ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ένα φορολογικό κίνητρο που οδεύει προς κατάργηση λόγο του φορολογικού νομοσχεδίου του Ντόναλντ Τραμπ αναδεικνύει πόσα έχει να χάσει η Tesla, η μεγαλύτερη επιχείρηση του Έλον Μασκ, από το «One Big Beautiful Bil Act» του Αμερικανού Προέδρου.
Το τεράστιο φορολογικό νομοσχέδιο του Τραμπ καταργεί ουσιαστικά πιστώσεις ύψους έως και 7.500 δολαρίων για την αγορά ορισμένων μοντέλων της Tesla και άλλων ηλεκτρικών οχημάτων μέχρι το τέλος του έτους — επτά χρόνια νωρίτερα από το προγραμματισμένο.
Αυτό θα μπορούσε να μεταφραστεί σε πλήγμα περίπου 1,2 δισ. δολαρίων στα ετήσια κέρδη της Tesla, σύμφωνα με αναλυτές της JPMorgan.
Αφού αποχώρησε από τον επίσημο συμβουλευτικό του ρόλο στον Λευκό Οίκο την περασμένη εβδομάδα, ο Μασκ, διευθύνων σύμβουλος της Tesla, έχει ξεκινήσει εκστρατεία για να μπλοκάρει το βασικό φορολογικό νομοσχέδιο του Προέδρου, το οποίο χαρακτήρισε ως «αηδιαστικό έκτρωμα».
Ο πλουσιότερος άνθρωπος στον κόσμο πιέζει τους Ρεπουμπλικάνους νομοθέτες — μεταξύ άλλων και με άμεση έκκληση προς τον Πρόεδρο της Βουλής, Μάικ Τζόνσον — να διατηρηθούν οι πολύτιμες φορολογικές ελαφρύνσεις για τα ηλεκτρικά οχήματα.
Η Tesla βρίσκεται πάντως υπό απειλή και από άλλες πλευρές. Ξεχωριστή νομοθεσία που εγκρίθηκε από τη Γερουσία και στοχεύει εναντίων ρυθμίσεων της πολιτείας της Καλιφόρνιας για την προώθηση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων αποτελεί ένα επιπλέον εμπόδιο ύψους 2 δισ. δολαρίων για τις πωλήσεις ρυθμιστικών πιστώσεων της Tesla, σύμφωνα με την JPMorgan.
Συνολικά, αυτά τα μέτρα απειλούν σχεδόν το ήμισυ από τα άνω των 6 δισ. δολάρια κερδών προ φόρων και τόκων που η Wall Street προβλέπει ότι θα έχει φέτος η Tesla, ανέφεραν αναλυτές με επικεφαλής τον Ryan Brinkman σε έκθεσή τους στις 30 Μαΐου.
Η Tesla δεν απάντησε άμεσα σε αίτημα του Bloomberg για σχολιασμό.
Το νομοσχέδιο της Βουλής προβλέπει επιθετική κατάργηση των φορολογικών πιστώσεων για την παραγωγή καθαρής ενέργειας και άλλες πηγές χρόνια νωρίτερα από το προγραμματισμένο. Περιλαμβάνει επίσης αυστηρούς περιορισμούς στη χρήση κινεζικών εξαρτημάτων και υλικών, οι οποίοι, σύμφωνα με αναλυτές, καθιστούν τις πιστώσεις «άχρηστες», και περιορίζει τη δυνατότητα των εταιρειών να μεταπωλούν τις φορολογικές πιστώσεις σε τρίτους.
Το τμήμα της Tesla που επικεντρώνεται σε ηλιακά συστήματα και μπαταρίες έχει επικρίνει ξεχωριστά από την πλευρά του ξεχωριστά το ρεπουμπλικανικό νομοσχέδιο, υποστηρίζοντας ότι η «απότομη κατάργηση» των κινήτρων θέτει σε κίνδυνο την ενεργειακή ανεξαρτησία των ΗΠΑ και την αξιοπιστία του ηλεκτρικού δικτύου.
«Η απότομη κατάργηση των φορολογικών πιστώσεων για την ενέργεια θα απειλήσει την ενεργειακή ανεξαρτησία της Αμερικής και την αξιοπιστία του δικτύου μας — καλούμε τη Γερουσία να ψηφίσει νομοθεσία με λογική σταδιακή κατάργηση των 25D και 48e. Αυτό θα εξασφαλίσει τη συνεχιζόμενη ταχεία ανάπτυξη άνω των 60 GW ετησίως…», ανέφερε η Tesla Energy σε ανάρτησή της στο X στις 29 Μαΐου.
Οι πολιτικές για την καθαρή ενέργεια και τα ηλεκτρικά οχήματα που τώρα απειλούνται, θεσπίστηκαν κυρίως μέσω του Νόμου για τη Μείωση του Πληθωρισμού του πρώην Προέδρου Τζο Μπάιντεν. Ο νόμος είχε σκοπό να ενθαρρύνει την εγχώρια παραγωγή στην αλυσίδα εφοδιασμού για καθαρή ενέργεια και EVs, δίνοντας επιπλέον κίνητρα σε εταιρείες που κατασκευάζουν περισσότερες μπαταρίες και ηλεκτρικά οχήματα στις ΗΠΑ. Η Tesla έχει σημαντική εγχώρια παρουσία, με εργοστάσια στην Καλιφόρνια και το Τέξας, καθώς και εγκαταστάσεις διύλισης λιθίου και παραγωγής μπαταριών.
Με αυτές τις πολιτικές της εποχής Μπάιντεν σε ισχύ, οι πωλήσεις EVs στις ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 7,3% σε επίπεδο ρεκόρ 1,3 εκατ. οχημάτων πέρυσι, σύμφωνα με τα στοιχεία της Cox Automotive.
Διαβάστε επίσης
Elon Musk: Καλεί τους Αμερικανούς να «σκοτώσουν» το φορολογικό νομοσχέδιο του Τραμπ
Ίλον Μασκ: «Αηδιαστικό έκτρωμα» το νομοσχέδιο Τραμπ για τους φόρους
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
