Business

Intrakat: Αισιοδοξία παρά την κρίση, θα διεκδικήσει την Αττική Οδό, σίγουρη για την κατασκευή του Marina Tower

Πέτρος Σουρέτης, Διευθύνων Σύμβουλος Κέκροψ

Πέτρος Σουρέτης, Διευθύνων Σύμβουλος Κέκροψ


Στην αισιοδοξία του για την πορεία της Intrakat παρά τις συνεχείς κρίσεις, τη διεκδίκηση του διαγωνισμού για την Αττική Οδό και την ανάληψη του κυρίως έργου της κατασκευής του Marina Tower αναφέρθηκε χθες ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Πέτρος Σουρέτης κατά τη διάρκεια γενικής συνέλευσης.

Ο Πέτρος Σουρέτης ανέφερε πως η εταιρεία έχει ένα ανεκτέλεστο με προς υλοποίηση και υπογραφή έργα αξίας 1,1 δισ. Ευρώ. Από αυτά, όσο αφορά τα κατασκευαστικά έργα ξεχωρίζουν τα εξής:

το ΣΔΙΤ Καλαμάτα – Πύλος , προϋπολογισμού €251,8 εκ., στο οποίο η Intrakat έδωσε την καλύτερη προσφορά σε συνεργασία με την Ελλάκτωρ (ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις) με συμμετοχή 40%

την επέκταση της Λεωφ. Κύμης στην Αττική Οδός προϋπολογισμού €303 εκ.σε συνεργασία με τις Ελλάκτωρ και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ συμμετέχοντας στην Κοινοπραξία κατά 25%

Το ΣΔΙΤ Χερσόνησος-Νεάπολη του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης αξίας 192,5 εκατ.ευρώ. Και σε αυτό το έργο η Intrakat ένωσε τις δυνάμεις με τις ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Ελλάκτωρ και η συμμετοχή της στην Κοινοπραξία ανήλθε στο 25%.

Επιπλέον, η Intrakat έχει ενισχύσει την κεφαλαιακή της δομή με 51 εκατ. ευρώ, με τα ίδια κεφάλαιά της να ανέρχονται σε 100 εκατ. ευρώ, ενώ διεύρυνε τη μετοχική της βάση με την είσοδο θεσμικών επενδυτών.

Σχετικά με το καυτό ζήτημα της αγοράς που δεν είναι άλλο από την αλλαγή της μετοχική σύνθεσης της Intrakat, o Αντιπρόεδρος της εταιρείας, Δημήτρης Κούτρας, όπως έγραψε πρώτο το mononews, άφησε ανοικτά όλα τα ενδεχόμενα. Μάλιστα ο Δημήτρης Κούτρας, όταν ρωτήθηκε για τα δημοσιεύματα που κάνουν λόγο για την είσοδο των εφοπλιστών Δημήτρη Μπάκου και Γιάννη Καϋμενάκη, απάντησε:

«Για να τελειώσω με τα δημοσιεύματα εμείς είμαστε ένα θεσμικό όργανο και σαν Intrakat δεν έχουμε τίποτα να πούμε για αυτά, ούτε κουβέντες κάνουμε. Αυτά θα ανακοινωθούν, αν υπάρχουν κουβέντες που δεν ξέρω αν υπάρχουν, από εκεί που πρέπει».

Σχετικά με τα μέτρα του Υπουργείου για την αντιμετώπιση της αύξησης του κόστους των κατασκευαστικών υλικών και της συνεπακόλουθης αύξησης των προϋπολογισμών, ο Πέτρος Σουρέτης δήλωσε πως υπάρχει κατανόηση, αλλά χρειάζεται να ενταχθούν στις ανατιμήσεις και άλλα υλικά.

Το Marina Tower και τα υπόλοιπα έργα στο Ελληνικό

Πρόκειται για τον πράσινο ουρανοξύστη ύψους 200 μέτρων και αξίας 250 εκατ. Ευρώ, το σχεδιασμό του οποίου έχει αναλάβει η Intrakat σε συνεργασία με το γαλλικό κολοσό της Bouygues.

Κατά τη διάρκεια της συνέλευσης σε σχετικό ερώτημα για τις διαπραγματεύσεις μεταξύ της Κοινοπραξίας και της Lamda Development για την αύξηση των τιμών στα υλικά, o Εντεταλμένος Σύμβουλος της Intrakat, Δημήτρης Παππάς, έκανε λόγο για την κυρίως σύμβαση.

Γεγονός το οποίο σημαίνει πως υπάρχουν συζητήσεις για να αναλάβει η Κοινοπραξία και τη βασική κατασκευή του έργου. Σχετικά με αυτό με ο Δημήτρης Κούτρας σχολίασε:

«Ο κύριος Παππάς δε θέλει να επεκταθεί, αλλά θα πω πως προφανώς δεν ήρθαμε για να φύγουμε».

Πρόσθεσε, επίσης, πως η εταιρεία καλείται σε κάθε έργο που θέλει να υλοποιήσει στο Ελληνικό η Lamda Development, ενώ σίγουρα θα διεκδικήσει και άλλα ακίνητα.

Υπενθυμίζεται, πως και ο Διευθύνων Σύμβουλος της Lamda Development, Οδυσσέας Αθανασίου, έχει κάνει λόγο για πολύ καλή συνεργασία με τις δύο εταιρείες, ενώ δεν απέκλεισε το γεγονός της απευθείας ανάθεσης της κατασκευής του πύργου.

Στα του έργου η Intrakat έχει αναλάβει προς το παρόν σε συνεργασία με τη Lamda Development και το μελετητικό γραφείο Fosters το σχεδιασμό του πράσινου πύργου, την αντιμετώπιση των προβλημάτων που δημιουργεί η μπλοκάρισμα της εφοδιαστικής αλυσίδας, καθώς και τον εντοπισμό και την προμήθεια των πιο ποιοτικών προϊόντων και συστημάτων για τον Πύργο και τους τελικούς αγοραστές.

Αττική Οδός

Για τον εν εξελίξει διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση της Ατικής Οδού ο κ. Κούτρας δήλωσε: «Δεν υπάρχει περίπτωση να είμαστε εκτός του διαγωνισμού για την Αττική Οδό στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού. Και νομίζω, ότι την Αττική Οδό την έχουμε στο μυαλό καλύτερα από τον οποιονδήποτε, γιατί είναι η ραχοκοκαλιά της Αττικής, από την οποία εξαρτάται όλη η Αθήνα και θέλει προσοχή. Το ζήτημα δεν είναι μόνο να βγάλουμε λεφτά, αλλά και να εξυπηρετήσουμε το λόγο για τον οποίο υπάρχει».

Η Intrakat δεν εκδήλωσε το ενδιαφέρον της για το έργο κατά την πρώτη φάση του διαγωνισμού, αλλά θα αναζητήσει στα υπάρχοντα σχήματα έναν ικανό εταίρο.

Υπενθυμίζεται πως είναι ζήτημα ημερών να ανακοινώσει το ΤΑΙΠΕΔ ποια σχήματα περνούν στο επόμενο στάδιο του διαγωνισμού. Από εκεί και έπειτα η Intrakat θα μπορεί να ενώσει τις δυνάμεις με ένα από τα φαβορί του διαγωνισμού.

Σημειώνεται πως τα μέχρι στιγμής φαβορί για την επικράτηση στο διαγωνισμό είναι η συμμαχία των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με το αυστραλιανό Fund First Sentier, και η κοινοπραξία των Ελλάκτωρ-ΑΒΑΞ,που θα διαχειρίζονται την Αττική Οδό έως τον Οκτώβριο του 2024, με το γαλλικό Fund Ardian.

Ο Όμιλος Κοπελούζου πλασάρεται επίσης δυναμικά στη διεκδίκηση του έργου, καθώς συνεργάζεται με τους Αυστραλούς της Macquarie που είχε δώσει το τίμημα-ρεκόρ 2,1 δισ. Ευρώ για το 49% του ΔΕΔΔΗΕ.

Ακόμα ένας σημαντικός παίκτης στις παραχωρήσεις τόσο στη χώρα μας όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο είναι η γαλλική Vinci, η οποία ενώνει τις δυνάμεις την με τον Όμιλο Mytilineos. Να υπενθυμίσουμε πως η γαλλική εταιρεία έχει πολύ καλή γνώση των διαγωνισμών και  της διαχείρισης αυτοκινητοδρόμων στην Ελλάδα, καθώς αποτελεί το μεγαλύτερο μέτοχο στις παραχωρήσεις της Ολυμπίας Οδού και της Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου.

Διαβάστε επίσης

Πέτρος Σουρέτης (Intrakat): Πάνω από 1,1 δισ. ευρώ το ανεκτέλεστο

Δημήτρης Κούτρας (Intrakat): Τι είπε για το ενδεχόμενο εξαγοράς της εταιρείας από τους κκ. Μπάκο και Καϋμενάκη

Intrakat: Τι φέρνει η συνεργασία με την Parkwind- Κοντά στην είσοδο στρατηγικού επενδυτή στην INKAT Energy



ΣΧΟΛΙΑ