• Business

    Kering: Το deal με τη Valentino δεν κατάφερε να σώσει τη μετοχή

    • NewsRoom
    Ο Φρανσουά Ανρί Πινό, CEO του ομίλου Kering, με τη σύζυγο του Σάλμα Χάγιεκ

    Ο Φρανσουά Ανρί Πινό, CEO του ομίλου Kering, με τη σύζυγο του Σάλμα Χάγιεκ


    Με τη Gucci να καταγράφει χαμηλές επιδόσεις, σε σχέση με τους ανταγωνιστές της, η Kering αναζήτησε μία σανίδα σωτηρίας με την εξαγορά του 30% της Valentino, οι επενδυτές όμως δεν πείσθηκαν.

    Μία ημέρα μετά την ανακοίνωση του deal,  η μετοχή της Kering είχε απώλειες έως και 2,7%, με τους αναλυτές να σημειώνουν ότι η ενδιαφέρουσα κίνηση του κολοσσού πολυτελείας ελάχιστα θα μειώσει την εξάρτησή του από του κορυφαίου brand Gucci, το οποίο όμως δυσκολεύεται να ανταγωνιστεί άλλα brands, τα τελευταία χρόνια.

    Εξαγορές και διοικητική αναδιάρθρωση

    Η Gucci εμφανίζεται αποδυναμωμένη σε σχέση με άλλα brands πολυτελείας και το γεγονός ότι αντιπροσωπεύει το ήμισυ των πωλήσεων της Kering και τα 2/3 των λειτουργικών της κερδών, αφήνει τον γαλλικό όμιλο αρκετά πίσω σε σχέση με τη LVMH και την Hermes.

    Ο Φρανσουά Πινό, επικεφαλής στη Kering έχει προχωρήσει τον τελευταίο καιρό σε πολλές ενέργειες ώστε να ενισχύσει τον όμιλο στο κόσμο στην πολυτέλειας και τα κέρδη του. Την προηγούμενη εβδομάδα ανακοίνωσε έναν βαθύ διοικητικό ανασχηματισμό ενώ παράλληλα προχώρησε σημαντικές εξαγορές, μεταξύ αυτών τα πολυτελή αρώματα Creed.

    Τα αποτελέσματα του ομίλου όμως απογοήτευσαν την αγορά, καθώς τα έσοδα ήταν χαμηλότερα από τις εκτιμήσεις των αναλυτών για το β’ τρίμηνο του 2023.

    Την ίδια ημέρα αποκάλυψε και την επένδυση έκπληξη ύψους 1,7 δισ. ευρώ, για την εξαγορά του 30% της Valentino, διάσημου brand για να τα σχέδια υψηλής ραπτικής και αγαπημένη επιλογή όσων περπατάνε στο κόκκινο χαλί.

    Πώς είδαν οι αναλυτές το deal των 1,7 δισ. ευρώ

    Η Kering, αγοράζει το 30% της ιταλικής μάρκας από το επενδυτικό κεφάλαιο Mayhoola του Κατάρ και έχει δικαίωμα προαίρεσης για την αγορά του υπόλοιπου στα επόμενα πέντε χρόνια. Ο όμιλος δήλωσε επίσης ότι επιθυμεί να διευρύνει τη στρατηγική συνεργασία του με την Mayhoola, και αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει το ταμείο να αποκτήσει μερίδιο στην Kering.

    Η Valentino είχε πωλήσεις ύψους 1,4 δισ. ευρώ το 2022,πολύ χαμηλότερα σε σύγκριση με τα 10,5 δισ. ευρώ της Gucci. «Είναι μια επένδυση ωραία αλλά μακροπρόθεσμη», σύμφωνα με τον τον αναλυτή της Exane-BNP Paribas, Αντουάν Μπελζ.

    «Δεν είναι ούτε πολύ μικρή ούτε πολύ μεγάλη, είναι αρκετά κερδοφόρα αλλά με περιθώρια βελτίωσης. Ωστόσο, το γεγονός ότι η Kering παίρνει μόνο ένα μειοψηφικό μερίδιο σημαίνει ότι δεν κινείται σε βραχυπρόθεσμο ορίζοντα, κυρίως όσον αφορά τη μείωση της εξάρτησης της Kering από την Gucci», συνεχίζει.

    Διαβάστε επίσης:

    LVMH: Βουτιά στη μετοχή λόγω μείωσης κερδών στις ΗΠΑ- Σε αρνητικό έδαφος και οι ευρωαγορές

    Kering: Πόλεμος Pinault και ακτιβιστών επενδυτών για το μέλλον της Gucci

    Σε τροχιά αναδιάρθρωσης η Gucci: Αποχωρεί ο CEO, Marco Bizzarri



    ΣΧΟΛΙΑ