• Business

    Κατακρημνίζονται οι παραγγελίες νέων πλοίων: Οι αριθμοί μιλάνε από μόνοι τους


    Με εντυπωσιακό ρυθμό συνεχίζεται η μείωση του αριθμού των νέων παραγγελιών για την κατασκευή πλοίων, με τις συγκρίσεις σε σχέση με έναν χρόνο πριν να είναι εξόχως αποκαλυπτικές της κατάστασης που επικρατεί στην αγορά και να εξηγούν σε μεγάλο βαθμό τα σοβαρά προβλήματα επιβίωσης που αντιμετωπίζουν τα ναυπηγεία, και ιδιαίτερα τα κορεατικά, που δυσκολεύονται να εξασφαλίσουν νέες παραγγελίες.

    Σύμφωνα με στοιχεία της ναυλομεσιτικής εταιρείας Clarksons, φέτος τον Σεπτέμβριο παραγγέλθηκαν μόλις 16 νέα πλοία, όταν τον Σεπτέμβριο του 2015 ο αριθμός αυτός ανερχόταν σε 220 (!) νέα πλοία, ενώ αντίστοιχα απογοητευτική ήταν και η εικόνα των παραγγελιών τον Ιούλιο (25 νέες παραγγελίες, έναντι 160 παραγγελιών τον Ιούλιο του 2015) και τον Αύγουστο (45 νέες παραγγελίες, έναντι 101 παραγγελιών τον Αύγουστο του 2015).

    Συνολικά, για το τρίτο τρίμηνο του 2016 οι νέες παραγγελίες περιορίστηκαν σε μόλις 86, έναντι 409 στο τρίτο τρίμηνο του 2015, ενώ οι περισσότερες από αυτές, σύμφωνα με την Clarksons, αφορούν σε μικρά τάνκερ, φέρι μποτ ή κρουαζιερόπλοια.

    Αξιοσημείωτο είναι δε πως στο πρώτο εννιάμηνο του 2016 έχουν υπογραφεί 338 συμβόλαια νέων παραγγελιών, όταν στο σύνολο του 2015 είχαν υπογραφεί 1.769 συμφωνίες, ενώ το 2014 είχαν υπογραφεί 2.510 συμφωνίες – είναι φανερό ότι οι παραγγελίες νέων πλοίων δεν καταγράφουν απλώς πτωτικές τάσεις τα τελευταία χρόνια, αλλά κατακρημνίζονται…

    Η τάση αυτή άλλωστε αποτυπώνεται και στη δραστηριότητα των Ελλήνων εφοπλιστών, που φέτος έχουν δαπανήσει πολύ λιγότερα χρήματα σε σχέση με άλλες χρονιές για την απόκτηση νέων ή μεταχειρισμένων πλοίων.

    Σύμφωνα με στοιχεία του VesselsValue, τα ποσά που ξόδεψαν στο πρώτο εξάμηνο του έτους οι Έλληνες εφοπλιστές για τις αγορές 122 μεταχειρισμένων πλοίων μειώθηκαν κατά 54% και ανήλθαν στα 1,55 δισ. δολάρια, έναντι 3,4 δισ. δολαρίων που διέθεσαν την αντίστοιχη περυσινή περίοδο για τις αγορές 138 πλοίων. Αυτό που αξίζει να σημειώσουμε είναι ότι ο αριθμός των πλοίων σημείωσε μικρή υποχώρηση σε σχέση με το ποσό που πλήρωσαν οι αγοραστές, γεγονός που αποτυπώνει ξεκάθαρα τη σημαντική υποχώρηση των τιμών στις πωλήσεις second hand πλοίων.

    Παράλληλα, βουτιά κατά 70% σημείωσε ο αριθμός νέων παραγγελιών από τους Έλληνες εφοπλιστές, καθώς στο πρώτο εξάμηνο του 2016 έγιναν παραγγελίες 27 νεότευκτων πλοίων έναντι παραγγελιών για 90 που είχαν γίνει το πρώτο εξάμηνο του 2015.

    Διαβάστε ακόμα στο mononews.gr:

    http://www.mononews.gr/p-chatziioannou-giati-o-efoplistis-agorase-dio-plia-apo-tin-eteria-tou-safe-bulkers/79195



    ΣΧΟΛΙΑ