Business

Ισχυρό αλλά παροδικό το πλήγμα στη βιομηχανία τροφίμων – Τι λένε οι επικεφαλής της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, της Coca Cola 3Ε και της METRO

Αριστοτέλης Παντελιάδης (METRO) – Γιάννης Παπαχρήστου (Coca Cola 3E) – Αλέξανδρος Δανιηλίδης (Αθηναϊκή Ζυθοποιία)


Ισχυρό αλλά παροδικού χαρακτήρα θα είναι το πλήγμα που θα υποστεί η βιομηχανία τροφίμων και ποτών από την κάμψη της τουριστικής κίνησης. Αυτό προκύπτει από τις τοποθετήσεις των επικεφαλής της METRO, της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας και της Coca Cola 3E στο πλαίσιο του συνeδρίου The Greek Tourism Debate που πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, Αλέξανδρος Δανιηλίδης ανέφερε πως η απώλεια κάποιων εκατομμυρίων επισκεπτών αναπόφευκτα θα επηρεάσει σημαντικά την αγορά αλλά και ευρύτερα την οικονομία ενώ τόνισε πως η κατανάλωση φέτος θα είναι σαφώς μικρότερη από την περσινή. «Κανένα από τα σενάρια που επεξεργαζόμαστε δεν πλησιάζει τα περσινά νούμερα», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ο Γενικός Διευθυντής της Coca Cola 3E, Γιάννης Παπαχρήστου αναγνώρισε πως η κάμψη του τουρισμού θα επηρεάσει τα μεγέθη της εταιρείας, υπογράμμισε ωστόσο πως φαίνεται μια σχετική επιστροφή στην κανονικότητα ενώ πρότεινε την ανάληψη δράσεων για την τόνωση της ψυχολογίας των καταναλωτών, η οποία παίζει καταλυτικό ρόλο στην ανάκαμψη. «Δεν έχει νόημα να κλαίμε πάνω από το χυμένο γάλα, αλλά να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε για να επανέλθουμε γρήγορα», είπε με νόημα.

Σε παρόμοιο μήκος κύματος κινήθηκε και ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της METRO, Αριστοτέλης Παντελιάδης, σημειώνοντας την ανάγκη τόνωσης ψυχολογίας και της καλλιέργειας του αισθήματος της ασφάλειας. Όπως είπε αυτή τη στιγμή υπάρχει αρκετός κόσμος που ανησυχεί χωρίς ουσιαστικό λόγο, αφού τα κρούσματα στην Αθήνα είναι ελάχιστα. «Πρέπει να επενδύσουμε στο αίσθημα της ασφάλειας. Πιο πολύ κινδυνεύουμε να μας πατήσει φορτηγό. Αυτή την ανασφάλεια πρέπει να πολεμήσουμε», υπογράμμισε.

Διευκολύνσεις και προσφορές στην HORECA

Και οι τρεις εταιρείες πάντως φαίνονται αποφασισμένες να στηρίξουν τους συνεργάτες/πελάτες τους στην κατηγορία του HORECA να ανταπεξέλθουν αυτή την δύσκολη συγκυρία.

Ο κ. Δανιηλίδης σημείωσε πως η Αθηναϊκή Ζυθοποιία προσπαθεί να κατανείμει με τον καλύτερο τρόπο την τεράστια πίεση που ασκείται στη ρευστότητα των πελατών της, τονίζοντας πως πρόκειται για ένα πρόβλημα που «μόνο με αλληλοκατανόηση μπορεί να αντιμετωπισθεί» ενώ ο κ. Παντελιάδης ανέφερε πως η METRO εξασφαλίζει ειδικές τιμές και προσφορές, προκειμένου να λειτουργήσουν με κερδοφόρο τρόπο. «Η κρίση του κορονοϊού μας έφερε πιο κοντά στους πελάτες μας… Πολλές φορές η συνεργασία στα δύσκολα είναι το κλειδί της επιβίωσης», επεσήμανε για να συμπληρώσει πως η εταιρεία του πραγματοποίησε ειδικά εκπαιδευτικά σεμινάρια για τους επαγγελματίες του Horeca.

Στις πρωτοβουλίες που ανέλαβε η Coca – Cola 3E στη διάρκεια του lockdown, στάθηκε ο κ. Παπαχρήστος κάνοντας ιδιαίτερη μνεία στην εκπαίδευση που προσέφερε στους επαγγελματίες των τελικών σημείων, ώστε να προετοιμασθούν καλύτερη για την επανεκκίνηση της οικονομίας αλλά και στο ερωτηματολόγιο που απέστειλε για να καταστρώσει το πλάνο της επόμενης μέρας ανάλογα με τις ανάγκες τους.

Από εκεί και πέρα, οι τρεις CEO απέφυγαν να προχωρήσουν σε προβλέψεις σχετικά με την πορεία της κατανάλωσης τους επόμενους μήνες, λέγοντας ούτε λίγο ούτε πολύ πως κινούμαστε σε «αχαρτογράφητα νερά». Όλοι τους πάντως εμφανίστηκαν αισιόδοξοι για την επόμενη χρονιά και την ανάκαμψη του ελληνικού τουρισμού.

Ο κ. Δανιηλίδης είπε δεν θεωρεί πως η φετινή ζημιά θα επαναληφθεί και τα επόμενα χρόνια ενώ ο κ. Παντελιάδης εκτίμησε πως η Ελλάδα μπορεί να αυξήσει το μερίδιο της στην παγκόσμια τουριστική αγορά χάρη στο πολύ σοβαρό πρόσωπο που επέδειξε στη διαχείριση της υγειονομικής κρίσης.

Αλλαγή μοντέλου και τόνωση της παραγωγής

Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στην ανάγκη ανασυγκρότησης του πρωτογενούς τομέα και μείωσης της εξάρτησης της ελληνικής οικονομίας από τον τουρισμό. Ο κ. Δανιηλίδης υπογράμμισε πως πρέπει να δουλέψουμε σκληρά για να αναπτύξουμε την παραγωγή, σημειώνοντας ωστόσο πως πρέπει να αναπτυχθεί ο τουρισμός αλλά ποιοτικά.

Ο κ. Παπαχρήστου καυτηρίασε τη μεγάλη εξάρτηση μας από τον τουρισμό, λέγοντας πως «η υπερεξάρτηση της οικονομίας από τον τουρισμό πρέπει να μας βάλει σε δεύτερες σκέψεις» ενώ στάθηκε στην ανάγκη να επέλθει μια ισορροπία στο παραγωγικό μοντέλο. Υπογράμμισε πάντως τη συμβολή του τουρισμού τα προηγούμενα δύσκολα χρόνια για την επιβίωση πολλών επιχειρήσεων. Ο κ. Παντελιάδης σημείωσε πως είναι ανάγκη να αλλάξουμε μοντέλο, χωρίς ωστόσο να μειωθούν τα έσοδα από τον τουρισμό αλλά να αυξηθεί η συμμετοχή της βιομηχανίας.

«Τα τουριστικά έσοδα είναι πολύτιμα και η Ελλάδα έχει ένα καταπληκτικό τουριστικό προϊόν να προσφέρει… Τα στοιχήματα που θα πρέπει να κερδίσουμε είναι πως θα μεγαλώσουμε την τουριστική σεζόν και πως θα πάρουμε περισσότερα χρήματά από έναν υψηλότερου εισοδήματος τουρίστα», είπε χαρακτηριστικά και στάθηκε στη σημασία να μάθουμε κάτι και από αυτή την κρίση.


ΣΧΟΛΙΑ