Σημαντική ενίσχυση των βασικών μεγεθών, με αύξηση 49% στα έσοδα, κατέγραψε η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κατά το πρώτο τρίμηνο του 2025, σε ένα τρίμηνο-ορόσημο για την εξέλιξη του Ομίλου, καθώς αποτυπώθηκε για πρώτη φορά η πλήρης συνεισφορά της παραχώρησης της Αττικής Οδού. Η είσοδος της «χρυσής» παραχώρησης στο χαρτοφυλάκιο του ομίλου συνεισέφερε για το α’ τρίμηνο 41,5 εκατ. ευρώ σε επίπεδο λειτουργικής κερδοφορίας, επανακαθορίζοντας το μοντέλο δραστηριότητας της εταιρείας, ενώ συνολικά ο τομέας των Παραχωρήσεων κατέγραψε τη μεγαλύτερη άνοδο, με τα έσοδα να ενισχύονται κατά 94%.

Συνεπώς, η πλήρης αξιοποίηση της Αττικής Οδού, σε συνδυασμό με την επιτάχυνση των υπολοίπων στρατηγικών έργων  και ανεκτέλεστο κατασκευαστικό υπόλοιπο που φτάνει τα 6,7 δισ., αναδεικνύουν τη στερέωση του Ομίλου σε ένα πιο προβλέψιμο και μακροπρόθεσμα κερδοφόρο επιχειρηματικό μοντέλο, με έντονη διαφοροποίηση.

1

Συγκεκριμένα, τα έσοδα του Ομίλου ανήλθαν στα 989,4 εκατομμύρια ευρώ, σημειώνοντας άνοδο κατά 49% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024. Ακόμη πιο εντυπωσιακή ήταν η αύξηση στη λειτουργική κερδοφορία (adj.EBITDA), η οποία διαμορφώθηκε στα 135,5 εκατ. ευρώ, ενισχυμένο κατά 55,1%. Τα κέρδη προ φόρων για το πρώτο τρίμηνο του 2025 ανήλθαν σε 29,0 εκατ. ευρώ και παρέμειναν στα ίδια επίπεδα με το προηγούμενο έτος, ως συνέπεια των αυξημένων αποσβέσεων και χρηματοοικονομικών εξόδων, ενώ τα καθαρά κέρδη των μετόχων χωρίς την επίδραση μη λειτουργικών αποτελεσμάτων διαμορφώθηκαν σε 26,0 εκατ. ευρώ.

Το στρατηγικό χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεων – Μοχλός μακροπρόθεσμης ανάπτυξης

Η Αττική Οδός αποτέλεσε αναμφισβήτητα το σημείο καμπής στα αποτελέσματα του Ομίλου. Ήδη από το πρώτο τρίμηνο, η συμβολή της στο EBITDA του τομέα παραχωρήσεων ήταν καθοριστική  καθώς συνεισέφερε για το πρώτο τρίμηνο 41,5 εκατ. σε επίπεδο adj. EBITDA, ενώ σύμφωνα με τη διοίκηση ο Όμιλος αναμένει χρηματικές διανομές ύψους περίπου 60 εκατ. ευρώ από την Αττική Οδό εντός του 2025, σε συνέχεια της ισχυρής λειτουργικής και ταμειακής κερδοφορίας του έργου παραχώρησης, η οποία σε αυτή την φάση κινείται υψηλότερα των προβλέψεων.

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει πλέον διαμορφώσει ένα από τα πλέον εκτεταμένα χαρτοφυλάκια παραχωρήσεων και έργων ΣΔΙΤ στην ελληνική αγορά, με πολυετή διάρκεια, θεσμοθετημένα έσοδα και έντονη γεωγραφική και λειτουργική διασπορά. Ο Όμιλος λειτουργεί ήδη ή συμμετέχει με σημαντικά ποσοστά σε αυτοκινητοδρόμους, αεροδρόμια, έργα διαχείρισης απορριμμάτων, λιμένες, υποδομές ύδρευσης και έξυπνων μεταφορών, συνθέτοντας ένα επιχειρηματικό μοντέλο με ορατές, επαναλαμβανόμενες και σταθερές ταμειακές ροές για δεκαετίες.

Ειδικότερα, στον τομέα των αυτοκινητοδρόμων που πλέον εκτείνεται σε πάνω από 2.000 χιλιόμετρα, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ συμμετέχει σε επτά παραχωρήσεις με κορωνίδα φυσικά την Αττική Οδό, η οποία εντάχθηκε πλήρως στο χαρτοφυλάκιο του Ομίλου το 2024, με συμμετοχή 90% και διάρκεια παραχώρησης έως το 2049. Παράλληλα, σε πλήρη λειτουργία βρίσκονται και οι Νέα Οδός και Κεντρική Οδός, στις οποίες η εταιρεία διατηρεί 100% συμμετοχή και οι οποίες συνεισφέρουν σταθερά και ισχυρά οικονομικά αποτελέσματα. Στο ίδιο πλαίσιο, συμμετοχή υπάρχει και στην Ολυμπία Οδό (20%), ενώ σε φάση ωρίμανσης βρίσκονται οι παραχωρήσεις της Εγνατίας Οδού και του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (σε δύο τμήματα), οι οποίες αναμένεται να ενισχύσουν περαιτέρω την κερδοφορία της εταιρείας τα επόμενα χρόνια.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, στον τομέα των παραχωρήσεων, τα έσοδα σχεδόν διπλασιάστηκαν, φτάνοντας τα €118,6 εκατ. από €61,1 εκατ. πέρυσι, λόγω της πρώτης ενοποίησης της Αττικής Οδού, αλλά και της οργανικής αύξησης στην κυκλοφορία των οδικών αξόνων. Η κυκλοφορία αυξήθηκε κατά 9% στη Νέα και Κεντρική Οδό, κατά 5,1% στην Αττική Οδό και κατά 4,1% στην Ολυμπία Οδό. Το EBITDA του κλάδου αυξήθηκε κατά 96,2% στα €74,9 εκατ., με το περιθώριο να βελτιώνεται ελαφρώς στο 63,1% από 62,4%. Τέλος, η συνολική αύξηση της κυκλοφορίας στους αυτοκινητοδρόμους του Ομίλου ξεπέρασε το 5%, με σημαντική άνοδο σε Νέα, Κεντρική και Ολυμπία Οδό.

Πέρα από τους αυτοκινητοδρόμους, το επενδυτικό αποτύπωμα του Ομίλου επεκτείνεται σε ένα ευρύ φάσμα υποδομών μέσω έργων ΣΔΙΤ. Σημαντικότερο εξ αυτών είναι η συμμετοχή στον νέο αερολιμένα στο Καστέλι Ηρακλείου, ένα έργο που βρίσκεται υπό κατασκευή και θα εξυπηρετεί περισσότερους από 9,6 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως. Αντίστοιχης σημασίας είναι και η συμμετοχή στον IRC στο Ελληνικό, ένα από τα πλέον εμβληματικά έργα αστικής ανάπλασης στην Αθήνα.

Ο Όμιλος έχει επίσης ισχυρή παρουσία στον τομέα της διαχείρισης απορριμμάτων, μέσω πλήρους συμμετοχής ενεργές παραχωρήσεις: Πελοπόννησος, Ήπειρος και Δυτική Μακεδονία, με συνολική δυναμικότητα εκατοντάδων χιλιάδων τόνων ανά έτος. Επιπλέον, επεκτείνεται σε έργα ύδρευσης και άρδευσης (όπως η λιμνοδεξαμενή Χοχλακίων και το έργο του Νέστου), ενώ διαθέτει παρουσία και στον τομέα των μεταφορών μέσω του ηλεκτρονικού εισιτηρίου σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, όπου διατηρεί το 70% της παραχώρησης.

Σημειώνεται ότι οι περισσότερες από αυτές τις επενδύσεις συνοδεύονται από μακροχρόνιες συμβάσεις (έως και το 2064), με εξασφαλισμένες ροές εσόδων, οι οποίες ενισχύουν τον προβλέψιμο χαρακτήρα των ταμειακών ροών και μειώνουν δραστικά τον επιχειρηματικό κίνδυνο. Η στρατηγική στόχευση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ σε έργα μακράς διάρκειας, σταθερών πληρωμών και δημόσιας χρηματοδοτικής στήριξης.

Ισχυροί ρυθμοί στις κατασκευές

Ο τομέας των κατασκευών συνέχισε την ανοδική του πορεία, ενισχυμένος από την επιτάχυνση των μεγάλων έργων σε Αμφιλοχία, Καστέλι, Αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδας   και EPC για φωτοβολταϊκά στην Ελλάδα. Τα έσοδα αυξήθηκαν στα 346,2 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας άνοδο 16,7%, ενώ το προσαρμοσμένο EBITDA διαμορφώθηκε στα 46,9 εκατ. ευρώ, αυξημένο κατά 41,3%. Τα καθαρά κέρδη του τομέα ανήλθαν σε 29,5 εκατ. ευρώ, με τα περιθώρια EBITDA και EBIT να κινούνται σε ιδιαίτερα ικανοποιητικά επίπεδα, στο 13,5% και 11,2% αντίστοιχα. Το ανεκτέλεστο υπόλοιπο του ομίλου (backlog) ανέρχεται σε 6,7 δισ. ευρώ, με πλέον του 50% να αφορά έργα που εκτελούνται για λογαριασμό άλλων τομέων του Ομίλου, όπως παραχωρήσεις και ενέργεια, στοιχείο που αποδεικνύει τη συνέργεια και την ανθεκτικότητα του επιχειρηματικού μοντέλου.

Αύξηση των εσόδων στην Ενέργεια

Ο τομέας της Ενέργειας μέσω  της ΗΡΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ενίσχυσε σημαντικά τα έσοδά του κατά 41,4%, στα 528,9 εκατ. ευρώ. Στον τομέα της Παραγωγής και Εμπορίας Ηλεκτρισμού από Θερμικές Πηγές Ενέργειας στην Ελλάδα και το Εξωτερικό, η ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας στην Ελλάδα αυξήθηκε κατά 2,4%, ενώ η μέση τιμή στη χονδρεμπορική αγορά κατέγραψε άνοδο κατά 69% έναντι του πρώτου τριμήνου του 2024 κυρίως λόγω της αύξησης των τιμών φυσικού αερίου.

H ΗΡΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ παρουσίασε αύξηση 28% στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2024, ως αποτέλεσμα της ενισχυμένης συμμετοχής του εργοστασίου στην αγορά, λόγω υψηλής ζήτησης και αυξημένων εξαγωγών. Στον τομέα της προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, ο Όμιλος κατάφερε να διατηρήσει τα μερίδια αγοράς του με τους όγκους πωλήσεων να καταγράφουν μικρή άνοδο. Ως συνέπεια των αυξημένων τιμών αναφοράς στη χονδρεμπορική αγορά, οι συνολικές πωλήσεις του τομέα αυξήθηκαν, ενώ η καθετοποιημένη διάρθρωσή του συνέβαλε στην αύξηση της κερδοφορίας κατά 10%, παρά τις εντεινόμενες ανταγωνιστικές πιέσεις, ειδικά στον κλάδο της προμήθειας.

Τα Συνολικά Ταμειακά Διαθέσιμα του Ομίλου (εξαιρουμένων των δεσμευμένων καταθέσεων ύψους € 70 εκατ.) διαμορφώθηκαν σε € 1.480 εκατ., εκ των οποίων € 816 εκατ. σε επίπεδο Μητρικής.

Διαβάστε επίσης: