• Business

    Κατά 307% αυξήθηκαν οι Αγορές στα Online Super Markets τον Μάρτιο – Πάνω από 4 εκατ. οι επισκέψεις στα sites τους

    • NewsRoom


    Τον εντυπωσιακό ρυθμό ανάπτυξης 307% στην αξία (€) των online αγορών κατέγραψε το κανάλι του online super market τον Μάρτιο στην Ελλάδα, ανάπτυξη την οποία οι εκτιμήσεις της Convert Group τον τοποθετούσαν να συμβεί την επόμενη 5ετία.

    Μάλιστα ειδικά τη 12η εβδομάδα του 2020 (16-22 Μαρτίου) οι online αγορές κατέγραψαν ρεκόρ με αύξηση 501% σε σχέση με την ίδια εβδομάδα το 2019 [Πίνακας 1]. Εντυπωσιακό είναι και το γεγονός ότι την ίδια εβδομάδα το ποσοστό των online αγορών σε σχέση με το συνολικό τζίρο του κλάδου λιανεμπορίου αυξήθηκε 4,5 φορές σε σχέση με την πρώτη εβδομάδα του έτους (από 0,4% σε 1,8%) [Πίνακας 2], γεγονός που σηματοδοτεί την ταχύτητα με την οποία οι Έλληνες υιοθετούν το online κανάλι για τις παραγγελίες τους.

    Οι παραπάνω διαπιστώσεις περιέχονται στο τριμηνιαίο Report της Convert Group για τα Ελληνικά Online Super Markets που δημοσιεύθηκε αυτήν την εβδομάδα με τα δεδομένα να προέρχονται από την πλατφόρμα της, eRetail Audit. H καινοτομική πλατφόρμα της εταιρείας επιτρέπει σε προμηθευτές και λιανεμπόρους Καταναλωτικών και Consumer Healthcare αγαθών να έχουν καθημερινή πρόσβαση σε εμπορικά, marketing και τεχνολογικά δεδομένα που διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στη στρατηγική τους στο ψηφιακό ράφι. Για τη σύγκριση αγορών μεταξύ ψηφιακού και φυσικού δικτύου, συνεργάστηκαν οι Convert Group και Nielsen Ελλάδας.

    Γράφημα 1: Εβδομαδιαία Μεταβολή Online Αγορών (€) και Παραγγελιών στα Online Super Markets

    Ανάμεσα στα ευρήματα περιλαμβάνεται η επισκεψιμότητα στα sites των 8 μεγαλύτερων online super markets ab.gr (ΑΒ Βασιλόπουλος κεντρικό site), bazaar-online.gr (Bazaar Ομίλου Βερούκα), caremarket.gr (Σκλαβενίτης), e-fresh.gr (το μόνο αμιγώς online super market από τα 8), kritikos-easy.gr (Κρητικός), eshop.masoutis.gr (Μασούτης) eshop.mymarket.gr (MyMarket), thanopoulos.gr (Δ. Θανόπουλος με παρουσία κυρίως στα Β. Προάστια της Αττικής), που ξεπέρασε το Μάρτιο τα 4εκ επισκέψεις [Πίνακας 3], ενώ αν συνυπολογιστούν και οι προσβάσεις στις mobile εφαρμογές των παραπάνω αλλά και το νέο μεγάλο κανάλι του Σκλαβενίτη μέσω e-food.gr, ο αριθμός των επισκέψεων αυξάνεται ακόμα περισσότερο. Ταυτόχρονα, οι αναζητήσεις των Ελλήνων για τον όρο “online supermarket” στη μηχανή αναζήτησης Google 10πλασιάστηκαν μέσα στον Μάρτιο.

    Γράφημα 2: Εβδομαδιαία Μεταβολή Διείσδυσης Online Τζίρου (€) στο συνολικό Τζίρο του Κλάδου Λιανεμπορίου

    Συνολικά το πρώτο τρίμηνο του 2020 φαίνεται ότι το ηλεκτρονικό “καλάθι του νοικοκυριού” περιέχει σε αξία (€) κατά 30% φρέσκα τρόφιμα (λαχανικά, φρούτα, γαλακτοκομικά, φρέσκο κρέας & ψάρι, κα.), που αποτελεί δείγμα εμπιστοσύνης στα online super markets. Η αναλογία τροφίμων (περιλαμβάνει και τα ποτά) είναι 69% στο σύνολο των αγορών [Πίνακας 4]. Επίσης η μέση αξία του ηλεκτρονικού καλαθιού για το πρώτο τρίμηνο του 2020 εκτοξεύτηκε στα €101 περιλαμβανομένου του ΦΠΑ, από €88 περιλαμβανομένου του ΦΠΑ που ήταν το 2019, πράγμα λογικό αφού έχει αυξηθεί κατά πολύ η ενασχόληση με τη μαγειρική στο σπίτι. Στην αύξηση της μέσης αξίας της online παραγγελίας έχει συνεισφέρει μεταξύ άλλων και η ανάπτυξη αγορών σε προϊόντα καθαρισμού που αναπτύχθηκε 169% στο πρώτο τρίμηνο του 2020 σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019, ενώ ειδικά για το διάστημα που εφαρμόστηκε το μέτρο της καραντίνας (24/2 – 31/3 2020) η αξία αγορών (€) της συγκεκριμένης κατηγορίας εκτοξεύτηκε στο 1.404% σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2019.

    Γράφημα 3: Μηνιαία Μεταβολή Επισκεψιμότητας στα Sites των 8 Μεγαλύτερων Online Super Markets

    Μελετώντας όλες τις κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία (€) online αγορών στην περίοδο της καραντίνας [Πίνακας 5], παρατηρούμε ανάπτυξη 1.234% σε αλεύρι και σιμιγδάλι, 614% σε ρύζι και όσπρια, 540% σε καλλυντικά περιποίησης σώματος, 509% σε ζυμαρικά, 468% σε φαρμακευτικά προϊόντα προσωπικής προστασίας (γάντια, μάσκες, καθαρό οινόπνευμα), 447% σε κονσέρβες, 436% σε κατεψυγμένα φρούτα και λαχανικά, 431% σε κατεψυγμένες πίτσες και τέλος, 427% σε χαρτικά είδη καθαρισμού.

    Γράφημα 4: Βαρύτητα Βασικών Κατηγοριών στο Ηλεκτρονικό “Καλάθι του Νοικοκυριού”

    Tα στελέχη της Convert Group είναι σε θέση να γνωρίζουν ότι οι παραγγελίες στα online supermarkets που δεν ολοκληρώθηκαν λόγω του ότι δεν υπήρχαν διαθέσιμα “παράθυρα παράδοσης” ανήλθαν σε δεκάδες χιλιάδες τον Μάρτιο, οπότε η ανάπτυξη του καναλιού θα μπορούσε να είναι ακόμα μεγαλύτερη αν τα online super markets είχαν τις υποδομές να τις υποστηρίξουν. Σημειώνεται ότι αυτό το φαινόμενο είναι παγκόσμιο με μερικούς από τους παγκόσμιους κολοσσούς του ηλ. λιανεμπορίου όπως TescoASDAKroger & Ocado σε Μ. ΒρετανίαΑμερική κτλ., να αντιμετωπίζουν παρόμοιες προκλήσεις με τα ελληνικά online super markets. Ταυτόχρονα σημειώνουν ότι δεν προσμετρούν ακόμα στους υπολογισμούς τους τις online παραγγελίες στον Σκλαβενίτη από το μεγάλο κανάλι του e-food.gr, οι οποίες κι αυτές αναμένεται να ανεβάσουν ακόμα περισσότερο το μερίδιο που κερδίζουν οι online αγορές στο συνολικό λιανεμπόριο. Η ομάδα της Convert Group εκτιμά δε ότι η στροφή των καταναλωτών στο ηλεκτρονικό super market θα είναι μόνιμη και όχι περιστασιακή, όπως άλλωστε έχει διαφανεί και στην Κίνα με την κίνηση στο φυσικό δίκτυο των Carrefour και του Walmart στη Σαγκάη να είναι μειωμένη κατά 50% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019, την ώρα που έχουν ήδη ανοίξει το 80% των εστιατορίων και το 90% των εμπορικών καταστημάτων στη πόλη. Τέλος η Convert Group σημειώνει ότι αντίστοιχη συμπεριφορά στην online κατανάλωση καταγράφεται και σε άλλες χώρες όπου η εταιρεία έχει παρουσία.

    Γράφημα 5: Μεταβολή Online Αγορών (€) σε Βασικές Κατηγορίας κατά την Περίοδο της Καραντίνας

    Η εταιρεία δημοσίευσε δωρεάν το πλήρες τριμηνιαίο Report της 27 σελίδων στη διεύθυνση https://convertgroup.com/insights, για να βοηθήσει όλους τους λιανεμπόρους και προμηθευτές να προσαρμοστούν σε αυτή την δύσκολη περίοδο που φέρνει τεράστιες ανακατατάξεις και αλλαγές στα μερίδια των εταιρειών στον κλάδο του λιανεμπορίου.



    ΣΧΟΛΙΑ