Το street food και το οργανωμένο fast food εξελίσσονται σε ένα από τα πιο δυναμικά πεδία επιχειρηματικής δραστηριότητας στην Ευρώπη, προσελκύοντας επενδυτικό ενδιαφέρον, νέα concepts και επιθετικές στρατηγικές επέκτασης.

Η ευρωπαϊκή αγορά fast food υπολογίζεται ότι από 220 δισ. δολάρια το 2024 θα φτάσει στα 320,7 δισ. δολάρια το 2032 καταγράφοντας ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 4,28% σύμφωνα με τα στοιχεία της Market Data Forecast.

1

Η ανάπτυξη αυτή τροφοδοτείται από την αλλαγή των καταναλωτικών συνηθειών, τη στροφή προς γρήγορες αλλά πιο «εξειδικευμένες» επιλογές φαγητού, την ενίσχυση του delivery και των ψηφιακών καναλιών, αλλά και από τη δυνατότητα των οργανωμένων αλυσίδων να κλιμακώνουν γρήγορα τα μοντέλα τους μέσω franchising. Παράλληλα, το street food εξελίσσεται από άτυπη μορφή εστίασης σε οργανωμένο επιχειρηματικό προϊόν με ισχυρό brand, επαναλαμβανόμενα formats και διεθνή προοπτική.

Στο επίκεντρο αυτής της νέας δυναμικής βρίσκονται τόσο διεθνή brands που επανέρχονται ή εισέρχονται δυναμικά στην ελληνική αγορά, όσο και εγχώρια concepts που εξελίσσονται σε οργανωμένες αλυσίδες. Η πρόσφατη είσοδος της Taco Bell, η επιθετική ανάπτυξη της Jackaroo, η κινητικότητα γύρω από τη Mailo’s, αλλά και η επιστροφή της Pizza Hut με ανανεωμένο μοντέλο, αποτυπώνουν ένα street food οικοσύστημα που περνά από τη φάση του trend στη φάση της επιχειρηματικής ωρίμανσης.

Taco Bell: Δυναμική ανάπτυξη για το ισχυρό αμερικανικό brand

Το Taco Bell, ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα και μαζικά brands αμερικανικού fast food με ισχυρή διεθνή παρουσία, ενισχύει περαιτέρω το αποτύπωμά του στην ελληνική αγορά. Από την περασμένη εβδομάδα, η αλυσίδα μετρά ακόμη ένα κατάστημα στην περιοχή της Πανόρμου, το τρίτο μέσα σε διάστημα λίγων μηνών, μετά την είσοδό της στην Ελλάδα τον Σεπτέμβριο του 2025. Ενώ η ανάπτυξη της μάρκας θα συνεχιστεί και το πρώτο τρίμηνο του 2026, με νέα καταστήματα στην Αττική, σηματοδοτώντας τη συνέχιση της δυναμικής επέκτασης της αλυσίδας.

Η ταχεία ανάπτυξη του δικτύου μέσα σε λιγότερο από ένα εξάμηνο αποτυπώνει την πρόθεση του ομίλου Food Plus, που διαχειρίζεται το brand στη χώρα, να «χτίσει» γρήγορα παρουσία σε κομβικά σημεία της Αττικής, δοκιμάζοντας την ανταπόκριση του ελληνικού κοινού σε ένα καθαρά αμερικανικό concept fast food, βασισμένο στο μεξικανικό street food.

Αλλωστε η Food Plus που δραστηριοποιείται ως franchisee της Yum International, διαθέτει μακρά εμπειρία στη διαχείριση διεθνών αλυσίδων ταχείας εξυπηρέτησης και «τρέχει» εδώ και χρόνια την ανάπτυξη των εστιατορίων KFC στην ελληνική αγορά. Oι πωλήσεις της εταιρείας με επικεφαλής τον Γιώργο Τάνες έφτασαν πέρυσι στα 45,6 εκατ. ευρώ από 42 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση.

Η επανεμφάνιση της Pizza Hut

Η Pizza Hut δεν είναι ένα brand άγνωστο στο ελληνικό κοινό. Η σχέση του αμερικανικού δημοφιλούς σήματος με την Ελλάδα ξεκίνησε το 1989, όταν άνοιξε το πρώτο της κατάστημα στο Κεφαλάρι. Μέχρι το 2015, η αλυσίδα είχε φτάσει τα 35 καταστήματα στη χώρα, υπό τα δικαιώματα της Food Plus.

Η Pizza Hut δεν είναι άγνωστο brand για την ελληνική αγορά. Η παρουσία της στη χώρα ξεκίνησε ήδη από το 1989, με το πρώτο κατάστημα στο Κεφαλάρι, ενώ μέχρι το 2015 το δίκτυο είχε αναπτυχθεί σε 35 καταστήματα πανελλαδικά, υπό τη διαχείριση της Food Plus.

Σήμερα, το brand επιστρέφει στην ελληνική αγορά με διαφορετικό μοντέλο και νέο στρατηγικό αποτύπωμα. Η επανεκκίνηση έγινε πριν από περίπου έναν χρόνο με κατάστημα στο Παγκράτι, το οποίο αποτέλεσε το πρώτο τεστ επανατοποθέτησης της αλυσίδας. Η θετική ανταπόκριση άνοιξε τον δρόμο για δεύτερο κατάστημα στη Νέα Σμύρνη, σε κεντρικό σημείο της Ελευθερίου Βενιζέλου, σηματοδοτώντας την έναρξη μιας νέας φάσης ανάπτυξης.

Τη νέα αυτή παρουσία της Pizza Hut στην Ελλάδα έχει αναλάβει ο κυπριακός όμιλος PHC Franchised Restaurants Public Ltd, ένας από τους μεγαλύτερους ομίλους εστίασης σε Κύπρο και Ελλάδα, ο οποίος υλοποιεί μακροπρόθεσμο πλάνο ανάπτυξης, με επόμενο βήμα στο επόμενο διάστημα, το άνοιγμα τρίτου καταστήματος στο Χαλάνδρι.

Jackaroo: Από street food concept σε επενδυτικό asset

Άλλο ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα της δυναμικής που έχει ο κλάδος είναι η Jackaroo, η αλυσίδα-φαινόμενο που ίδρυσε ο Μιχάλης Ματζουράνης οκτώ χρόνια πριν, ξεκινώντας από ένα κατάστημα στον Πειραιά. Η αλυσίδα στην οποία έχει επενδύσει κατέχοντας το πλειοψηφικό πακέτο, ο όμιλος Vivartia συμφερόντων CVC και έχει εξελιχθεί σε φαινόμενο για το νεανικό κοινό και σπάει ρεκόρ παραγγελιών μέσω εφαρμογών delivery προετοιμάζει τη διεθνή της παρουσία. Ο κύκλος επέκτασης στην Ελλάδα ολοκληρώνεται με δύο νέα καταστήματα, τον Μάρτιο στη Γλυφάδα και τον Απρίλιο στην Πάτρα, ενώ στη συνέχεια το brand ανοίγει τον δρόμο για διεθνή παρουσία, με πρώτες αγορές-στόχους τη Γερμανία και την Κύπρο και σε δεύτερο χρόνο την Ισπανία.

Ο συνολικός τζίρος της Jackaroo εκτιμάται ότι το 2025 θα ξεπεράσει τα 25 εκατ. ευρώ, επιβεβαιώνοντας τη μετάβασή της από ένα street food concept σε brand με κρίσιμη μάζα. Τον Απρίλιο του 2025, ο όμιλος Vivartia, συμφερόντων CVC, απέκτησε πλειοψηφικό ποσοστό 60% στην εταιρεία Red Meat που διαχειρίζεται το brand, επενδύοντας 10 εκατ. ευρώ, με τον ιδρυτή Μιχάλη Μαντζουράνη να διατηρεί το 40% και ενεργό ρόλο στο management.

Mailo’s: Το pasta project που Νίκου Μουτσουρούφη

Το Mailo’s The Pasta Project αποτελεί ένα από τα πιο ώριμα παραδείγματα ελληνικού brand που έχει εδραιωθεί στην αγορά του street food. Το concept που δημιούργησε ο Νίκος Μουτσουρούφης, βασισμένο στο fresh pasta fast-casual μοντέλο, κατάφερε μέσα σε λίγα χρόνια να αποκτήσει κρίσιμη μάζα, σταθερή κερδοφορία και δίκτυο δεκάδων καταστημάτων.

Η αναπτυξιακή αυτή πορεία προσέλκυσε το επενδυτικό ενδιαφέρον της VG Holding του Βλάσση Γεωργάτου (Γρηγόρης ΑΒΕΕ), η οποία τον περασμένο Απρίλιο αύξησε το ποσοστό της στη Mailo’s στο 35%, ενισχύοντας περαιτέρω το πλάνο επέκτασης του brand σε Ελλάδα και εξωτερικό. Η εταιρεία με ένα δίκτυο με περισσότερα από 42 καταστήματα σε Ελλάδα και Κύπρο έκανε πρόσφατα το ντεμπούτο της στην αγορά της Βηρυτού.

Το 2024 η Mailo’s κατέγραψε κύκλο εργασιών 4,788 εκατ. ευρώ, αυξημένο κατά 31,7% σε σχέση με τα 3,637 εκατ. ευρώ του 2023. Τα αποτελέσματα προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 3,558 εκατ. ευρώ, από 2,896 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρήση, ενώ τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 2,724 εκατ. ευρώ, έναντι 2,251 εκατ. ευρώ το 2023.

Διαβάστε επίσης

Tα Jackaroo πάνε Γερμανία – Τα επόμενα στοιχήματα Μαντζουράνη – Vivartia

Taco Bell στην Ελλάδα: Ανοίγει το πρώτο κατάστημα στο Χαλάνδρι – Σημαντικό ορόσημο για την εταιρεία

Από τα Goody’s στην εποχή των deals, του Mailo’s και του Jackaroo: Το fast food κερδίζει ξανά τους επενδυτές – mononewsTV