array(0) {
}
        
    
Menu
-0.79%
Τζίρος: 129.22 εκατ.

Οι Ήχοι της Σιωπής: Μια έκθεση που επανερμηνεύει το αόρατο στην a.antonopoulou.art

Media

Τι λένε στις αγωγές τους Ρέβη – Κουρδής κατά Σκάι, η Σιναρέλη και οι προσλήψεις στο ΑΠΕ, τι έγινε τελικά με τον Σρόιτερ, το ΕΣΡ και ο… Τάκης Τσουκαλάς

Comments

Σε γνώριμο νομικό και δύσβατο δρόμο ο ΣΚΑΙ μετά τις ρεαλιστικές απαιτήσεις  της αγωγής των Ρέβη-Κουρδή: Η διπλή δικαστική κίνηση κατά του σταθμού για τις επιπόλαιες κινήσεις στην εκπομπή «Όπου υπάρχει Ελλάδα»  

Τι υποστηρίζουν αναλυτικά η Ευλαμπία Ρέβη και ο Γιώργος Κουρδής

Δεν είναι πρωτοφανές για τον ΣΚΑΪ και την ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΝΤΟΤ ΚΟΜ να καταλήγουν σε δικαστική αντιπαράθεση με δημοσιογράφους. Η ιστορία του σταθμού περιλαμβάνει αρκετά επεισόδια όπου αλλαγές προγράμματος, αναδιαρθρώσεις ή ξαφνικές αντικαταστάσεις προκαλούν εργασιακές εντάσεις. Η υπόθεση της εκπομπής «Όπου Υπάρχει Ελλάδα» όμως έχει μια ιδιαιτερότητα: αφορά δύο παρουσιαστές ταυτόχρονα, σε μια εκπομπή που συνέχισε να προβάλλεται, αλλά χωρίς αυτούς.

1

Η υπόθεση της εκπομπής «Όπου Υπάρχει Ελλάδα» έχει εξελιχθεί σε ένα από τα πιο ενδιαφέροντα –και πρωτόγνωρα– παρασκήνια των τελευταίων ετών στον ελληνικό τηλεοπτικό χώρο. Γιατί εδώ δεν έχουμε μια κλασική διαφωνία μεταξύ καναλιού και ενός παρουσιαστή· έχουμε ταυτόχρονη προσφυγή δύο βασικών προσώπων της ίδιας εκπομπής, με οικονομικές απαιτήσεις που αθροιστικά ανέρχονται σε αρκετές χιλιάδες ευρώ για τους δύο δημοσιογράφους ξεχωριστά.

Και το κυρίως ζήτημα δεν αφορά μόνο τη διαφωνία για την παρουσίαση, αλλά μια αλληλουχία ενεργειών που, όπως υποστηρίζουν οι ίδιοι, ανέτρεψε μονομερώς τους όρους των συμβολαίων τους.

Αυτό που προκύπτει από τα δικόγραφα είναι ένα ευκρινές αφήγημα: οι δύο δημοσιογράφοι θεωρούν ότι ενώ η εκπομπή συνέχισε κανονικά, οι ίδιοι βρέθηκαν σε δευτερεύοντα ρόλο ή εντελώς εκτός κάδρου, χωρίς να υπάρχει καμία συμβατική ή επαγγελματική αιτιολόγηση.

Και οι δύο ζητούν από τα δικαστήρια να αξιολογήσουν εάν η αντικατάστασή τους από έναν ηθοποιό (τον Γιάννη Τσιμιτσέλη) –ενώ οι ίδιοι είχαν ενεργά συμβόλαια– συνιστά παραβίαση των συμφωνημένων όρων.

ΤΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΙ Η ΕΥΛΑΜΠΙΑ ΡΕΒΗ

(Παραμένει τυπικά εργαζόμενη, καθώς βρίσκεται σε προχωρημένη εγκυμοσύνη)

Η Ευλαμπία Ρέβη περιγράφει σύμφωνα με πληροφορίες, μια «περίοδο βαθιάς επαγγελματικής ανατροπής», η οποία –όπως φέρεται να υποστηρίζει– «ξεκίνησε αμέσως μετά την ενημέρωση της εταιρείας για την εγκυμοσύνη της». Το δικόγραφο παρουσιάζει μια κλιμακωτή    βλαπτική μεταβολή της εργασιακής της κατάστασης, που η ίδια θεωρεί ότι συνιστά υποβάθμιση χωρίς αιτιολογία.

Τα βασικά σημεία που επικαλείται:

  • Από κεντρική παρουσιάστρια σε πλήρη απουσία από το πρόγραμμα:

Η Ρέβη υποστηρίζει ότι ενώ η εκπομπή συνέχισε να προβάλλεται κανονικά, η ίδια εξαιρέθηκε από τον ρόλο που είχε συμβατικά συμφωνηθεί και εμφανίστηκε στις επίσημες ανακοινώσεις η αντικατάστασή της χωρίς να προηγηθεί ενημέρωση ή συζήτηση.

  • Μη ανάθεση καθηκόντων για περίπου 1,5 μήνα:

Σύμφωνα με την αγωγή της, βρέθηκε σε κατάσταση «εργασιακής αδράνειας», όπου η εταιρεία δεν της ανέθετε καμία παραγωγή, κανένα ρεπορτάζ, καμία παρουσία στο πρόγραμμα.

  • Παραβίαση προσωπικών δεδομένων:

Υποστηρίζει ότι η εγκυμοσύνη της δημοσιοποιήθηκε σε τρίτους χωρίς τη συναίνεσή της.

  • Αλλαγή δομής της εκπομπής χωρίς συμφωνία:

Επισημαίνει ότι η εταιρεία όφειλε, βάσει σύμβασης, να τη διατηρήσει σε αντίστοιχη θέση εντός του ενημερωτικού τομέα αν άλλαζε η μορφή της παραγωγής. Αυτό –κατά την αγωγή της– δεν συνέβη.

Τι ζητάει οικονομικά:

Την καταβολή  των δεδουλευμένων της και τη διαφορά των αποδοχών της που προκύπτουν απο την ενιαία σύμβαση της επειδή όπως υποστηρίζει η εταιρεία δεν αποδέχεται την εργασία της.

 Και την καταβολή αποζημίωσης για την ηθική βλάβη την οποία υπέστη. 

Το γενικό επιχείρημά της:

Η Ρέβη δεν ισχυρίζεται απλώς ότι αντικαταστάθηκε και μάλιστα απο μη δημοσιογράφο.

Ισχυρίζεται ότι αυτό συνέβη ενώ η εκπομπή συνέχιζε, χωρίς να έχει διακοπεί, χωρίς να υπάρχει συμβατική βάση, και σε μια περίοδο όπου –λόγω εγκυμοσύνης– δικαιούται σταθερότητα και συγκεκριμένη νομική προστασία.

ΤΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΙ Ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΡΔΗΣ

(Έχει απολυθεί)

Η περίπτωση του Κουρδή είναι διαφορετική: εδώ υπάρχει σαφής απόλυση, την οποία ο ίδιος χαρακτηρίζει άκυρη, όχι στη βάση προθέσεων αλλά στη βάση διαδικαστικών και συμβατικών παραλείψεων που –όπως ισχυρίζεται– ακυρώνουν την πράξη.

Τα βασικά σημεία που επικαλείται:

  • Αλλαγή ρόλου χωρίς συναίνεση:

Σύμφωνα με την αγωγή του, πριν την απόλυση είχε υπάρξει προσπάθεια «μετακίνησης» σε ρόλο δευτερεύοντα, με μικρότερη έκθεση και διαφορετική φύση καθηκόντων, κάτι που αντιτίθεται σε ρητούς όρους της σύμβασης.

  • Αντικατάσταση από μη δημοσιογράφο:

Ο Κουρδής αναδεικνύει το γεγονός ότι τη θέση του πήρε ηθοποιός, κάτι που –κατά την αγωγή– δεν ταιριάζει στη δομή της ενημερωτικής εκπομπής που είχε συμφωνηθεί.

  • Απόλυση χωρίς καταβολή της συμφωνημένης αποζημίωσης:

Ο Κουρδής υποστηρίζει ότι με βάση τη σύμβασή του, η αποζημίωση έπρεπε να του καταβληθεί την ημέρα της απόλυσης, κάτι που –σύμφωνα με την αγωγή– δεν έγινε.

  • Προϋπηρεσία άνω των 30 ετών:

Η αποζημίωση που αντιστοιχεί στα χρόνια αυτά είναι βαριά και, όπως υποστηρίζει, συμβατικά κατοχυρωμένη. Η μη καταβολή της συνιστά βασική αιτία για να ζητήσει ακυρότητα της απόλυσης.

 Τους μισθούς υπερημερίας για έναν χρόνο και τις διαφορές δεδουλευμένων άδειας και δώρων που δεν καταβλήθηκαν λόγω άκυρης απόλυσης. 

 Την καταβολή αποζημίωσης για ηθική βλάβη.

Το γενικό επιχείρημά του:

Ο Κουρδής δεν εστιάζει μόνο στην αντικατάσταση. Εστιάζει στο ότι, σύμφωνα με τη σύμβαση, η εταιρεία όφειλε να τηρήσει συγκεκριμένες διαδικασίες τόσο στην αλλαγή ρόλου όσο και στην απόλυση. Υποστηρίζει ότι αυτό δεν έγινε, και ότι η εκπομπή συνέχισε με άλλο πρόσωπο ενώ εκείνος βρισκόταν σε ενεργή συνεργασία.

Η εικόνα που διαμορφώνεται

Το κοινό σημείο και στις δύο αγωγές είναι ότι οι παρουσιαστές δεν κάνουν λόγο για «διακοπή εκπομπής», αλλά για διατήρηση της εκπομπής χωρίς τους ίδιους, κάτι που –όπως υποστηρίζουν– δεν επιτρέπεται συμβατικά. Θεωρούν ότι ο σταθμός προχώρησε σε μια επιλογή που ουσιαστικά μετέβαλε αντισυμβατικά το πλαίσιο εργασίας τους, χωρίς συνεννόηση και χωρίς τις προβλεπόμενες διαδικασίες.

Πρόκειται για μια υπόθεση που ανοίγει ένα ευρύτερο ερώτημα γύρω από το πώς οι τηλεοπτικές εταιρείες διαχειρίζονται τις αλλαγές στα προγράμματα με εν ενεργεία συμβάσεις και κατά πόσο οι επαγγελματικές «ανακατατάξεις» μπορούν να εφαρμοστούν χωρίς ολοκληρωμένη συνεννόηση με τους συνεργάτες τους.

ΑΠΕ–ΜΠΕ: Δύο ειδικές σύμβουλοι –δημοσιογράφοι στο πλευρό της Χριστίνας Σιναρέλη, στην τελική ευθεία για την ανάδειξη διευθ. Συμβούλου και προέδρου μέσω  ΑΣΕΠ 

Κινήσεις υψηλού ενδιαφέροντος στο Αθηναϊκό–Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, την ώρα που η διαδικασία του ΑΣΕΠ για την επιλογή νέας διοίκησης φτάνει στο πιο κρίσιμο στάδιο. Ήδη έχει ολοκληρωθεί η μοριοδότηση και στις 2/12 λήγει η προθεσμία υποβολής ενστάσεων. Στις 17 Νοεμβρίου 2025, η Διοίκηση προχώρησε στην πρόσληψη δύο Συμβούλων Διοίκησης – Ειδικών Συμβούλων, και οι δύο δημοσιογράφων, με ρόλο που υπάγεται απευθείας στη Διευθύνουσα Σύμβουλο Χριστίνα Συναρέλλη.

Οι δύο προσλήψεις – και το τι σημαίνουν

  • Φ. Κ. – Απόφαση Β2174

Η Φ. Κ., τηλεοπτική δημοσιογράφος με πάνω από δέκα χρόνια εμπειρίας, αναλαμβάνει ρόλο ειδικής συμβούλου από 20.11.2025 έως 19.5.2026, με δυνατότητα ανανέωσης και 3.000 € μικτές αποδοχές.

  • Ι. Φ. – Απόφαση Β2173 & Σύμβαση Β2176

Η Ι. Φ., επίσης έμπειρη δημοσιογράφος, προσλαμβάνεται για την ίδια περίοδο και με τις ίδιες αποδοχές. Οι αρμοδιότητές της είναι εκτενείς: στρατηγική επικοινωνίας, καθορισμός θεματολογίας και ύφους, περιεχόμενο για όλες τις πλατφόρμες, συμβουλευτική κρίσεων και εισηγήσεις νέων formats.

Και οι δύο σύμβουλοι, σύμφωνα με τον Κανονισμό Λειτουργίας, απευθύνονται ευθέως στη Διευθύνουσα Σύμβουλο, παρέχοντας καθημερινή υποστήριξη στο επιτελικό της έργο. Το positioning τους εντός της δομής είναι σαφές: βρίσκονται δίπλα στη Χρ. Συναρέλλη, σε ρόλους με στρατηγική διάσταση.

Στο βάθος… +30 δημοσιογράφοι

Παράλληλα, το Πρακτορείο προγραμματίζει την πρόσληψη περίπου 30 νέων δημοσιογράφων, 20 έως το τέλος του χρόνου και άλλους 10 για το 2026, ανοίγοντας τον δρόμο για μια σημαντική ενίσχυση της συντακτικής ομάδας.

Η μεταγραφή Σρόιτερ που δεν προχώρησε και οι εξελίξεις στο flash.gr

Η υπόθεση της μετακίνησης του Αντώνη Σρόιτερ προς τον όμιλο Wide Media για την ανάληψη της Γενικής Διεύθυνσης του flash.gr δεν προχώρησε τελικά, παρά το γεγονός ότι η συμφωνία είχε φτάσει κοντά στην ολοκλήρωσή της.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το γνωστό βέτο της πλευράς Βαρδινογιάννη και του ALPHA αποτέλεσε τον βασικό λόγο που «πάγωσε» η μετακίνηση, ωστόσο φαίνεται πως ο δημοσιογράφος ήθελε να το ξανασκεφτεί, εξετάζοντας συνολικά τα δεδομένα πριν πάρει την τελική του απόφαση.

Η εξέλιξη αυτή αφήνει τη θέση του Γενικού Διευθυντή στο flash.gr κενή, σε μια περίοδο που ο όμιλος βρίσκεται σε φάση ανασύνταξης και σχεδιασμού των επόμενων κινήσεών του στο ψηφιακό πεδίο.

Μια αποχώρηση που προκάλεσε συζητήσεις

Μέσα σε αυτό το μεταβατικό διάστημα, πληροφορίες αναφέρουν ότι υπήρξε η αποχώρηση ενός έμπειρου και ιδιαίτερα εργατικού συντάκτη επιχειρηματικού ρεπορτάζ, γεγονός που σχολιάστηκε στη δημοσιογραφική πιάτσα κυρίως επειδή δεν δόθηκαν συγκεκριμένες διευκρινίσεις για τους λόγους.
Το γεγονός δεν συνδέεται άμεσα με το θέμα Σρόιτερ, ωστόσο καταγράφηκε ως μία «αναταραχή» σε μια περίοδο αναδιάρθρωσης.

Τι αναμένεται

Ο όμιλος Wide Media καλείται το επόμενο διάστημα:
• να καλύψει τη θέση-κλειδί στη διοίκηση του flash.gr,
• να προχωρήσει στο νέο πλάνο ανάπτυξης της ιστοσελίδας,
• και να ενισχύσει το ενημερωτικό προϊόν του project που ήδη εξελίσσεται.

ΣΚΑΙ: Σιγή ασυρμάτου για τα νησιά που εξαφάνισε ο Χουντίνι του Survivor

Ο ΣΚΑΪ δεν εξέδωσε καμία επίσημη τοποθέτηση μετά το σοβαρό λάθος στο τρέιλερ του νέου Survivor, όπου σε χάρτη της Ελλάδας έλειπαν επτά νησιά του Αιγαίου (Κως, Λέρος, Σύμη, Κάλυμνος, Τήλος, Χάλκη, Νίσυρος). Το τρέιλερ προβλήθηκε για οκτώ ημέρες πριν αποσυρθεί για διόρθωση, ενώ η λανθασμένη έκδοσή του παρέμεινε για λίγο ακόμη στο site του καναλιού. Παρά την έκταση του ζητήματος, ο σταθμός δεν προχώρησε σε εξηγήσεις ή συγγνώμη, ενώ ο παρουσιαστής Γιώργος Λιανός επιχείρησε να το υποβαθμίσει κάνοντας χιουμοριστικά σχόλια.

Σειρά στο Netflix η Αγγελική Νικολούλη;

Οι Νικολουλικοί όλου του κόσμου… πάρτε ποπ κορν! Φημολογείται ότι η ζωή της εθνικής μας ερευνήτριας ετοιμάζεται να γίνει σειρά στη δημοφιλή πλατφόρμα. Ισπανική εταιρεία παραγωγής ήρθε μάλιστα incognito στην Ελλάδα για το πρώτο στάδιο έρευνας — γιατί, μεταξύ μας, αν δεν κάνεις έρευνα για τη Νικολούλη, πού πας;

Ο στόχος; Να ζωντανέψει στη μικρή οθόνη η διαδρομή της από φιλόδοξη νεαρή ρεπόρτερ μέχρι τη γυναίκα που έκανε την ερευνητική δημοσιογραφία… cliffhanger.

Τελικά; 

Μόλις δύο ημέρες έμεινε «στον αέρα» η ανακοίνωση για τους τίτλους τέλους του Enimerosi24 του Νίκου Νικητέα. Μετά από δύο δεκαετίες δημοσιογραφικής παρουσίας, το site γνωστοποίησε πως αναστέλλει τη λειτουργία του, επικαλούμενο την οικονομική στενότητα και τη συρρίκνωση της αγοράς, που δεν επιτρέπουν πλέον τη βιώσιμη συνέχιση του εγχειρήματος.
Ωστόσο, σήμερα η σελίδα εμφανίζει πλέον error 404 — μια εξέλιξη που αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο να «το ξανασκέφτηκαν» ή να ετοιμάζεται κάτι νέο στο παρασκήνιο.

Λάνθιμος: O σκηνοθέτης που γυρίζει στον τόπο της… διαφήμισης

Υπάρχουν σκηνοθέτες που ξεκινούν από μικρού μήκους, άλλοι από μουσικά βίντεο, άλλοι από την TV. Και μετά υπάρχει ο Γιώργος Λάνθιμος, ο οποίος ξεκίνησε από όλα αυτά μαζί — και επιπλέον από κάτι που πολλοί δημιουργοί προσπερνούν: τη Διαφήμιση. Όχι ως πάρεργο, αλλά ως βασική δουλειά. 

Πριν γίνει ο auteur που μας χάρισε τον «Κυνόδοντα», τις «Άλπεις», την «Ευνοούμενη», τα «Poor Things» και τις «Ιστορίες Καλοσύνης», πριν τα φεστιβάλ, πριν τα βραβεία, πριν τις ατελείωτες αναλύσεις γύρω από το παράδοξο ύφος του, υπήρχε ένας νεαρός από το Παγκράτι που σκηνοθετούσε διαφημίσεις με το ίδιο πάθος που αργότερα θα σκηνοθετούσε ταινίες.

Και τώρα, στον απόηχο της παγκόσμιας λατρείας γύρω από τη δουλειά του, επιστρέφει εκεί απ’ όπου ξεκίνησε:
Με την καμπάνια του Jameson Black Barrel, ο Λάνθιμος δεν κάνει απλώς μια διαφήμιση. Επιβάλλει, με κομψότητα, ότι η διαφήμιση μπορεί να λειτουργεί σαν ένα in miniature κινηματογραφικό σύμπαν.

Και δεν είναι η πρώτη φορά.

Οι διαφημίσεις του Γιώργου Λάνθιμου

Για την Aegean Airlines (2006–2011)

Η περίοδος που καθόρισε μια ολόκληρη αισθητική του ελληνικού corporate storytelling.
– Έλληνες στο Λονδίνο
– Κρέας ή Ψάρι
– Η παραγγελία των Airbus (corporate)
– Παρίσι
– Κάθε Επιβάτης και Μία Ιστορία
– Οι Ενοχλητικοί Διπλανοί

Σε αυτά τα σποτ διακρίνει κανείς πρώιμους απόηχους του ύφους του: την αμηχανία ως δραματουργικό εργαλείο, το χιούμορ που προκύπτει από την ακινησία, την εμμονή στη συμμετρία.

Για τη Nova – Forthnet

Οι διαφημίσεις που έγιναν cult για όσους έζησαν τηλεοπτικά τα ‘90s.
Put the cot down slowly
• Pull over the gaidar

Εκεί που το παράλογο συναντά την ελληνική παράδοση του deadpan.

Για τη Δωδώνη

– Διαφήμιση τυριών Δωδώνης

– Ατμόσφαιρα αγροτικής Ελλάδας, αλλά μέσα από μια οπτική που αρνείται την εύκολη νοσταλγία.

Για τη Chipita – 7Days

– Σειρά διαφημίσεων στα late ’90s

– Ελαφρύς σουρεαλισμός, pop references και ένα χιούμορ που δούλευε σαν υπόσχεση αυτού που θα ακολουθούσε.

Για Vodafone (πρώην Panafon)

– Διαφημίσεις τηλεπικοινωνιών των early 00s
Μελέτη στην οικονομία της σκηνής και στην καθαρότητα του στίγματος.

Για Vivodi

– Καμπάνιες με ρυθμό και εντονότερη φυσική κινητικότητα στα κάδρα
Ο Λάνθιμος δοκιμάζει την ιδέα της ομάδας ως «οργανισμού», μια ιδέα που θα εμφανιστεί ξανά στις ταινίες του.

Για κοινωνικές καμπάνιες

– Αντικαπνιστικό σποτ (early 2000s)
Υποδειγματική χρήση αποστασιοποίησης και λιτότητας.

Για Guinness (promo)

– Διαφημιστικό για ελληνική διάθεση σε beer festival
Ένα μικρό «μαύρο» ποίημα γύρω από την τελετουργία της μπίρας.

Για το MINI

– “Nimic” — branded short film
Η πρώτη φορά που μια διαφήμιση είδε τον Λάνθιμο να επιστρέφει με αυτοπεποίθηση στο format της μικρού μήκους μέσα από τη γλώσσα του brand.

Για τη Gucci – Spring/Summer 2020

– Μια καμπάνια που θα μπορούσε να εκτίθεται σε μουσείο.
Ο Λάνθιμος επιτρέπει στη μόδα να συναντήσει τον μινιμαλιστικό σουρεαλισμό του.

Περσινά ξινά σταφύλια; Όχι -το ΕΣΡ ανακάλυψε και το YouTube

Το ΕΣΡ, που μέχρι πρότινος πάλευε με τα κανάλια της τηλεόρασης σαν να ’ταν το 2005, αποφάσισε επιτέλους να κάνει level up και να μπουκάρει και στο YouTube. Και ποιον βρήκε πρώτο πρώτο στο ψηφιακό του μονοπάτι; Φυσικά, τον Τάκη Τσουκαλά.

Το Συμβούλιο μοίρασε δύο πρόστιμα των 15.000 ευρώ για εκπομπή όπου ο γνωστός παρουσιαστής εξαπέλυσε ρατσιστικές και χυδαίες επιθέσεις κατά του Εργκίν Αταμάν, του ανήλικου γιου του και γενικώς κάθε Τούρκου που έτυχε να αναπνέει τη δεδομένη ημέρα. Ο Τσουκαλάς, από την πλευρά του, το απέδωσε σε «κακιά στιγμή» — λες και η κακιά στιγμή δεν είχε ιστορικό, sequel και spin-off.

Το ΕΣΡ, όμως, δεν συγκινήθηκε από το απολογητικό mood. Εξήγησε ότι το περιεχόμενο ήταν «ακραίως βωμολοχικό» και ότι αναρτήθηκε κανονικότατα, εκθέτοντας ανήλικο κοινό σε λόγο μίσους. 

Τα φρέσκα πρόστιμα έρχονται να προστεθούν στο παλαιότερο, των 20.000 ευρώ, για επίθεση στους οπαδούς του ΠΑΟΚ. 

Το Open νοικιάζει σειρές από το Mega – και δανείζεται δημοσιογράφους για την ενημέρωση

Το Open προχώρησε σε μια ασυνήθιστη -αλλά έξυπνη- για την ελληνική τηλεόραση συμφωνία: μέσω εταιρείας διαχείρισης δικαιωμάτων, απέκτησε για μίσθωση πέντε σειρές από την ταινιοθήκη του Mega. Από το «Αν υπήρχες θα σε χώριζα» –που ξεκινά την 1η Δεκεμβρίου στη ζώνη των 20:00– μέχρι το «Καρέ της Ντάμας» και την «Απλή μέθοδο των τριών», το κανάλι επενδύει σε έτοιμο, δοκιμασμένο περιεχόμενο για να καλύψει ανάγκες προγράμματος.

Την ίδια ώρα, στο Open επιχειρείται μια διαφορετική μορφή… «οικονομίας κλίμακας»:
δημοσιογράφοι από ψυχαγωγικές και infotainment εκπομπές καλούνται να καλύψουν ανάγκες της ενημέρωσης. Αν είναι δημοσιογράφοι κανονικοί καλώς…

Η «Δημοκρατία» συμπληρώνει 15 χρόνια κυκλοφορίας: Ποια ονόματα θα είναι στην εκδήλωση

Η εφημερίδα «Δημοκρατία» συμπληρώνει στις 2 Δεκεμβρίου 15 χρόνια από την πρώτη της έκδοση. Το πρώτο φύλλο κυκλοφόρησε στις 2 Δεκεμβρίου 2010, σε μια περίοδο έντονης πολιτικής και οικονομικής αστάθειας, ενώ έναν χρόνο αργότερα προστέθηκε και το κυριακάτικο ένθετο. 

Σύμφωνα με πληροφορίες, στην εκδήλωση, πιθανοί ομιλητές είναι ο πρώην πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής και ο  πρώην πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ και αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Σαμαρά, Ευάγγελος Βενιζέλος. Μια τέτοια παρουσία θα είχε ιδιαίτερο συμβολικό βάρος, υπενθυμίζοντας και την παλαιότερη μεγάλη εκδήλωση στο Πολεμικό Μουσείο με συντονιστή τον Μανώλη Κοττάκη.

Eurovision 2026 – Πάνω από 50 τραγούδια κρίθηκαν άκυρα

Ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση ελέγχου των 264 τραγουδιών που κατατέθηκαν στην ΕΡΤ για τη διαδικασία επιλογής της ελληνικής συμμετοχής στη Eurovision 2026, που θα πραγματοποιηθεί τον Μάιο στη Βιέννη. Σύμφωνα με πληροφορίες, περισσότερα από 50 τραγούδια απορρίφθηκαν ως άκυρα από τον αρχικό έλεγχο. Περίπου 210 υποψήφια τραγούδια περνούν στο επόμενο στάδιο, όπου ειδική επιτροπή θα ακούσει τα κομμάτια και θα επιλέξει τα 28 που θα διαγωνιστούν στους δύο ελληνικούς ημιτελικούς.

Η ιστορική συνάντηση του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου και του Πάπα Ρώμης Λέοντος ΙΔ’ στην ΕΡΤ

Την ιστορική συνάντηση του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου και του Πάπα Ρώμης Λέοντος ΙΔ’, στο Φανάρι αλλά και στη Νίκαια της Βιθυνίας, θα μεταδώσει η ΕΡΤ.

Από την Πέμπτη 27 έως και την Κυριακή 30 Νοεμβρίου, το ΕΡΤnews τροποποιεί το πρόγραμμά του και θα ενημερώνει λεπτό προς λεπτό για όλες τις εξελίξεις από τη σημαντική επίσκεψη και το πρόγραμμα των δύο προκαθήμενων της Ορθόδοξης και Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας.

Πρόκειται για μια συγκυρία με ισχυρό συμβολισμό για ολόκληρη τη χριστιανοσύνη, 1.700 χρόνια μετά την Α’ Οικουμενική Σύνοδο στη Νίκαια της Βιθυνίας, όπου το 325 μ.Χ. διαμορφώθηκε το Σύμβολο της Πίστεως, το «Πιστεύω», του Χριστιανισμού.

Το ενημερωτικό κανάλι της δημόσιας τηλεόρασης με ειδικές εκπομπές και απευθείας συνδέσεις, με την ανταποκρίτρια του ΕΡΤnews στην Κωνσταντινούπολη Ελβίρα Κρίθαρη και τους απεσταλμένους Πιέρρο Τζαννετάκο, Φάνη Παπαθανασίου και Βαλέρια Δολαψάκη, αλλά και αναλύσεις από ειδικούς, φωτίζει το βαθύ πνευματικό και θεολογικό αποτύπωμα της ιστορικής συνάντησης και της επίσκεψης του Πάπα Λέοντος ΙΔ’ στο Φανάρι.

Αναλυτικότερα σε έκτακτες εκπομπές:

Το Σάββατο 29 Νοεμβρίου, από τις 13:00 έως τις 18:00, καταγράφεται λεπτό προς λεπτό η επίσκεψη του Ποντίφικα στο Φανάρι, στην έδρα του Οικουμενικού Πατριάρχη, για πρώτη φορά μετά την εκλογή του, και η υπογραφή κοινής διακήρυξης.

Την Κυριακή 30 Νοεμβρίου, από τις 09:00 έως τις 15:00 και από τις 16:00 έως τις 18:00, αναδεικνύονται όλες οι πτυχές της επίσκεψης του Πάπα, λίγες ώρες πριν από την αναχώρησή του από την Κωνσταντινούπολη, και μεταδίδονται εκτενή αποσπάσματα από τη Θρονική Εορτή του Οικουμενικού Πατριαρχείου στον Ιερό Ναό Αγίου Γεωργίου, προεξάρχοντος του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου στην οποία θα παραστεί ο Ποντίφικας.

Αναλυτικά ρεπορτάζ θα μεταδίδονται καθ’ όλη τη διάρκεια της επίσκεψης και από τα δελτία ειδήσεων του ΕΡΤnews, από το ertnews.gr, το ενημερωτικό site της ΕΡΤ, καθώς και από το ΕΡΤnews Radio, το ενημερωτικό ραδιόφωνο της δημόσιας τηλεόρασης.

Με το Φανάρι θα συντονιστεί και η ΕΡΤ3, αλλά και η ERT WORLD, το τηλεοπτικό κανάλι του απόδημου ελληνισμού.

Η ΕΡΤ3 θα μεταδώσει την Κυριακή 30 Νοεμβρίου, στις 07:00, τη Θρονική Εορτή του Οικουμενικού Πατριαρχείου, προς τιμή του ιδρυτή του Αποστόλου Ανδρέα του Πρωτοκλήτου, από τον Ιερό Ναό Αγίου Γεωργίου, στο Φανάρι, προεξάρχοντος του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου στην οποία θα παραστεί ο Πάπας Ρώμης Λέων ΙΔ’.

Tune in to Trust: Το ραδιόφωνο επιβεβαιώνει τη δύναμή του στην Ευρώπη – Οι προκλήσεις της ψηφιακής εποχής

Σε roundtable στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας της AER «Tune in to Trust: Radio’s Future in the Digital World», τονίστηκε ότι το ραδιόφωνο παραμένει το πιο αξιόπιστο μέσο ενημέρωσης στην Ευρώπη. Η ΕΙΙΡΑ συμμετείχε ενεργά, με τον πρόεδρο Κωνσταντίνο Φωτόπουλο να αναδεικνύει την ανάγκη να παραμείνει το μέσο προσβάσιμο μέσα στο αυτοκίνητο – το σημείο όπου παραδοσιακά κυριαρχεί.

Στη συζήτηση επισημάνθηκε ο κρίσιμος ρόλος του ραδιοφώνου στην παροχή έγκυρης ενημέρωσης και τοπικής συνοχής. Οι μεγάλες προκλήσεις παραμένουν οι παγκόσμιες ψηφιακές πλατφόρμες και οι αυστηρότερες ρυθμίσεις που μειώνουν την ανταγωνιστικότητα των σταθμών. Το τελικό μήνυμα προς την ΕΕ ήταν σαφές: χρειάζεται πολιτική που να προστατεύει την προσβασιμότητα, την πολυφωνία και την αξία του μέσου.

Η ΕΡΤ ετοιμάζεται για DVB-T2: Η νέα εποχή του ψηφιακού σήματος πλησιάζει

Η ΕΡΤ ανάβει το πράσινο φως για τη μετάβαση στο DVB-T2, το νέο πρότυπο εκπομπής ψηφιακού τηλεοπτικού σήματος. Το ΔΣ ενέκρινε ομόφωνα τη σύναψη σύμβασης με τη Vantage Towers για τουλάχιστον πέντε χρόνια, με συνολικό κόστος 461.716 ευρώ πλέον ΦΠΑ.

Σε εγκαταστάσεις της Vantage θα τοποθετηθεί εξοπλισμός της ΕΡΤ σε 12 σημεία εκπομπής, ανοίγοντας τον δρόμο για αναβαθμισμένη ποιότητα και καλύτερη κάλυψη. 

Maestro 4: Ο Παπακαλιάτης ξαναπιάνει την μπαγκέτα – Νέα σεζόν, νέοι χαρακτήρες και παγκόσμια πρεμιέρα στο Netflix

Η Alter Ego Media και το MEGA ανακοίνωσαν ότι η τέταρτη σεζόν του «Maestro» βρίσκεται σε εντατικά γυρίσματα στους Παξούς. Ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης σκηνοθετεί ξανά το all-star cast, με την παραγωγή να εμπλουτίζεται με νέα πρόσωπα.

Το «Maestro» παραμένει η μοναδική ελληνική σειρά που έχει αποκτηθεί από το Netflix για παγκόσμια διανομή. 

Ο Όμιλος ΣΚΑΪ κυρίαρχος της ακροαματικότητας: 790.000 ακροατές και μερίδιο 35,5%

Ο Όμιλος ΣΚΑΪ διατηρεί την πρώτη θέση στις ακροαματικότητες, σύμφωνα με την έρευνα της MRB και της Global Link για την ΑΕΜΑΡ. Στο διάστημα 15/09–09/11/2025, καθημερινά περίπου 790.000 ακροατές συντονίστηκαν για τουλάχιστον πέντε λεπτά σε έναν από τους ραδιοφωνικούς σταθμούς του ομίλου.

Ο ΣΚΑΪ 100.3 ηγείται με 226.000 ακροατές, ακολουθεί ο bwin ΣΠΟΡ FM με 207.000, ο Μέντα 88 με 205.000, ο Pepper 96.6 με 157.000 και ο Happy 104 με 118.000. Ο όμιλος ευχαριστεί το κοινό και δηλώνει ότι συνεχίζει να επενδύει δυναμικά στο ραδιόφωνο.

Η ΕΡΤ κατακτά την Ευρώπη: «Το παιδί» στις 10 κορυφαίες σειρές της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης

Μεγάλη διεθνής διάκριση για την ΕΡΤ και τη σειρά «Το παιδί», η οποία βρίσκεται ανάμεσα στις δέκα καλύτερες σειρές της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης στα NEM Zagreb Awards 2025. Η μαύρη κοινωνική κωμωδία του Παναγιώτη Ιωσηφέλη και του Στέφανου Μπλάτσου διεκδικεί το βραβείο “Best Finished TV Series in the CEE”.

Η υποψηφιότητα αναδεικνύει την αυξανόμενη διεθνή παρουσία της ελληνικής μυθοπλασίας, με την ΕΡΤ να επενδύει σταθερά σε υψηλής ποιότητας παραγωγές. Ο νικητής θα ανακοινωθεί στις 9 Δεκεμβρίου στο Ζάγκρεμπ.

Η σειρά προβάλλεται από Δευτέρα έως Πέμπτη στις 23:00 και παρακολουθεί τον Ντιμίτρι, έναν νεαρό στο φάσμα του αυτισμού, που βρίσκει καταφύγιο σε ένα χωριό μετά από δολοφονική επίθεση. Η άφιξή του φέρνει στην επιφάνεια φόβους, μυστικά και προκαταλήψεις.

Η Τσολάκη στην prime time του ΑΝΤ1: Guest στο «Γιατί ρε πατέρα;» ως… η ίδια

Η Ελένη Τσολάκη αφήνει προσωρινά το πρωινό του Σαββατοκύριακου και μπαίνει στην prime time του ΑΝΤ1. Η παρουσιάστρια θα κάνει guest εμφάνιση στη σειρά «Γιατί ρε πατέρα;» με τον Μιχάλη Λεβεντογιάννη και την Κωνσταντίνα Μιχαήλ, υποδυόμενη τον εαυτό της.

Η ΕΡΤ2 Σπορ εξασφαλίζει τους Χειμερινούς Παραολυμπιακούς Αγώνες Μιλάνο–Κορτίνα 2026

Με 10.000 ευρώ πλέον φόρων, η ΕΡΤ αγόρασε τα δικαιώματα μετάδοσης των Χειμερινών Παραολυμπιακών Αγώνων «Μιλάνο – Κορτίνα 2026» για την ελληνική επικράτεια. Οι αγώνες θα μεταδοθούν από τις 6 έως τις 15 Μαρτίου 2026 μέσω της ΕΡΤ2 Σπορ.

Το ποσό δεν περιλαμβάνει το τεχνικό κόστος, ωστόσο η δημόσια τηλεόραση συνεχίζει να στηρίζει τον παραολυμπιακό αθλητισμό και να εξασφαλίζει διεθνή γεγονότα υψηλού κύρους.

Beat My Guest: Το νέο μουσικό τηλεπαιχνίδι του ΣΚΑΪ φέρνει το σαλόνι στο προσκήνιο

Ο ΣΚΑΪ μπαίνει στη μουσική αρένα των τηλεπαιχνιδιών με το «Beat My Guest». Κάθε εβδομάδα πέντε διαγωνιζόμενοι δοκιμάζονται σε τραγούδια που επιλέγει ένας διαφορετικός οικοδεσπότης. Οι τέσσερις καλεσμένοι αξιολογούν φωνή, απόδοση και σκηνική παρουσία.

Ο νικητής κάθε εβδομάδας κερδίζει 2.000 ευρώ, ένα «χρυσό μικρόφωνο» και τον τίτλο του «Καλύτερου Οικοδεσπότη της Εβδομάδας». Η πλατφόρμα συμμετοχών έχει ανοίξει στο skaitv.gr.

Λίγο πριν την προκήρυξη αδειών, το ΕΣΡ… “τακτοποιεί” τέσσερις παλιούς πειρατές

Λίγο πριν ανάψει το πράσινο φως για τις νέες ραδιοφωνικές άδειες, το ΕΣΡ αποφάσισε να κάνει ένα μικρό… ζέσταμα, νομιμοποιώντας τέσσερις σταθμούς με «Βεβαίωση Νόμιμης Λειτουργίας» – τη γνωστή προσωρινή άδεια που κρατά όσο κρατά η ελληνική έννοια του «προσωρινού».

Οι πιο πρόσφατοι τυχεροί: ο «Λύρα 91.4» και ο θρυλικός «Blackman 103.1». Προηγήθηκαν ο «Αστρο FM» και ο «Στυλ FM», οι οποίοι, αμέσως μετά την αδειοδότηση, άλλαξαν χέρια και ονόματα, μπαίνοντας σε ισχυρά μιντιακά χαρτοφυλάκια.

Οι πληροφορίες λένε ότι και οι δύο νέοι νομιμοποιημένοι σταθμοί δύσκολα θα μείνουν για πολύ στους σημερινούς ιδιοκτήτες τους — εκτός αν η αγορά αποφασίσει να μας εκπλήξει. Το μόνο που μένει να φανεί είναι ποιος (ή ποιοι) θα τους αποκτήσει, και αν τελικά θα βρεθούν και οι δύο να καταλήξουν… στην ίδια πόρτα.

Όσο για τον Flash 96; Κυκλοφορούν ψίθυροι πως μπορεί να ξαναμπεί στο παιχνίδι. Αν ισχύει, θα το δείξει ο χρόνος — και φυσικά, η επόμενη κίνηση του ΕΣΡ.

Που επιστρέφει το «Κάτι Ψήνεται»;

Σε προχωρημένο στάδιο βρίσκονται οι συζητήσεις του ΑΝΤ1 με την JK Productions για την επιστροφή του «Κάτι Ψήνεται». Το φορμάτ, που έχει περάσει από Alpha, ΑΝΤ1 και ΣΚΑΪ, φαίνεται πως ετοιμάζεται για νέα αρχή, πιθανότατα στην απογευματινή ζώνη του σταθμού. Σε αυτή την περίπτωση, το «5X5» με τον Θάνο Κιούση εξετάζεται να μεταφερθεί στα απογεύματα του Σαββατοκύριακου.

Η Ζέτα Μακρυπούλια σε ΑΝΤ1 και Mega μέσα στον Δεκέμβριο

Διακαναλική θα είναι η παρουσία της Ζέτας Μακρυπούλια τον Δεκέμβριο. Στον ΑΝΤ1 προετοιμάζεται η νέα εκπομπή της, «Moments», με στόχο να προβληθεί μέσα στις γιορτές. Παράλληλα, θα εμφανιστεί στο επετειακό reunion του «Πάρα Πέντε» στο Mega, στο οποίο ο Γιώργος Καπουτζίδης έχει ήδη ολοκληρώσει μεγάλο μέρος των συνεντεύξεων που θα ενταχθούν στο επεισόδιο.

ΣΑΠΟΕ προς ΚτΠ: «25 εκατομμύρια για τηλεοπτικούς σταθμούς – αλλά με ποια λογική;»

Ο Σύνδεσμος Ανωνύμων Εταιρειών Παραγωγής Οπτικοακουστικών Έργων – ΣΑΠΟΕ εκφράζει έντονη έκπληξη για την πρόσκληση της «Κοινωνίας της Πληροφορίας» (ΚτΠ), η οποία διαθέτει περίπου 25 εκατ. ευρώ για να χρηματοδοτήσει τηλεοπτικούς σταθμούς εθνικής εμβέλειας, ώστε να παράγουν δωρεάν on-demand πολιτιστικά έργα.

Η Ένωση δεν αντιτίθεται στο περιεχόμενο του προγράμματος, αλλά εγείρει σοβαρά ερωτήματα για το πλαίσιο, τη διαδικασία και τις αρμοδιότητες, υπογραμμίζοντας ότι:

  • Η προθεσμία ενός μήνα για πλήρεις προτάσεις παραγωγής είναι ανέφικτη.
    • Η χώρα βρίσκεται τελευταία στην ΕΕ στη χρηματοδότηση της κινηματογραφίας, ενώ το πρόγραμμα κατευθύνει τεράστια κονδύλια αλλού.
    • Το ΕΚΚΟΜΕΔ, ο θεσμικός φορέας του οπτικοακουστικού, μένει εκτός σχεδιασμού, χωρίς εξήγηση.
    Εταιρείες παραγωγής αποκλείονται, ενώ δικαιούχοι είναι μόνο οι τηλεοπτικοί σταθμοί.
    • Δεν υπάρχει σαφής λίστα παραδοτέων, δημιουργώντας ασάφεια και κίνδυνο άνισης μεταχείρισης.

Ο ΣΑΠΟΕ ζητά απαντήσεις στα κρίσιμα ερωτήματα που θέτει για τις αρμοδιότητες της ΚτΠ, τον ρόλο του Υπουργείου Πολιτισμού, τον παραγκωνισμό του ΕΚΚΟΜΕΔ και τη σκοπιμότητα διάθεσης 25 εκατ. ευρώ χωρίς επαρκή διαφάνεια και δομή.

Kiss 92.9 – Η Μαρία Γεωργάκαινα στη μεσημεριανή ζώνη

Αλλαγές στο πρόγραμμα του Kiss 92.9 μετά την αποχώρηση της Κικής Μηλίδου, η οποία έκλεισε έναν κύκλο 11 ετών στον σταθμό. Από την ερχόμενη Δευτέρα, το 12:00–14:00 αναλαμβάνει η Μαρία Γεωργάκαινα, που μετακινείται από το πρωινό 7:00–10:00. Το δίδυμο Αργύρης Αγγέλου – Zoe Pre παραμένει κανονικά στην πρωινή εκπομπή.

ΕΡΤ1 – Νέα υβριδική σειρά εκπομπών από τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη

Η ΕΡΤ1 ετοιμάζει το «Εκτός σχεδίου», μια νέα σειρά θεατρικού τύπου εκπομπών σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη, με κεντρικό στοιχείο τον αυτοσχεδιασμό. Μια πρωταγωνίστρια υποδέχεται σε διαμέρισμα-«σκηνή» καλεσμένους από τον χώρο της τέχνης και του αθλητισμού, ενώ οι ηθοποιοί κατευθύνονται ζωντανά μέσω ακουστικού από τον σκηνοθέτη. Με αυτή την παραγωγή, ο Μαρκουλάκης τριπλασιάζει τη φετινή τηλεοπτική του παρουσία, καθώς ήδη συμμετέχει σε Alpha και ΑΝΤ1. Η νέα εκπομπή αναμένεται να ενταχθεί στο πρόγραμμα της ΕΡΤ τον Δεκέμβριο.

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ναόμι Γουότς: «Δεν υπάρχει τίποτα πιο σέξι από μια γυναίκα που ξέρει τι θέλει…»
Το παρασκήνιο του deal των 500 εκατ. λιρών! Ποιος είναι ο λόρδος Ρόθερμιρ της «Daily Mail» που εξαγοράζει την «Telegraph»
3ο Ετήσιο Συνέδριο της ΕΙΗΕΑ με θέμα «ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ 2026: Τεχνητή Νοημοσύνη – Ευκαιρίες και κίνδυνοι – Η επόμενη μέρα για τον Τύπο»
Το καπέλο… Ζούλα – Αλαφούζου και η Βυτίνα του Σκάι, η έμπειρη Έμη απογειώνει την HuffPost, οι αλλαγές του Παπαδόπουλου στην ΕΡΤ και το φαινόμενο… Breaking Chairs
Πέφτουν δισεκατομμύρια ευρώ για τα τηλεοπτικά δικαιώματα του Champions League!
Warner Bros.: Προσφορές για εξαγορά από Netflix, Comcast και Paramount
Σκάι: Τέλος ο Ζούλας από CEO – Νέος διευθύνων σύμβουλος ο… Γιάννης Αλαφούζος
Η ΕΡΤ παρουσίασε το νέο ραδιοφωνικό της πρόγραμμα – Ισχυρή δυναμική και ψηφιακή μετάβαση για τη δημόσια ραδιοφωνία
Ανατροπή με τις άδειες στα κανάλια, το Survivor… Διχασμού του Σκάι, ο πόλεμος Λιάγκα – Λάκη, η μεγάλη συμμαχία Mega, ANT1, Alpha και Star και το δείπνο του Κυριακού
Οι διαφημίσεις του Δημοσίου μόνο σε πιστοποιημένα μέσα