• Business

    Η «ώρα της αλήθειας» για το master plan του ΟΛΠ

    • Του Γιώργου Μανέττα
    ΟΛΠ: Tο νέο διοικητικό συμβούλιο μετά τις παραιτήσεις των εκπροσώπων του ΤΑΙΠΕΔ

    Γιου Ζενγκ Γκανγκ- Πρόεδρος του Δ.Σ. της ΟΛΠ Α.Ε


    Στον Πειραιά στρέφονται σήμερα τα βλέμματα, όπου συζητείται η έγκριση του master plan του ΟΛΠ.

    Η συνεδρίαση της ΕΣΑΛ (Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων) είναι προγραμματισμένη να ξεκινήσει στις 9.30 το πρωί και αναμένεται, εκτός απροόπτου, να ανάψει το «πράσινο φως» για την έναρξη μιας από τις μεγαλύτερες ιδιωτικές επενδύσεις των τελευταίων χρόνων στην χώρα.

    Το έργο της ΕΣΑΛ διευκόλυνε η κίνηση του ΟΛΠ να κάνει πίσω στα ακανθώδη θέματα του εμπορικού κέντρου (mall) και των ναυπηγείων που ξεσήκωσαν θύελλα αντιδράσεων. 

    Η υλοποίηση του master plan θεωρείται ύψιστης σημασίας για τους Κινέζους της Cosco, οι οποίοι φιλοδοξούν να καταστήσουν το λιμάνι του Πειραιά εμπορικό κόμβο στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιανατολικής Ευρώπης και κύρια πύλη εισόδου των κινέζικων προϊόντων στην ευρωπαϊκή αγορά. 

    Εξάλλου, όπως δήλωσε πρόσφατα ο πρόεδρος της COSCO, Γιου Ζενγκ Γκανγκ, βούληση της κινεζικής πλευράς είναι να ξεκινήσουν άμεσα τα έργα στο λιμάνι του Πειραιά και εξέφρασε την ετοιμότητά τους για την εκτέλεση του μεγαλεπήβολου project στην Ελλάδα.

    Για αυτό και αποφάσισαν στο επικαιροποιημένο master plan να προσθέσουν μια ακόμη μεγάλη επένδυση, η οποία θα βάλει τον ΟΛΠ στην παγκόσμια ελίτ των λιμανιών. Πρόκειται για την κατασκευή και λειτουργία ενός ακόμα μεγάλου προβλήτα εμπορευματοκιβωτίων δυναμικότητας 2,8 εκατομμυρίων εμπορευματοκιβωτίων (TEU), που χωροθετείται ανατολικά του προβλήτα Ι.

    Η επένδυση, που -σύμφωνα με πληροφορίες της αγοράς- ξεπερνάει τα 300 εκατ. ευρώ, θα ανοίξει τον δρόμο για την αύξηση της δυναμικότητας του λιμανιού σε πάνω από τα 10 εκατομμύρια TEU.

    Παράλληλα, όμως, ανεβάζει το ύψος των συνολικών επενδύσεων που θα πραγματοποιήσει η Cosco στην Ελλάδα σε πάνω από 800 εκατ. ευρώ, καθιστώντας τους Κινέζους σε έναν από τους μεγαλύτερους ξένους επενδυτές των τελευταίων χρόνων. 

    Να σημειωθεί πως το master plan περιλαμβάνει επίσης την κατασκευή κέντρου logistics, τη δημιουργία τεσσάρων 5* ξενοδοχείων, την ανέγερση δύο πενταώροφων κτιρίων στάθμευσης αυτοκινήτων και την ανακατασκευή της πέτρινης αποθήκης σε μουσείο μετανάστευσης και ιστορικό αρχείο.

    Η υλοποίηση του master plan αναμένεται να δώσει ώθηση στην ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας. Πέρα από την συνεισφορά στα δημόσια ταμεία, σημαντική εκτιμάται πως θα είναι η επίδραση στην τόνωση της απασχόλησης. Σύμφωνα με πληροφορίες από τον ΟΛΠ, από τις νέες δραστηριότητες που θα αναπτυχθούν στο λιμάνι του Πειραιά υπολογίζεται πως θα δημιουργηθούν πάνω από 3.000 νέες θέσεις εργασίας, χωρίς να υπολογίζονται τα άτομα που θα απασχοληθούν στη διάρκεια της κατασκευής των υποδομών.

    Επιπρόσθετα, θα σταλεί ένα ισχυρό σήμα στις διεθνείς αγορές που παρακολουθούν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τις κινήσεις της νέας κυβέρνησης ότι η Ελλάδα γίνεται φιλική στις ξένες επενδύσεις και το αποδεικνύει έμπρακτα.  



    ΣΧΟΛΙΑ