Οι εταιρείες  προμήθειας ενέργειας, πέρα από τα τιμολόγια ρεύματος και φυσικού αερίου, ανταγωνίζονται πλέον σε ένα εντελώς νέο πεδίο: τα εμπορικά πακέτα που συνδυάζουν ενέργεια και τηλεπικοινωνίες, προσφέροντας εκπτώσεις στους λογαριασμούς σταθερής τηλεφωνίας και ίντερνετ.

Την κούρσα αυτή εκκίνησε η ΔΕΗ, η οποία από το καλοκαίρι μπήκε δυναμικά στην αγορά τηλεπικοινωνιών, διαθέτοντας υπηρεσίες internet σε άκρως ανταγωνιστικές τιμές. Η είσοδός της προκάλεσε διπλή πίεση: από τη μία, οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι αναγκάστηκαν να μειώσουν τιμές, ενώ από την άλλη, οι ενεργειακές εταιρείες έσπευσαν να συνάψουν στρατηγικές εμπορικές συμμαχίες με telcos για να «κλειδώσουν» μακροχρόνια τους πελάτες τους, πριν η ΔΕΗ παρουσιάσει τα δικά της συνδυαστικά πακέτα.

1

H μάχη όμως είναι άνιση, καθώς οι τιμές της ΔΕΗ παρά τον έντονο ανταγωνισμό που έχει φέρει στα εμπορικά πακέτα ίντερνετ, παραμένουν χαμηλότερες.

Προς το παρόν, η μόνη διαφορά είναι ότι το πακέτο που προσφέρει δεν περιλαμβάνει και φωνή κάτι που όμως θα αλλάξει από το 2026, όταν θα προσθέσει   και σταθερή τηλεφωνία, δηλαδή υπηρεσίες φωνής. Επίσης, η περιορισμένη κάλυψη δικτύου, που όμως αναπτύσσεται συστηματικά και όταν αυτό φτάσει σε ένα επαρκές αριθμό συνδέσεων είναι ανοιχτό το ενδεχόμενο να παρουσιάσει ανταγωνιστικά συνδυαστικά πακέτα ενέργειας-telco. Μέχρι τότε, οι υπόλοιπες εταιρείες προμήθειας σπεύδουν να παρουσιάσουν τις δικές τους λύσεις και να “δέσουν” σε αυτές τα πελατολόγιά τους με διετή συμβόλαια.

NRG-Nova: Έκπτωση 10 ευρώ  για αρχή και έπεται συνέχεια

Στο πλαίσιο αυτό και με  στόχο την ανάπτυξη του πελατολογίου της, από τη δεξαμενή πελατών της Nova, η NRG το ομίλου της Motor Oil ανακοίνωσε χθες την εμπορική συνεργασία με την εταιρεία τηλεπικοινωνιών, προσφέροντας έκπτωση 10 ευρώ το μήνα  στο πάγιο της σταθερής γραμμής Nova Fiber για 24 μήνες εφόσον ο πελάτης της Nova είναι και πελάτης της NRG. Με τη χρήση του Gigabit Voucher, τα προγράμματα Nova Fiber μπορούν να διαμορφωθούν από τα 17,22 ευρώ τον μήνα για 300 Mbps .

H συμμαχία αυτή ανοίγει για τη Nova το πελατολόγιο των 200.000 νοικοκυριών της NRG και της δίνεται η ευκαιρία να απαντήσει στον ανταγωνισμό τιμών που έφερε η ΔΕΗ λανσάροντας το καλοκαίρι τα πακέτα μόνο ίντερνετ  πλησιάσει την τιμή της ΔΕΗ στο ασύρματο ιντερνετ.

Σημαντικό όφελος της κίνησης αυτής για την NRG είναι ότι πρόκειται για διετή συμβόλαια και έτσι στοχεύει όχι μόνο στην αύξηση του πελατολογίου της από τους πελάτες της Nova που θέλουν μικρότερο μηνιαίο λογαριασμό, αλλά και σταθερό δεμένο μαζί της πελατολόγιο για δύο χρόνια. Πηγές αναφέρουν, ότι εφόσον το πρώτο αυτό εμπορικό πρόγραμμα πάει καλά θα ανακοινωθούν και επόμενα, ενώ από το 2026 η NRG προετοιμάζει τη δική της πρόταση και στα κόκκινα τιμολόγια, εμπλουτίζοντας την γκάμα των τιμολογίων της.

Ταυτόχρονα με την κίνηση αυτή   NRG-Nova με τη δική τους εμπορική πρόταση, απαντούν ουσιαστικά στην Protergia-Cosmote, προσφέροντας και μεγαλύτερη έκπτωση 10 ευρώ (αντί για 5 ευρώ έκπτωση που προσέφερε η συνεργασία Portergia-Cosmote, αλλά και γενικεύοντας την προσφορά για όλα τα πακέτα ενέργειας της NRG, ενώ η εμπορική πρόταση της Protergia αφορά μόνο το Protergia Picasso.

Protergia Picasso -Cosmote

Στις αρχές Οκτωβρίου η Protergia της METLEN και η Cosmote, πήγαν ένα βήμα πιο πέρα τη συνεργασία που ήδη είχαν από το 2016 και  ανακοίνωσαν  μια νέα πρόταση για τους πελάτες της COSMOTE TELEKOM που συνδυάζει Internet και ρεύμα. Οι  οικιακοί πελάτες σταθερής COSMOTE TELEKOM που θα κάνουν νέα σύνδεση Protergia για το τιμολόγιο Picasso μέσω ενός καταστήματος COSMOTE ή ΓΕΡΜΑΝΟΣ ή cosmote.gr, κερδίζουν έκπτωση 5€ στον λογαριασμό σταθερής τους, κάθε μήνα, για δύο χρόνια[2]. Έτσι, στο πλαίσιο του MagentaONE, οι πελάτες απολαμβάνουν όλες τις λύσεις που χρειάζονται για το σπίτι τους, συνδέοντας κινητή και σταθερή τηλεφωνία με ενέργεια, ρεύμα ή/και φυσικό αέριο, από την Protergia, τον μεγαλύτερο ιδιώτη πάροχο ενέργειας στην Ελλάδα.

Η συνεργασία επικεντρώνεται στο πρόγραμμα Protergia Picasso  για όποιο από τα 9 διαφορετικά σταθερά πακέτα κατανάλωσης ρεύματος, καθώς αυτό αποτελεί το πρόγραμμα στο οποίο θέλει η protergia να προσελκύσει πελάτες.

Η συμμαχία είχε ξεχωριστή σημασία, δεδομένου ότι η COSMOTE, η οποία ως significant market player, δεν μπορεί να προσφέρει γενικευμένες εκπτώσεις στη λιανική πέρα από τα επίπεδα κόστους της χονδρικής. Η συνεργασία με την Protergia της επιτρέπει να προσφέρει έμμεση μείωση τιμής στους πελάτες της, χωρίς να παραβιάζει το ρυθμιστικό πλαίσιο —κάτι που ενισχύει την ανταγωνιστικότητά της και ταυτόχρονα διευρύνει την απήχηση του νέου προϊόντος της Protergia.

Γιατί είναι άνιση η μάχη με τη ΔΕΗ

Η προσπάθεια των παρόχων ενέργειας με τις συνεργασίες με τις εταιρείες τηλεπικοινωνιών, μειώνουν το χάσμα τιμών στο ασύρματο ίντερνετ, που δημιούργησε η ΔΕΗ με την πρότασή της  το καλοκαίρι. Και πάλι όμως η τιμή της ΔΕΗ στο προϊόν μόνο ίντερνετ είναι σημαντικά χαμηλότερη αφού προσφέρει τα 500 Mpbps προς 9,5 ευρώ/μήνα με τη χρήση voucher έναντι 17,2 ευρώ/μήνα για 300 Mbps της Nova.

Η τιμή της Cosmote με επιδότηση Voucher το σταθερό internet της Cosmote (οπτική ίνα) για τα 300 Mbps είναι 29,85 ευρώ / μήνα ενώ η εταιρεία με νέα προσφορά δίνει το 1 GBps στα 26 ευρώ/μήνα. Η τιμή αυτή μπορεί να γίνει 21 ευρώ/μήνα με την εμπορική πρόταση Protergia- Cosmote. Ωστόσο η τιμή της ΔΕΗ είναι 10 ευρώ φθηνότερη αφού με την επιδότηση προσφέρει τη σύνδεση για ασύρματο ιντερνετ 1 Gpbs στα 11,56 ευρώ/μήνα.

Υπενθυμίζεται ότι η ΔΕΗ προσφέρει πακέτα Fiber στο ίντερνετ με ταχύτητες από 500Mbps έως 2.5Gbps, με αρχικές τιμές που ξεκινούν περίπου στα 17,90 ευρώ/μήνα για 500Mbps και 19,90 ευρώ/μήνα για 1Gbps,  και με την επιδότηση από το πρόγραμμα Gigabit Voucher, γίνεται  11,56 ευρώ/μήνα για 1Gbps και 9,5 ευρώ/ μήνα για 500 Mbps.

Αν και δεν είναι γνωστό αν οι τιμές της ΔΕΗ θα αυξηθούν όταν από το 2026 θα προστεθεί και η υπηρεσία φωνής, πηγές αναφέρουν ότι θα παραμείνει ανταγωνιστικό σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

Η μόνη αδυναμία της ΔΕΗ προς το παρόν είναι το περιορισμένο δίκτυο της  FiberGrid που σήμερα έχει παρουσία σε  13 δήμους της Αττικής και σε συνολικά 26 νέες περιοχές πανελλαδικά. Ωστόσο, η ανάπτυξή του προχωρά γρήγορα και στόχος του Ομίλου είναι μέχρι το 2028 να καλύψει 3 εκατομμύρια νοικοκυριά και επιχειρήσεις, φτάνοντας σε πάνω από το 75% της επικράτειας.

Μέχρι τότε οι υπόλοιπες εταιρείες προμήθειας, αξιοποιούν το παράθυρο ευκαιρίας, να παρουσιάσουν τις δικές τους προτάσεις και να δέσουν τα πελατολόγιά τους.

Διαβάστε επίσης

Παπασταύρου: H περιοχή μας αναβαθμίζεται σε έναν κάθετο διάδρομο προόδου και ειρήνης

Αλλαγή ισορροπιών στα telcos – Που οδηγείται ο ανταγωνισμός μετά το deal ΟΤΕ-ΤΕΡΝΑ Fiber

Ο ESM διόρισε ως πρόεδρο του τον Κυριάκο Πιερρακάκη για τα επόμενα 2,5 χρόνια