ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Από τις 14 Οκτωβρίου, οι Ηνωμένες Πολιτείες αυξάνουν τα λιμενικά τέλη για τα πλοία που συνδέονται με την Κίνα, με τους αναλυτές της Alphaliner να προβλέπουν πως η COSCO (συμπεριλαμβανομένης της OOCL) θα είναι η πιο εκτεθειμένη στον νέο φόρο.
Συγκεκριμένα, εκτιμάται ότι θα επιβαρυνθεί με επιπλέον 1,53 δισεκατομμύρια δολάρια από τα συνολικά 3,2 δισεκατομμύρια δολάρια που θα πρέπει να πληρώσουν οι δέκα κορυφαίοι μεταφορείς το 2026 εάν η ανάπτυξη του στόλου τους παραμείνει αμετάβλητη.
Οι στόλοι των ZIM, ONE και CMA CGM θα υπόκεινται σε τέλη ύψους 510 εκατομμυρίων δολαρίων, 363 εκατομμυρίων δολαρίων και 335 εκατομμυρίων δολαρίων, αντίστοιχα.
Οι αναλυτές εμπορευματοκιβωτίων στην Alphaliner έχουν αναλύσει τους αριθμούς για να υπολογίσουν τα θεωρητικά τέλη που θα επιβληθούν από τον Εμπορικό Αντιπρόσωπο των ΗΠΑ (USTR) και τα οποία θα αντιμετωπίσουν οι μεταφορείς το 2026 εάν διατηρήσουν την ίδια ανάπτυξη στόλου στις ΗΠΑ όπως σήμερα.
Οι νέοι κανονισμοί των ΗΠΑ, τους οποίους η Κίνα έχει δεσμευτεί να εφαρμόσει ανταποδοτικά, προβλέπουν ότι τα πλοία που ανήκουν ή λειτουργούν από κινεζική οντότητα θα υπόκεινται σε ένα σταθερό τέλος 80 δολαρίων ανά καθαρή χωρητικότητα (nt) ανά ταξίδι που εκτελείται προς τις ΗΠΑ.
Ταυτόχρονα, οι μη Κινέζοι φορείς εκμετάλλευσης πλοίων κινεζικής κατασκευής θα χρεώνονται με το ποσό των 23 δολαρίων ανά tn ή των 154 δολαρίων ανά teu χωρητικότητας.
Επισημαίνεται ότι και τα δύο τέλη επιβάλλονται σε ένα πλοίο το πολύ πέντε φορές το χρόνο.
Με βάση την τρέχουσα ανάπτυξη, η Alphaliner προβλέπει ότι η COSCO – συμπεριλαμβανομένης της OOCL, παραμένει η εταιρεία που απειλείται περισσότερο από το τέλος, καθώς ο στόλος της θα κληθεί να πληρώσει 1,53 δισεκατομμύρια δολάρια από τα συνολικά 3,2 δισεκατομμύρια δολάρια που οφείλονται από τους 10 κορυφαίους αερομεταφορείς, εάν η ανάπτυξη του στόλου τους παραμείνει αμετάβλητη το επόμενο έτος.
Οι στόλοι των ZIM, ONE και CMA CGM που εξυπηρετούν τις ΗΠΑ θα υπόκεινται σε τέλη ύψους 510 εκατομμυρίων δολαρίων, 363 εκατομμυρίων δολαρίων και 335 εκατομμυρίων δολαρίων αντίστοιχα το 2026, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Alphaliner.
Οι δασμοί θα κυμαίνονταν από 2.121 δολάρια ανά teu για τον στόλο της COSCO που προσεγγίζει τις ΗΠΑ, έως μόλις 26 δολάρια ανά teu για τις υπηρεσίες της Maersk στις ΗΠΑ.
Η Κίνα έχει λάβει προληπτικά μέτρα κατά των σχεδίων των ΗΠΑ να αυξήσουν τα λιμενικά τέλη για τονάζ που συνδέεται με την Κίνα.
Ο Κινέζος πρωθυπουργός Λι Τσιάνγκ υπέγραψε διάταγμα, με το οποίο ορίζει ότι η Κίνα θα λάβει τα απαραίτητα αντίμετρα κατά χωρών ή περιοχών που επιβάλλουν ή υποστηρίζουν μεροληπτικές απαγορεύσεις, περιορισμούς ή παρόμοια μέτρα που στοχεύουν Κινέζους φορείς εκμετάλλευσης, σκάφη ή πληρώματα που ασχολούνται με διεθνείς θαλάσσιες μεταφορές και συναφείς υπηρεσίες.
Η COSCO παραδέχτηκε με ανακοίνωση της προς τους πελάτες τον περασμένο μήνα ότι τα νέα τέλη από τον USTR ενδέχεται να δημιουργήσουν ορισμένες λειτουργικές προκλήσεις, αλλά δεσμεύτηκε να διατηρήσει σταθερή την ανάπτυξη της χωρητικότητας και την ποιότητα των υπηρεσιών.
«Θα διατηρήσουμε ανταγωνιστικές τιμές και επιβαρύνσεις, μαζί με σχετικές πολιτικές που ευθυγραμμίζονται με τις συνθήκες της αγοράς», δήλωσε η COSCO..
Η Orient Overseas (International) Ltd (OOIL), η εισηγμένη στο χρηματιστήριο OOCL του Χονγκ Κονγκ, εξέδωσε ανακοίνωση τον περασμένο Αύγουστο, παραδέχθηκε ότι η πιθανή εισαγωγή πρόσθετων λιμενικών τελών τον Οκτώβριο, με πλοία που συνδέονται με την Κίνα θα μπορούσε να είναι επώδυνη.
Η OOCL σημείωσε σε ανακοίνωσή της ότι τα πιθανά πρόσθετα λιμενικά τέλη που επιβάλλουν οι ΗΠΑ στους Κινέζους μεταφορείς θα έχουν «σχετικά μεγάλο αντίκτυπο».
Διαβάστε επίσης
Συνελήφθη Έλληνας τελωνειακός με 2,7 εκατ. ευρώ μετρητά – Μεγάλη απάτη… made in China
Αντώνης Κανελλάκης: Θα δημιουργηθούν κοινές εταιρείες μεταξύ πλοιοκτητών και ναυλωτών
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Εγκαίνια του νέου καταστήματος My market στην Ξάνθη!
- Στη Βουλή η πρόταση για απόκτηση τέταρτης φρεγάτας Belharra – Αναμένονται τοποθετήσεις αρχηγών
- Νίκος Ταχιάος: «Με ανοιχτά χαρτιά και διάθεση συναίνεσης για τα έργα στην Κρήτη»
- Μπρατάκος σε Στουρνάρα: Η επιχειρηματικότητα στηρίζει τη μετάβαση σε μια βιώσιμη και εξωστρεφή Ελλάδα
