• Business

    Η διαχείριση κρίσεων στο πρωτοσέλιδο της ατζέντας των CEOs για πρώτη φορά στην Ελλάδα

    • NewsRoom


    Γιατί να ξοδέψει κανείς χρήμα και χρόνο για κάτι που μπορεί και να μη συμβεί; Όμως, τι θα κάνεις αν συμβεί; Και μπορεί κάλλιστα να συμβεί…

    Δεν υπάρχει άνθρωπος που να μην έχει έρθει αντιμέτωπος με κάποια κρίση, λιγότερο ή περισσότερο σοβαρή. Οι κρίσεις είναι αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μας, προσωπικής, επαγγελματικής και επιχειρηματικής. Κάποιες, όμως, κοστίζουν ακριβά. Τόσο ακριβά που μπορεί να καταστρέψουν μια ολόκληρη σταδιοδρομία, να αναστρέψουν τα επιτεύγματα μιας ζωής.

    Παρ’ όλα αυτά, ακόμη και σήμερα που οι όροι «Crisis Management» και «Crisis Prevention and Management Planning» δεν είναι πλέον άγνωστοι – αντιθέτως έχει ήδη χυθεί αρκετό μελάνι τόσο σε ακαδημαϊκό όσο και σε πιο πρακτικό επίπεδο για να καλυφθούν τα συγκεκριμένα θέματα -, οι περισσότεροι επαγγελματίες και επιχειρηματίες τους θυμούνται την ώρα της… καταιγίδας. Τη στιγμή, δηλαδή, που αυτά που μπορούν να κάνουν – αν μπορούν – είναι ελάχιστα.

    Οι συνέπειες; Τις περισσότερες φορές ολέθριες… Δεν είναι λίγες οι φορές που έχουμε δει – και βλέπουμε – εταιρείες μεγαθήρια να κλονίζονται συθέμελα από ένα λάθος (;), σφάλμα (;), ατόπημα (;) που μπορεί να συνέβη ακόμη και στη βάση της παραγωγικής τους δραστηριότητας. Το οποίο δεν θα μπορούσε, πιθανώς, να έχει προβλεφθεί, αλλά οι συνέπειές του φτάνουν μέχρι τα κορυφαία κλιμάκια και τη διοίκηση της εταιρείας.

    Και όχι μόνο…

    Φτάνουν στους πελάτες που ξαφνικά γυρίζουν την πλάτη στην εταιρεία.

    Στους μετόχους, που αρχίζουν να «πυροβολούν» τη μετοχή της έχοντας χάσει την εμπιστοσύνη τους σε αυτήν.

    Στους συνεργάτες και τους υπαλλήλους, που βλέπουν να ορθώνεται μπροστά τους το φάσμα της ανεργίας.

    Και, το σημαντικότερο, στις ίδιες τις οικογένειες των ανθρώπων που θα βρεθούν παγιδευμένοι στην κρίση: στα ίδια τα παιδιά τους που μπορεί να μη φέρουν καμία ευθύνη, αλλά θα βρεθούν στο στόχαστρο της κριτικής του κόσμου, που θα δουν επίσης να κλονίζεται η εμπιστοσύνη τους στα σημαντικότερα πρόσωπα της ζωής τους.

    Δεν υπάρχουν, όμως, περιπτώσεις, που ένας οξυδερκής και ικανός CEO κατάφερε να οδηγήσει το πλοίο με ασφάλεια στη στεριά μετά την καταιγίδα;

    Η απάντηση είναι καταφατική: «Ναι, υπάρχουν». Όμως, ακόμη και σε αυτές τις περιπτώσεις, αν μελετήσει κανείς αυτό που θα μπορούσαμε να ονομάσουμε «success stories» του «crisis management», θα δει πως η συντριπτική πλειοψηφία των CEOs αναγκάζονται να παραιτηθούν ή να εγκαταλείψουν την εταιρεία υπό την πίεση των stakeholders. Βλέποντας να καταρρέει, ουσιαστικά, σχεδόν εν μία νυκτί, το δικό τους προσωπικό οικοδόμημα που πολλές φορές ήταν όνειρο ζωής.

    Γιατί συμβαίνει αυτό; Γιατί τις περισσότερες φορές, ακόμη κι αν καταφέρουν να διαχειριστούν οι ίδιοι την κρίση, με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, ενεργώντας άμεσα και αποκαθιστώντας την αξιοπιστία της επιχείρησής τους, τις περισσότερες φορές η εμπιστοσύνη των άλλων σε αυτούς έχει πληγεί ανεπανόρθωτα. Και μπορεί μία παραίτηση να μην αποκαθιστά την εμπιστοσύνη, αλλά ανοίγει την πόρτα σε κάποιον άλλον που μπορεί να το κάνει.

    Το θέμα, όμως, δεν είναι η ίδια η κρίση αυτή καθεαυτή. Κανένας οργανισμός δεν αναπτύσσεται χωρίς προβλήματα. Το θέμα είναι πώς διαχειρίζεται κανείς τα προβλήματα που παρουσιάζονται: πόσο γρήγορα θα αντιδράσει, πώς θα επικοινωνήσει εσωτερικά και εξωτερικά το τι έχει συμβεί, πώς θα διαχειριστεί το θέμα της απόδοσης ευθυνών, αλλά και τι στάση θα κρατήσει απέναντι στους πελάτες, την κοινωνία, τους εργαζομένους που μπορεί να έχουν πληγεί άμεσα.

    Το να είναι, λοιπόν, κάποιος έτοιμος εκ των προτέρων για την καταιγίδα είναι ίσως το μεγαλύτερο όπλο που μπορεί να έχει στη φαρέτρα του για την προάσπιση των συμφερόντων και, πρωτίστως, των αγαπημένων του. Είναι μία πραγματική τέχνη που διακρίνει τους μεγάλους ηγέτες και τα οφέλη της οποίας δεν περιορίζονται στη σφαίρα της επιχειρηματικής δραστηριότητας, αλλά εκτείνονται και πέρα από αυτήν, στον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουμε όλοι τις… φουρτούνες της προσωπικής μας ζωής.

    Γι’ αυτό και το CEO CLUBS, που αποδεδειγμένα ενδιαφέρεται για τα καταξιωμένα μέλη του, και ο Δημήτρης Μιχόπουλος, Managing Director της Weber Shandwick, φέρνει επί τάπητος το θέμα αυτό στις 26 Σεπτεμβρίου σε μια κλειστή εκδήλωση με αληθινές ιστορίες και την μοναδική εμπειρία του από τα πραγματικά «πεδία μάχης» στον τομέα του Crisis Management τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.

    Because…

    «By the Time You Hear the Thunder, It’s Too Late to Build the Ark»

     



    ΣΧΟΛΙΑ