• Business

    Κατασκευαστές: Ποια εταιρεία έχει το μεγαλύτερο ανεκτέλεστο μέχρι στιγμής – Ποιες συμμαχίες δημιουργήθηκαν για την επικράτηση σε ιδιωτικά, δημόσια έργα και ΣΔΙΤ

    Γιώργος Περιστέρης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), Henry Holterman (Ελλάκτωρ), Χρήστος Ιωάννου (ΑΒΑΞ), Πέτρος Σουρέτης (Intrakat), Ευάγγελος Μυτιληναίος (Mytilneos)

    Γιώργος Περιστέρης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), Henry Holterman (Ελλάκτωρ), Χρήστος Ιωάννου (ΑΒΑΞ), Πέτρος Σουρέτης (Intrakat), Ευάγγελος Μυτιληναίος (Mytilneos)


    Με τους πέντε μεγάλους κατασκευαστικούς Ομίλους της χώρας να έχουν ήδη δημοσιεύσει τα οικονομικά τους αποτελέσματα για το 2021 αποδεικνύεται πως το προηγούμενο έτος ήταν μία χρονιά ανασυγκρότησης του κλάδου και ταχύτατης δημοπράτησης έργων αυξημένης σημασίας για την Ελλάδα.

    Τα ανεκτέλεστα έργων αυξήθηκαν σημαντικά με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ να σημειώνει πως η αξία των έργων της στη χώρα μας ανέρχεται στα 4,5 δισ. Ευρώ. Στη δεύτερη θέση βρίσκεται ο Όμιλος της Ελλάκτωρ με τουλάχιστον 2,5 δισ. Ευρώ, ενώ σε απόσταση αναπνοής ακολουθεί η ΑΒΑΞ με 2,2 δισ. Ευρώ. Επιπλέον, η Intrakat «έσπασε» το φράγμα του 1 δισ. ευρώ, ενώ η Mytilineos έχει ανεκτέλεστο έργων αξίας 291 εκατ. Ευρώ στην Ελλάδα

    Τα στοιχεία αυτά περιλαμβάνουν δημόσια έργα και ΣΔΙΤ που δημοπρατήθηκαν και κατά το πρώτο τρίμηνο του 2022 στα οποία οι εταιρείες έχουν μειοδοτήσει.

    Σε αυτά είδαμε Ομίλους όπως η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η ΑΒΑΞ να δοκιμάζουν τις ίδιες δυνάμεις τους αλλά και να συνεργάζονται με την Ελλάκτωρ, την Intrakat και την Mytilineos. Κατά κύριο λόγο πρόκειται για οδικά έργα, αλλά και την ανάπλαση στο Ελληνικό που πραγματοποιείται από τη Lamda Development.

    Τα οδικά έργα

    Το Υπουργείο Υποδομών «έτρεξε» από το τρίτο τρίμηνο του 2021 ένα σημαντικό πακέτο διαγωνισμών για οδικά έργα συνολικής αξίας άνω του 1,8 δισ. Ευρώ. Πρόκειται για ένα συνδυασμό δημόσιων έργων και ΣΔΙΤ που αφορούσαν το Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης, το Flyover Θεσσαλονίκης, τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού, και άλλα projects σε όλη την Ελλάδα.

    Όσον αφορά Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης συνολικής αξίας 1,6 δισ. Ευρώ δημοπρατήθηκαν στα τέλη του 2021 ως ΣΔΙΤ το τμήμα Νεάπολη – Χερσόνησος και το Φεβρουάριο του τρέχοντος έτους το δημόσιο έργο για το τμήμα Άγιος Νικόλαος – Νεάπολη.

    Στον πρώτο διαγωνισμό για το έργο αξίας 360 εκατ. ευρώ, όπως είχε ήδη γράψει το mononews.gr η Κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ-Intrakat είχε υποβάλλει τη μοναδική προσφορά. Στο δεύτερο διαγωνισμό, για το Άγιος Νικόλαος – Νεάπολη αξίας 186 εκατ. ευρώ, την καλύτερη προσφορά έδωσε η ΑΚΤΩΡ.

    Σχετικά με το σημαντικό οδικό άξονα της Αττικής Οδού το Υπουργείο Υποδομών είχε προκηρύξει το διαγωνισμό για το δημόσιο έργο της επέκτασης της Λεωφόρου Κύμης. Πρόκειται για την πρώτη από τις τέσσερις επεκτάσεις, που αφορούν το αμιγώς κατασκευαστικό κομμάτι της Αττικής Οδού και δεν περιλαμβάνονται στο νέο διαγωνισμό για την παραχώρηση που «τρέχει» αυτή την περίοδο από το ΤΑΙΠΕΔ.

    Η αξία του έργου της επέκτασης εκτιμάται στα 434 εκατ. Ευρώ και την καλύτερη προσφορά έδωσε η Κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ-Intrakat, ενώ το διαγωνισμό είχε «χτυπήσει» και ο Όμιλος της ΑΒΑΞ.

    Δύο ακόμη ΣΔΙΤ που δημοπρατήθηκαν στην εκπνοή του 2021 και μάθαμε τους μειοδότες στις αρχές του τρέχοντος έτους ήταν οι οδικοί άξονες Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη και το Flyover Θεσσαλονίκης.

    Στο πρώτο ΣΔΙΤ αξίας 251 εκατ. Ευρώ υπερίσχυσε η προσφορά της Κοινοπραξίας ΑΚΤΩΡ-Intrakat, ενώ το έργο διεκδικούσε και η συμμαχία των Ομίλων ΑΒΑΞ και Mytilineos. Στο δεύτερο έργο αξίας 373 εκατ. Ευρώ που αφορά την Ανατολική Περιφερειακή Οδό Θεσσαλονίκης μειοδότης αναδείχθηκε η Κοινοπραξία ΑΒΑΞ-Mytilineos, η οποία ανταγωνίστηκε τις ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ και Intrakat.

    Ο Όμιλος Mytilineos στηριζόμενος στις ίδιες δυνάμεις του επικράτησε στο διαγωνισμό για το δημόσιο έργο της παράκαμψης Χαλκίδας-Ψαχνών αξίας 205 εκατ. Ευρώ, επικρατώντας των Ελλάκτωρ, Intrakat, ΑΒAΞ, Mytilineos, καθώς και της νέας συμμαχίας των ΤΕΚΑΛ-Interkat-CMC SpA.

    Ελληνικό

    Η μεγαλύτερη αστική ανάπλαση που πραγματοποιείται στη χώρα μας, αλλά και αποτελεί μία από τις πιο σημαντικές στην Ευρώπη, δε θα μπορούσε να μη μαγνητίσει τους κορυφαίους ελληνικούς αλλά και διεθνείς κατασκευαστικούς Ομίλους.

    Αυτό φάνηκε και από την ανακοίνωση των αναδόχων για τα έργα της Α’ Φάσης των υποδομών καθώς και το σχεδιασμό του Marina Tower.

    Υπενθυμίζουμε πως η Lamda Development με διευθύνοντα σύμβουλο τον Οδυσσέα Αθανασίου ύστερα από την εξονυχιστική εξέταση των προσφορών για τα έργα υποδομής αξίας 300 εκατ. Ευρώ ανακοίνωσε πως η ΑΒΑΞ επικράτησε στο διαγωνισμό. Το project είχε αρκετούς φιλόδοξους μνηστήρες από Ελλάδα και εξωτερικό καθώς προσφορές είχαν υποβάλει επίσης η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, και δύο κοινοπραξίες που αποτελούνταν από τις Ελλάκτωρ-Archirodon και Mytilineos-Intrakat-Wade Adams.

    Σημειώνεται πως η τελευταία εταιρεία, που έχει στο τιμόνι της τον Κύπριο Κύπρο Τσέντα, διαθέτει περισσότερα από 40 χρόνια εμπειρίας στην κατασκευή υποδομών στις χώρες του Περσικού Κόλπου.

    Όσον αφορά το διαγωνισμό για το σχεδιασμό του Marina Tower αξίας 250 εκατ. Ευρώ η Lamda Development επέλεξε την Κοινοπραξία της Intrakat με το γαλλικό κολοσσό της Bouygues μεταξύ των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ και Archirodon.

    Η Κοινοπραξία θα αναλάβει σε συνεργασία με το αρχιτεκτονικό γραφείο Foster+Partners τις μελέτες για τον πράσινο ουρανοξύστη στο Ελληνικό και εν συνεχεία θα ξεκινήσει την κατασκευή του έργου.

    Όπως έχει ήδη γράψει το mononews.gr στόχος της Lamda Development είναι να προκηρύξει εντός του τρέχοντος φθινοπώρου έναν ακόμα διαγωνισμό που θα αφορά στην κατασκευή του πρώτου πράσινου πύργου. Εν τούτοις, είναι αρκετά πιθανό η συμμαχία των Intrakat και Bouygues να αναλάβει και την κατασκευή.

    Διαβάστε επίσης:

    Ποια έργα αξίας 800 εκατ. ευρώ κατασκευάζει και δημοπρατεί η ΕΥΔΑΠ στην Ανατολική Αττική – Ποιοι είναι οι νέοι τομείς ανάπτυξης

    Κίνδυνος ακύρωσης των μεγάλων έργων – Οι κατασκευαστές αμφισβητούν τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ

    Ελληνικό: Ποιοι διαγωνισμοί διαδέχονται τις υποδομές και το Marina Tower – Πότε μπαίνουν οι μπουλντόζες της ΑΒΑΞ



    ΣΧΟΛΙΑ