• Business

    ITX Ελλάς: Επιστροφή σε επιδόσεις 2019 για τον όμιλο της Zara

    • Άννα Διανά
    Inditex: Τριπλασίασε τα κέρδη στο εννεάμηνο


    Στις επιδόσεις του 2019, ανακτώντας το χαμένο λόγω lockdown έδαφος, εκτιμά ότι θα επιστρέψει φέτος ο όμιλος ITX, στον οποίο πλέον συνενώνονται όλες οι μάρκες του ομίλου Inditex που δραστηριοποιούνται στην ελληνική αγορά.

    Με ναυαρχίδα τη Zara, ο ισπανικός όμιλος μόδας εμφάνισε υπερδιπλάσια κέρδη και αύξηση πωλήσεων κατά 39% πέρσι πλησιάζοντας τα 460 εκατ. ευρώ.

    Ειδικότερα, στην οικονομική χρήση Φεβρουάριος 2021 – Ιανουάριος 2022 η ΙΤΧ Ελλάς (πρώην Zara Ελλάς) υπό την οποία πλέον βρίσκονται όλα τα σήματα (Pull Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Zara Home, Oysho και Uterque) εμφάνισε πωλήσεις ύψους 457,5 εκατ. ευρώ από περίπου 328,7 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση (2020/2021). Να σημειωθεί ότι προ πανδημίας οι πωλήσεις έφταναν 550 εκατ. ευρώ (οικονομική χρήση 2019/2020), σημείο που φαίνεται ότι φέτος θα αγγίξει ο Όμιλος.

    Τα, δε, κέρδη ανήλθαν στα 29,5 εκατ. ευρώ από 14,6 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση, ενώ διπλάσια είναι και τα κέρδη μετά από φόρους, στα 21,1 εκατ. ευρώ από 10,8 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.

    Επίσης τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα στη λήξη της περιόδου ανέρχονταν σε 44 εκατ. ευρώ από 25,8 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.

    Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία έχει προχωρήσει σε επενδύσεις αλλά και αναδιαρθρώσεις στο δίκτυο φυσικών σημείων ύψους 18,3 εκατ. ευρώ. Είναι ενδεικτικό ότι στο τέλος Ιανουαρίου ο Όμιλος είχε 157 καταστήματα που μειώθηκαν στα 154.

    Κατά την άποψη της διοίκησης της ITX Ελλάς, στη χρήση 2022 οι πωλήσεις θα ανακάμψουν σημαντικά και θα πλησιάσουν αυτές του 2019. Δεδομένων των συνθηκών της αγοράς, κρίνει ότι οι κύριοι άξονες στους οποίους θα πρέπει να στηριχθούν οι επιχειρήσεις του κλάδου τόσο για τη διατήρηση της θέσης τους στην αγορά όσο και για την ανάπτυξή τους είναι ο εμπλουτισμός της ποικιλίας των προϊόντων σύμφωνα με τις τάσεις της μόδας, η περαιτέρω ανάπτυξη του e-commerce, η αναδιάρθρωση και ο εξορθολογισμός του χαρτοφυλακίου καταστημάτων με αξιοποίηση τυχόν ευκαιριών στην αγορά του real estate και η μείωση του λειτουργικού κόστους.

    Διαβάστε επίσης

    Shein: Η online εταιρεία γρήγορης μόδας που απειλεί τα H&M και Zara με αποτίμηση 100 δισ. δολ.



    ΣΧΟΛΙΑ