• Business

    Οι υψηλές προσδοκίες της Chipita για το νέο εγχείρημα στην αμερικανική αγορά – Τι σχεδιάζει ο Σπ. Θεοδωρόπουλος

    Θεοδωρόπουλος

    Σπύρος Θεοδωρόπουλος. Διευθύνων Σύμβουλος Chipita.


    Την ευκαιρία στο «αμερικάνικο όνειρο» αποφάσισε να διεκδικήσει η Chipita. Η ελληνική πολυεθνική, η οποία διαθέτει ήδη ισχυρό αποτύπωμα στη διεθνή αγορά επιχειρεί δυναμικό άνοιγμα στις αγορές των ΗΠΑ και του Καναδά, μέσα από την εξαγορά του πλειοψηφικού πακέτου της EPTA America, τον αποκλειστικό διανομέα της στις χώρες της Βόρειας Αμερικής.

    Κύκλοι προσκείμενοι στον Σπύρο Θεοδωρόπουλου, τον άνθρωπο που ηγείται της επιχείρησης επισημαίνουν πως υπάρχουν υψηλές προσδοκίες για το νέο εγχείρημα, σε μια πολλά υποσχόμενη αγορά και δεν κρύβουν πως απώτερος στόχος είναι η εταιρεία να αποκτήσει κάποια στιγμή δική της μονάδα παραγωγής στην άλλη άκρη του Ατλαντικού, η οποία θα τροφοδοτεί την τοπική αγορά. Αυτό, όπως σπεύδουν να ξεκαθαρίσουν, θα συμβεί υπό την προϋπόθεση ότι τα μερίδια και η ανάπτυξη που κερδίσει η εταιρεία προϊόντος του χρόνου θα καθιστούν βιώσιμη μια τέτοια επένδυση.

    Υπενθυμίζεται πως η Chipita, το 2011 αποφάσισε να πουλήσει την αμερικάνικη εταιρεία Nonni’s, ηγέτη στην αγορά των σνακ, -την οποία είχε πάρει ως «προίκα» από την Vivartia-, ωστόσο διατήρησε την παρουσία της, στην αμερικάνικη αγορά μέσα από τοπικό διανομέα.

    Η τωρινή πάντως πορεία στην Β. Αμερική επιτρέπει στη διοίκηση της Chipita να αισιοδοξεί. Συνολικά, από την έναρξη της συνεργασίας με την EPTA America, πριν από επτά χρόνια οι πωλήσεις παρουσιάζουν σταθερά ανοδική πορεία, φθάνοντας τα 20 εκατ. δολάρια σε ετήσια βάση ενώ τα EBITDA σε περίπου 3 εκατ. ευρώ. Να σημειωθεί πως η Chipita διαθέτει ήδη 17 εργοστάσια σε 11 διαφορετικές χώρες στον κόσμο ενώ διανέμει τα προϊόντα της σε 56 χώρες, είτε απευθείας είτε μέσω στρατηγικών συνεργασιών. Πέρυσι, τα έσοδά της έσπασαν το «φράγμα» των 500 εκατ. ευρώ και αναδείχθηκε στη μεγαλύτερη ελληνική εταιρεία τροφίμων της χώρας. Ανοδικά εκτιμάται πως θα κινηθούν οι πωλήσεις και τη φετινή χρονιά, με δεδομένο ότι οι επιδόσεις στο πρώτο εξάμηνο του 2019 ήταν αρκετές θετικές.

    Η Chipita ιδρύθηκε το 1973 στην Ελλάδα με αντικείμενο την παραγωγή και εμπορία αλμυρών snacks, με βασικό, τότε, προϊόν τα Extra τυρογαριδάκια και από το 1988 τα πατατάκια (potato chips). Το 1991, κυκλοφόρησε το croissant 7DAYS – ατομικό, συσκευασμένο, μακράς διαρκείας, και πολύ γρήγορα και το mini 7DAYS. Λίγα χρόνια μετά, το 1995, κυκλοφόρησε τα Βake Rolls, ένα καινοτόμο, αλμυρό προϊόν που γνώρισε πολύ γρήγορα μεγάλη επιτυχία. Περίπου την ίδια εποχή, η Chipita ξεκινά την πορεία της διεθνοποίησής της, μια πορεία την οποία ακολουθεί πιστά μέχρι σήμερα. Η ανάπτυξη αυτή πραγματοποιείται με δύο τρόπους: είτε με δικές της εταιρείες είτε με στρατηγικές συνεργασίες με μεγάλες διεθνείς ή ισχυρές τοπικές εταιρείες.

    Ήδη από το 1996, η Chipita «επιχειρεί» εκτός των ελληνικών συνόρων με τη δημιουργία παραγωγικών μονάδων στη Βουλγαρία και την Αίγυπτο. Ακολουθούν εργοστάσια στην Πολωνία, τη Ρουμανία, τη Ρωσία, τη Σαουδική Αραβία και πρόσφατα στην Ινδία, την Τουρκία και την Μαλαισία. Παράλληλα με τα εργοστάσια, η Chipita δημιουργεί εμπορικά γραφεία και δομές σε 8 χώρες: Γερμανία, Ουγγαρία, Ουκρανία, Σερβία, Σλοβακία και Τσεχία, Belarus και το Ηνωμένο Βασίλειο.

    Σήμερα, η Chipita δραστηριοποιείται διεθνώς σε 3 μεγάλες κατηγορίες προϊόντων: κρουασάν και παρόμοια προϊόντα ζύμης, ψημένα σνακ από ψωμί (Bake Rolls) και άλλα προϊόντα. Απασχολεί περίπου 4.700 ενώ άλλοι 6.500 εργάζονται στις στρατηγικά συνεργαζόμενες εταιρείες.



    ΣΧΟΛΙΑ