• Business

    Η Ελλάδα στην ψηφιακή εποχή – Τι δείχνει νέα έρευνα

    ψηφιακή εποχή


    «Αγαπημένη» συσκευή και για τον Έλληνα έχει καταστεί το κινητό τηλέφωνο το οποίο απολαμβάνει πλέον σχεδόν καθολική αποδοχή, έχει κατακτήσει τον ελεύθερό μας χρόνο, το χρησιμοποιούμε όταν τρώμε, ψωνίζουμε, περπατάμε και όταν μιλάμε με φίλους ή την οικογένεια.

    Περίπου το 60% των Ελλήνων τα πρώτα 15 λεπτά από τη στιγμή που θα ξυπνήσει θα ασχοληθεί με το κινητό του, ενώ κάνει το ίδιο 15 λεπτά πριν κοιμηθεί σε ποσοστό 50%. Οι μισοί Έλληνες κάνουν τραπεζικές συναλλαγές μέσω κινητού, όπως και αγορές, αλλά και χρήση ψηφιακών υπηρεσιών του δημοσίου.

    Στα αρνητικά της χρήσης της «αγαπημένης» συσκευής η χρήση του κατά την οδήγηση. Σύμφωνα με την έρευνα της KAPAResearchμε θέμα «η Ελλάδα στην ψηφιακή εποχή, έρευνα κοινής γνώμης για το ίντερνετ, την ψηφιακή οικονομία και τις ψηφιακές υπηρεσίες στη ζωή των Ελλήνων» που παρουσιάστηκε χθες στο 8οσυνέδριο «InfocomMobileConnectedWorld» της Smartpressαπό τον Γιάννη Κωτσή Γιανναράκη γενικό διευθυντή του ΣΕΚΕΕ (Σύνδεσμός Εταιρειών Κινητών Εφαρμογών Ελλάδας) το 13% του δείγματος παραδέχεται ότι χρησιμοποιεί το κινητό του «πολύ» ενώ οδηγεί και το 85,5% «αρκετά συχνά».

    Hκυριότερη ανησυχία που γεννούν τα ψηφιακά εργαλεία αφορά τη χρήση τους από τα παιδιά μας.

    Στη χρήση του ίντερνετ φοβίζει περισσότερο η παράνομη χρήση των τραπεζικών στοιχείων και μια εισβολή στα προσωπικά δεδομένα.

    Το διαδίκτυο των πραγμάτων (InternetofThings) θεωρείται χρήσιμο καθώς θα μπορούσε να διευκολύνει τη ζωή των ανθρώπων (51,5%) αλλά δεν γνωρίζει περί τίνος ακριβώς πρόκειται το 21% του δείγματος της έρευνας.

    Αναλυτικότερα:

    Το 75% του δείγματος της έρευνας της KAPAResearchσυνδέεται στο ίντερνετ μέσω της «έξυπνης» κινητής συσκευής του (smartphone), 63,5% μέσω σταθερού υπολογιστή, 54% με φορητό υπολογιστή και 32% με tablet.

    Καθημερινά το 28,5% του δείγματος κοιτά το κινητό του λιγότερο από 10 φορές, 28% 11 με 20 φορές, 18,5% 21 με 30, 13,5% 31 με 50 και πάνω από 50 φορές το 10,5% του δείγματος.

    Στο ερώτημα πόσος χρόνος μεσολαβεί από την ώρα που θα ξυπνήσει κανείς έως την ώρα που θα κοιτάξει για πρώτη φορά το κινητό του τηλέφωνο, 20% απαντά αμέσως, 21,5% σε πέντε λεπτά, 19,5% σε 15 λεπτά, 17% σε 30 λεπτά, 15,5% μία ώρα και μόνον το 6,5% κάνει 2 ώρες και περισσότερο.

    Το 16% του δείγματος το τελευταίο πράγμα που κάνει πριν κοιμηθεί είναι να κοιτάξει το κινητό του. Το 18% το κοιτά 5 λεπτά πριν, 15 λεπτά πριν το κοιτά το 13,5%, 30 λεπτά πριν το 14,5%, μια ώρα πριν το 23,5% και το 14,5% έχει αφήσει το κινητό του 2 ώρες και πλέον πριν κοιμηθεί.

    «Πολύ» αξιοποιεί το κινητό του στο ελεύθερό του χρόνο το 68,5% («αρκετά συχνά» το 31,5%) όταν βλέπει τηλεόραση «πολύ» το 41,5% και «αρκετά συχνά» το 56,5%, ενώ «αρκετά συχνά» χρησιμοποιούμε το κινητό μας ότανκάνουμε αγορές από το σπίτι ή στα μαγαζιά (63%), συζητάμε με μέλος της οικογένειας ή με φίλους (69,5%) τρώμε στο σπίτι (73,5%) σε εστιατόριο (78%) διασχίζουμε το δρόμο ή περπατάμε (80,5%).

    Οι πιο συχνή χρήση του κινητού γίνεται: Για λήψη φωτογραφιών ή βίντεο (65%). Για μηνύματα (62,5%) ειδήσεις (62,5%) αποστολή – λήψη mails(59,5%) σύνδεση με κοινωνικά δίκτυα (58,5%) χρήση GPS(53%) πλοήγηση σε ιστοσελίδες (48,5%) εφαρμογές χρησιμοποιεί το 47%, ραδιόφωνο ακούει το 24,5%, παίζει παιχνίδια το 13%, ακούει μουσική σε streamingτο 12%, ενώ παρακολουθεί βίντεο, ταινίες σε streamingτο 11%. Τηλεόραση παρακολουθεί το 5,5%.

    Στην ερώτηση πως χρησιμοποιήσατε το κινητό σας τον τελευταίο μήνα τραπεζικές συναλλαγές έκανε το 50,5%, αγορά προϊόντων και υπηρεσιών έκανε το 49%, αναζήτηση πληροφοριών για θέματα υγείας έκανε το 49,5% και χρήση του taxisnetτο 28,5%.

    Καθολική σχεδόν είναι η άποψη ότι το κινητό είναι χρήσιμο (96%), γιατί κρατά τον χρήστη συνεχώς συνδεδεμένο (67,5%) και προσφέρει ελευθερία (80,5%). Ωστόσο το 70,5% του δείγματος λέει ότι δεν το χρειάζεται πάντοτε και ταυτόχρονα το 72% πιστεύει ότι αξίζει τα λεφτά του.

    Δημοφιλέστερο μέσο κοινωνικής δικτύωσης για τους Έλληνες αναδεικνύεται το Facebookμε μεγάλη διαφορά από τα υπόλοιπα καθώς το 67,5% του δείγματος λέει ότι είναι εγγεγραμμένο σε αυτό. Δεύτερο στην προτίμηση των Ελλήνων είναι το Twitter με 23% ακολουθεί το Instagramμε 18,5% και το LinkedIn με 12%.

    Η τραπεζική κάρτα (34%), οι οικιακές συσκευές (20%) και το αυτοκίνητο (16,5%) είναι τα δημοφιλέστερα συνδεδεμένα αντικείμενα στο μέλλον.

    «Αρκετές φορές έχει χρησιμοποιήσει τους τελευταίους 6 μήνες ψηφιακή υπηρεσία του δημοσίου το 48,5% του δείγματος και μια – δύο φορές το 18,5%, ενώ έμεινε ικανοποιημένο «αρκετά» το 59%.

    Έχει βελτιώσει τις σχέσεις του κράτους – πολίτη η Διαύγεια λέει το 58% και το 84% λέει το ίδιο για το taxis. Λιγότερο γνωστή είναι η ψηφιακή εφαρμογή ΕΡΜΗΣ και αρκετά αυτή του ΕΦΚΑ.

    Αρνητικά κρίνει το έργο της κυβέρνησης για την ψηφιακή πολιτική το 44,5% του δείγματος και «θετικά – μάλλον θετικά» το 31%. Το έργο της δημοτικής αρχής το κρίνει αρνητικά το 59,5% και της περιφερειακής αρχής το 58,5%.

    Το επίπεδο των ψηφιακών υπηρεσιών που παρέχουν οι ιδιωτικές επιχειρήσεις κρίνεται «θετικά» από το 23,% και μάλλον θετικά το 52%.

    Ταυτότητα της έρευνας: Διεξήχθη από 12 έως 17 Μαρτίου, το δείγμα είναι άνδρες, γυναίκες, 17 ετών και άνω στις 13 Περιφέρειες της χώρας. Βασίζεται σε 2760 συνεντεύξεις (18.833 άτομα για τη χρήση του ιντερνέτ και τις ψηφιακές υπηρεσίες, 762 άτομα για ψηφιακές υπηρεσίες του δημοσίου, 201 εκπρόσωποι μεσαίων και μικρομεσαίων επιχειρήσεων για τον ψηφιακό μετασχηματισμό).



    ΣΧΟΛΙΑ