• Business

    Υπόθεση Hanjin: Ξεφορτώνει σε λιμάνι της Καλιφόρνια πλοίο της Danaos Shipping

    Γιάννης Κούστας. Ιδιοκτήτης Danaos Corporation


    Σε εξέλιξη βρίσκεται στο λιμάνι του Long Beach, στην Καλιφόρνια των ΗΠΑ, η διαδικασία εκφόρτωσης των containers από το πλοίο Hanjin Greece που είχε ναυλώσει η νοτιοκορεάτικη ναυτιλιακή εταιρεία Hanjin Shipping από την ελληνική Danaos Shipping (Γιάννης Κούστας), και παρέμενε για μέρες «εγκλωβισμένο» λόγω της αίτησης χρεοκοπίας της Hanjin Shipping.

    Το χωρητικότητας 10.100 teu Hanjin Greece (έτος κατασκευής 2011) έδεσε στο λιμάνι του Long Beach κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, και σύμφωνα με πληροφορίες έχει ξεφορτώσει, αλλά και φορτώσει εμπορευματοκιβώτια, αν και δεν είναι σαφές αν τα containers που έχει φορτώσει είναι γεμάτα ή άδεια.

    Η αναχώρηση του πλοίου από το λιμάνι του Long Beach αναμένεται σύντομα, και κατόπιν σειρά παίρνει ένα άλλο πλοίο που είχε ναυλώσει η Hanjin Shipping και παραμένει εδώ και μέρες «εγκλωβισμένο», το χωρητικότητας 4.280 teu Hanjin Gdynia, το οποίο περιμένει να τελειώσει η διαδικασία εκφόρτωσης του Hanjin Greece για να ξεφορτώσει με τη σειρά του τα εμπορευματοκιβώτια που μεταφέρει.

    Στο ίδιο λιμάνι βρίσκεται και το χωρητικότητας 4.250 teu Hanjn Montevideo, που είναι το μοναδικό πλοίο της Hanjin που κρατείται εκεί, παρά την προσωρινή δικαστική απόφαση που «παγώνει» όλες τις νομικές διαδικασίες κατά πλοίων της Hanjin στις Ηνωμένες Πολιτείες.

    Όμως αν νομίζετε πως μόνο ναυτικοί και εμπορευματοκιβώτια βρίσκονται σε καθεστώς «εγκλωβισμού» λόγω των προβλημάτων της νοτιοκορεατικής εταιρείας, κάνετε λάθος: εγκλωβισμένη είναι και η Βρετανίδα καλλιτέχνιδα Rebecca Moss, που επιβιβάστηκε στο πλοίο Hanjin Geneva στο Βανκούβερ του Καναδά με προορισμό τη Σαγκάη, στο πλαίσιο ενός καλλιτεχνικού προγράμματος, όμως τώρα το πλοίο παραμένει «παγιδευμένο» ανοιχτά του Τόκιο.

    «Πρέπει να επαινέσω τον καπετάνιο και το πλήρωμα, που δουλεύουν απίστευτα σκληρά αλλά χωρίς να ακούγονται στα ΜΜΕ», αναφέρει η Moss σε ανάρτησή της στο Facebook. «Μας ενώνει το ότι είμαστε ευάλωτοι ενάντια σε πολυεθνικές εταιρείες που δεν τις ενδιαφέρει να καθίσουμε εδώ όσο εκείνες αρπάζουν ό,τι μπορούν να σώσουν».

    Αξίζει να σημειωθεί ότι χθες είχαμε μία θετική εξέλιξη για τη Hanjin Shipping, καθώς η πρώην πρόεδρος της εταιρείας Choi Eun-young ανακοίνωσε την πρόθεσή της να επενδύσει συνολικά 9 εκατομμύρια δολάρια στην νοτιοκορεάτικη ναυτιλιακή εταιρεία.

    Μία άλλη θετική εξέλιξη για τη Hanjin Shipping ήταν η ανακοίνωση της μητρικής της εταιρείας την περασμένη εβδομάδα ότι θα διαθέσει στην κορεάτικη ναυτιλιακή κεφάλαια ύψους 100 δισ. γουόν (90,5 εκ. δολάρια) ως μέρος των προσπαθειών να περιοριστούν οι επιπτώσεις στην παγκόσμια αλυσίδα ανεφοδιασμού που προκάλεσε η αίτηση της πτώχευσης της εταιρείας. Ο πρόεδρος της Hanjin Group, Cho Yang Ho, θα διαθέσει 40 δισ. γουόν από αυτό το ποσό, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία. Επιπλέον, το κόμμα Saenuri της Νότιας Κορέας ζήτησε από την κυβέρνηση να διαθέσει στη ναυτιλιακή δάνεια ύψους 100 δισ. γουόν με χαμηλό επιτόκιο σε περίπτωση που η μητρική εταιρεία παρέχει την εγγύηση, σύμφωνα με τις δηλώσεις του Kim Gwang Lim, βουλευτή του κόμματος Saenuri.

    Διαβάστε ακόμα στο mononews.gr:

    http://www.mononews.gr/nikos-tsakos-esiodoxia-stin-ten-gia-ti-nea-simfonia/73560



    ΣΧΟΛΙΑ