• Business

    Kariera.gr: Εξαγορές σε Ελλάδα & εξωτερικό για το «ελληνικό Linkedin»

    Θεόφιλος Βασιλειάδης, CEO της Kariera.gr


    Την πρώτη από μία σειρά εξαγορών ανακοίνωσε χθες η Kariera.gr – το πλειοψηφικό πακέτο της οποίας ελέγχει η οικογένεια Παντελιάδη (Μετρό & Όπτιμα) –, η οποία έχει στόχο αφενός να περάσει στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, αφετέρου να διπλασιάσει τα μεγέθη της.

    «Είμαστε πολύ ενεργοί στην αναζήτηση εξαγορών στο εξωτερικό. Θεωρούμε ότι δε γίνεται αλλιώς. Αν δε βρεις εταιρείες που να σου μοιάζουν, να αξιοποιήσεις τη δυνατότητα ανάπτυξης προϊόντων που μπορείς να τα δώσεις κι αλλού, έτσι είναι η αγορά στην τεχνολογία. Δεν είμαστε μια χώρα των 50 εκατομμυρίων ανθρώπων», σχολίασε κατά τη διάρκεια της ανακοίνωσης της εξαγοράς της Workathlon ο Θεόφιλος Βασιλειάδης, επικεφαλής της Kariera.gr. Πρόκειται για ένα deal που είχε αρχίσει να συζητείται πριν από περίπου 10 μήνες.

    Μετά την είσοδο στον κλάδο του τουρισμό, στον οποίο δραστηριοποιείται η Workathlon, η επόμενη εξαγορά θα έρθει πριν από το τέλος του 2023, με την εταιρεία να βρίσκεται σε συζητήσεις για έως τρία deals και να στοχεύει στην απόκτηση μίας εταιρικής οντότητας με μεγέθη ανάλογα των δικών της. Σημειωτέον ότι η Kariera.gr θα έχει στο τέλος του 2022 έσοδα σχεδόν 8 εκατομμυρίων – μετά την εξαγορά της Workathlon –, ενώ το σύνολο των επενδύσεων που υλοποιεί και σχεδιάζει πραγματοποιείται με ίδια κεφάλαια, σύμφωνα με τον κ. Βασιλειάδη. Εξάλλου, το 2021 η εταιρεία ήταν κερδοφόρα κατά 1 εκατ. ευρώ (σχεδόν το 1/6 του κύκλου εργασιών), ενώ η ανάπτυξη εκτιμάται ότι θα είναι διψήφια το 2023.

    Δύο χρόνια μετά την εξαγορά της από την αμερικανική Careerbuilder (που σήμερα ανήκει στο fund Apollo), στην οποία πούλησε την εταιρεία το 2007 ο Θεόφιλος Βασιλειάδης έχει χτίσει μία πλατφόρμα δυόμιση φορές μεγαλύτερη. Σήμερα η Kariera.gr έχει 110 εργαζομένους και σκανάρει εταιρείες σε Βαλκάνια κι Ευρώπη, προκειμένου να τις εξαγοράσει. Επιπλέον, από την αρχή του χρόνου σχεδιάζει να λανσάρει ένα νέο προϊόν software, ένα σύστημα διαχείρισης προσωπικού για μικρομεσαίες επιχειρήσεις, με στόχο την Αμερική, στην οποία θα κάνει άνοιγμα η πλατφόρμα. Το ύψος των κεφαλαίων που θα διαθέσει για εξαγορές εκτιμάται σε τουλάχιστον 5 εκατ. ευρώ, όπως είπε στο mononews ο κ. Βασιλειάδης που συμμετέχει με 49% στην εταιρεία.

    Πρόκληση για τη στελέχωση των ξενοδοχείων οι 61.000 κενές θέσεις εργασίας

    Αναφορικά με τη Workathlon, η οποία περνά κατά 100% στην Kariera.gr, πίσω από τη startup βρίσκεται η Κατερίνα Σαντίκου, διευθύνουσα σύμβουλος της πλατφόρμας και μέλος της επόμενης γενιάς του ξενοδοχειακού ομίλου Santikos Collection, η οποία θα έχει συμβουλευτικό ρόλο στη διοίκηση της εταιρείας. Συμμετοχή στη Workathlon είχαν μέχρι την εξαγορά ιδιώτες επενδυτές, οι οποίοι είχαν τοποθετήσει κεφάλαια στη start up ως angel investors, ενώ συμμετέχει σε έναν από τους μεγαλύτερους επιταχυντές παγκοσμίως, το Techstars στο Άμπου Ντάμπι. Μέσω της start up, η Kariera.gr αποκτά πρόσβαση σε πελατολόγιο από Ελλάδα, Κύπρο, Άμπου Ντάμπι και Ντουμπάι, σε 400 εταιρείας και 600.000 εργαζομένους του τουρισμού. Ενδεικτικά, στο πελατολόγιο της Workathlon ανήκει το Costa Navarino, η Marriott, ο Αστέρας Βουλιαγμένης, η Radisson Blu και οι όμιλοι Μήτση και Μαμιδάκη.

    Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέθεσε η κ. Σαντίκου περίπου 50.000 θέσεις εργασίας, που αφορούν στην ξενοδοχία, παρέμειναν το 2021 κενές, το 2022 ο αριθμός αυτός ανέρχεται σε 61.000, ενώ τις πρώτες ημέρες του Ιουνίου περίπου 5.000 εργαζόμενοι παραιτήθηκαν, αυξάνοντας το κενό. Ακόμα πιο απαισιόδοξα είναι τα στοιχεία που φανερώνουν τον αριθμό των εργαζομένων που παραμένει για δεύτερη σεζόν στο ίδιο ξενοδοχεία. Βάσει αυτών, ένας στους οκτώ μένει στο ίδιο ξενοδοχείο, ενώ μεγάλος αριθμός υπαλλήλων που φτάνει τα 10.000 άτομα άλλαξε δουλειά δύο ή τρεις φορές. H ίδια σχολίασε πως αποτρεπτικά λειτουργεί και η εποχικότητα του κλάδου του τουρισμού.

    Επιφυλάξεις, ωστόσο, εξέφρασε για το ενδεχόμενο αύξησης των μισθών, τονίζοντας πως «σήμερα το κόστος μισθοδοσίας ενός ξενοδοχείου φτάνει στο 35% έως και 40% για μικρότερες μονάδες. Ο ανταγωνισμός μας δεν είναι ελληνικός. Χωρίς τη μείωση του μισθολογικού κόστους είναι δύσκολη η αύξηση των μισθών, θα ήταν μη βιώσιμο για τις ελληνικές επιχειρήσεις. Σύμφωνα με την κ. Σαντίκου, μεγαλύτερη ζήτηση που έφερε και αυξήσεις μισθών κατά 35% έχει ο τομέας της καθαριότητας (housekeeping), ενώ «δυσεύρετα» είναι τα μεσαία στελέχη, ηλικίας σήμερα 35 – 38 ετών. «Η Μύκονος, η Σαντορίνη, η Πάρος και η Κρήτη, καθώς και τετράστερα – πεντάστερα ξενοδοχεία έχουν αυξήσει τους μισθούς», συμπλήρωσε.



    ΣΧΟΛΙΑ