F

Business

IKEA: Πώς αντιμετωπίζει τις διαταραχές στις εφοδιαστικές αλυσίδες

  • Ρομίνα Νικηφόρου
Fourlis: «Χαμόγελα» για την πορεία των πωλήσεων – «Αντίστροφη μέτρηση» για τις αποφάσεις στην Τουρκία

Βασίλης Φουρλής, επικεφαλής Fourlis


Οι διαταραχές στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα δημιουργούν προβληματισμό στις επιχειρήσεις – ακόμη και σε διεθνείς κολοσσούς – ενώ ο Διευθύνων Σύμβουλος της Inter IKEA, Jon Abrahamsson Ring, σε συνέντευξή του εκτίμησε πως οι ελλείψεις λόγω της κρίσης στην εφοδιαστική αλυσίδα θα συνεχίσουν να αποτελούν πρόβλημα μέχρι τα μέσα του 2022.

Στην Ελλάδα πάντως και στα καταστήματα ΙΚΕΑ, το ζήτημα με τις εφοδιαστικές αλυσίδες, αν και αναγνωρίζεται ως σοβαρό για το σύνολο των επιχειρήσεων του λιανεμπορίου, μικρών και μεγάλων, μέχρι στιγμής φαίνεται ότι αντιμετωπίζεται. Ελλείψεις στα καταστήματα ΙΚΕΑ στην Ελλάδα αυτή τη στιγμή παρατηρούνται μόνο σε λίγα και συγκεκριμένα προϊόντα, ωστόσο στο μέλλον, ακόμη κι αν γίνονται όλες οι απαραίτητες προσπάθειες, κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει πώς θα εξελιχθεί η κατάσταση.

«Προφανώς και θα μας επηρεάσουν τα προβλήματα που παρατηρούνται διεθνώς. Υπάρχουν δυσκολίες και αναμένεται να τις δούμε σε όλα τα επίπεδα, το ζήτημα ωστόσο είναι πώς εμείς  προσπαθούμε να το αντιμετωπίσουμε» επισημαίνει ο οικονομικός διευθυντής του ομίλου FourlisΓιώργος Αλεβίζος. Στο πλαίσιο αυτό άλλωστε όπως σημειώνει, γίνεται αποθεματοποίηση προϊόντων από την εταιρεία και για το επόμενο διάστημα.

Το πρόβλημα με το on / off των εργοστασίων και τα κοντέινερ στα λιμάνια

Το συνεχές άνοιγμα και κλείσιμο των εργοστασίων σε όλο τον κόσμο αποτελεί σοβαρό πρόβλημα  καθώς όταν η ροή τους διαταράσσεται, δεν είναι εύκολο στη συνέχεια να αποκατασταθεί, όπως επισημαίνει ο κ. Αλεβίζος. Την ίδια στιγμή μάλιστα που μεγάλα εργοστάσια ανά τον κόσμο παραμένουν αυτό το διάστημα κλειστά. Παράλληλα τα κοντέινερ είναι μπλοκαρισμένα σε λιμάνια σε όλο τον κόσμο για μεγάλο χρονικό διάστημα με αποτέλεσμα να υπάρχουν ελλείψεις σε εμπορευματοκιβώτια μεταφοράς.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα πάντως το αντιμετωπίζουν, όπως σημειώνει ο κ. Αλεβίζος, οι εταιρείες σε χώρες όπου προμηθεύονται από την Κίνα. Κάτι άλλωστε που επεσήμανε στη συνέντευξή του και ο διευθύνων σύμβουλος της μητρικής του brand Ikea, επισημαίνοντας ότι «η μεγαλύτερη πρόκληση ήταν να βγάλουμε προϊόντα από την Κίνα, όπου υπήρχε πολύ περιορισμένη χωρητικότητα».

Όσον αφορά πάντως στο θέμα των ανατιμήσεων που απασχολεί έντονα την αγορά και τους καταναλωτές όπως ήδη έχει επισημανθεί από τον όμιλο Fourlis, εξαιτίας των συμφωνιών που υπάρχουν  για την προμήθεια πρώτων υλών και παρά την αύξηση τιμών τους όπως  και του μεταφορικού κόστους, οι αυξήσεις δεν έχουν περάσει στον καταναλωτή.

Διαβάστε επίσης:

Τα νέα σχέδια του Βασίλη Φουρλή για το ΙΚΕΑ στο Τhe Μall Athens

 


ΣΧΟΛΙΑ