• Business

    John Fredriksen: Δάνειο 868 εκ. δολαρίων για τη Frontline για ενίσχυση του στόλου

    John Fredriksen

    John Fredriksen, εφοπλιστής Frontline και Ocean Gold


    Η ναυτιλιακή Frontline, συμφερόντων του γνωστού Νορβηγού κροίσου John Fredriksen, οδεύει στην τελική ευθεία για να εξασφαλίσει χρηματοδότηση για το πρόγραμμα νεότευκτων που έχει στα σκαριά, ανακοινώνοντας παράλληλα και μια πτώση στα κέρδη στα αποτελέσματά της για το δεύτερο τρίμηνο του 2016.

    Ο εισηγμένος στο Χρηματιστήριο του Όσλο ναυτιλιακός κολοσσός που δραστηριοποιείται στον κλάδο των δεξαμενόπλοιων, αποκάλυψε ότι σύντομα θα “κλειδώσει” δανειοδοτήσεις ύψους 868 εκ. δολαρίων για να καλύψει την κατασκευή των νεότευκτων πλοίων. Μέρος αυτών των χρημάτων είναι ήδη δεσμευμένα, ενώ αυτόν το μήνα, σύναψε ακόμη μια δανειακή σύμβαση με την China Exim Bank ύψους 324,6 εκ. δολαρίων, η οποία θα λήξει το έτος 2033. Της σύμβασης αυτής είχε προηγηθεί μια άλλη με την ίδια κινεζική τραπεζική αρχή ύψους 328,4 εκ. δολαρίων νωρίτερα τον Αύγουστο, η οποία λήγει το έτος 2029.

    Η νέα σύμβαση θα έχει ως εγγυητή τη SinoSure και τα χρήματα θα χρησιμοποιηθούν για να χρηματοδοτηθεί η κατασκευή οκτώ νεότευκτων πλοίων – τέσσερα δεξαμενόπλοια τύπου suezmax και τέσσερα LR2 δεξαμενόπλοια.

    Φαίνεται πως το καλοκαίρι του 2016 ο κ. Fredriksen υπήρξε ιδιαίτερα δραστήριος καθώς πήρε επιπλέον 110,5 εκ. δολάρια από την Credit Suisse, τα οποία δόθηκαν με επιτόκιο Libor + 190 μονάδων βάσης. Με τα χρήματα αυτά, η Frontline θα χρηματοδοτήσει την κατασκευή δύο νεότευκτων δεξαμενόπλοιων VLCC ή θα προχωρήσει στην εξαγορά δύο αντίστοιχων μεταχειρισμένων.

    Ακόμη, νωρίτερα τον Ιούλιο, η Frontline έλαβε μέσω της ING Bank, ένα ποσό ύψους 109,2 εκ. δολαρίων με ημερομηνία λήξης το έτος 2021, πάλι με επιτόκιο Libor + 190 μονάδων βάσης, ώστε να χρηματοδοτήσει την εξαγορά 2 VLCC στην οποία είχε προχωρήσει τον Ιούνιο.

    Παράλληλα, η εταιρεία του κ. Fredriksen είχε ανακοινώσει πως βρισκόταν στα τελικά στάδια της έγκρισης για περαιτέρω δανειοδότηση από τις τράπεζες ύψους μέχρι και 325 εκ. δολάρια για να συγχρηματοδοτήσει ένα πρόγραμμα 20 νεότευκτων πλοίων.

    Εκκρεμεί ακόμη βέβαια η εξασφάλιση χρηματοδότησης τεσσάρων νέων VLCC που βρίσκονται υπό κατασκευή αυτό το διάστημα στα ναυπηγεία STX. Αυτό συμβαίνει καθώς δεν έχει ξεκαθαριστεί ακόμα εάν αυτά τα πλοία θα παραδοθούν τελικώς, λόγω του γεγονότος ότι τα κορεάτικα ναυπηγεία έχουν κάνει αίτηση για υπαγωγή στον πτωχευτικό κώδικα. Ωστόσο οι συζητήσεις αναμένεται να διαρκέσουν περαιτέρω.

    front-commodore
    Το VLCC “Front Commodore” της Frontline

    Τα αποτελέσματα του β’ τριμήνου

    Ο ναυτιλιακός κολοσσός του κ. Frediksen, στα αποτελέσματα για το δεύτερο τρίμηνο του 2016 ανακοίνωσε ότι τα καθαρά κέρδη σημείωσαν πτώση και διαμορφώθηκαν στα 14,32 εκ. δολάρια έναντι 23,16 εκ. δολαρίων το αντίστοιχο χρονικό διάστημα το 2015, παρά το γεγονός ότι κατέγραψε υψηλότερα έσοδα ύψους 191,75 εκ. δολαρίων φέτος, έναντι εσόδων ύψους 103,93 εκ. το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2015.

    Τα κόστη σαφώς εκτοξεύθηκαν στο εντυπωσιακό ποσό των 154,71 εκ. δολαρίων, έναντι 64,58 εκ. δολαρίων το αντίστοιχο τρίμηνο του 2015. Στα διογκωμένα κόστη συνυπολογίστηκε και το ποσό της βλάβης ενός πλοίου, ύψους 25,48 εκ. δολαρίων, που αποτελούσε κομμάτι της πώλησης ενός συνόλου έξι MR δεξαμενόπλοιων αλλά και η λήξη του μεγάλης διάρκειας ναυλοσυμφώνου  ενός άλλου πλοίου. Επιπλέον, η αύξηση στα έξοδα νεωρίου συνέβαλε με τη σειρά της στο να διογκωθούν τα κόστη.

    Τα κέρδη για το εξάμηνο διαμορφώθηκαν στο ποσό των 93,2 εκ. δολαρίων, έναντι 34,19 εκ. δολάρια το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, καταγράφοντας μεγάλη αύξηση, παρά το πρόστιμο προς την εταιρεία ύψους 131 εκ. δολαρίων εξαιτίας της διακοπής κάποιων δραστηριοτήτων.

    Ο διευθύνων σύμβουλος της Frontline, Robert Hvide Macleod, δήλωσε σχετικά ότι: “Κατά τη διάρκεια του δευτέρου τριμήνου του 2016, παρατηρήθηκαν έντονες μειώσεις στις τιμές των ναύλων των δεξαμενόπλοιων, οι οποίες συνεχίζονται καθώς μπήκαμε στο τρίτο τρίμηνο. Ενώ αυτά τα τρίμηνα χαρακτηρίστηκαν από εποχιακή αδυναμία, η αγορά δέχθηκε πιέσεις και από τις μεταβολές στη ζήτηση του αργού πετρελαίου στην περιοχή του Ατλαντικού, τα υψηλά επίπεδα στα αποθέματα του αργού, την παραλαβή 13 πλοίων από το στόλο των νεότευκτων αλλά και την άμβλυνση της συμφόρησης σε διάφορα λιμάνια ανά τον κόσμο”.

    Η Frontline, ενώ εμφανίζεται αισιόδοξη για την πορεία του κλάδου μακροπρόθεσμα, ανησυχεί ότι η παραλαβή περίπου 100 νεότευκτων δεξαμενόπλοιων VLCC μέσα στα επόμενα δύο χρόνια θα ασκήσει περαιτέρω πίεση στην ήδη κορεσμένη αγορά.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

    http://www.mononews.gr/euploia-drydocks-services-ltd-simfonia-sinergasias-ti-navitec-marine-services/70660



    ΣΧΟΛΙΑ