟΛΙΑ