Business

Οι… απουσίες στη συνέλευση της Ελλάκτωρ για τη συγχώνευση με την Άνεμος και τα επόμενα projects

  • Τέτη Ηγουμενίδη

Αναστάσιος Καλλιτσάντσης. Διευθύνων σύμβουλος ΕΛΛΑΚΤΩΡ


Με το βλέμμα στα επόμενα projects, η διοίκηση της Ελλάκτωρ χθες ολοκλήρωσε τη διαδικασία της συγχώνευσης με την θυγατρική της ΕΛΤΕΧ Άνεμος από την οποία προσδοκά πόρους από συνέργειες της τάξεως των 45 εκατ. ευρώ.

Από την έκτακτη Γενική Συνέλευση απουσίασε ο βασικός μέτοχος και άλλοτε επικεφαλής του ομίλου από τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου, Λεωνίδας Μπόμπολας, ο οποίος διατηρεί στην Ελλάκτωρ ποσοστό της τάξεως του 16%.

Πριν αναλάβει τα ηνία του κατασκευαστικού ομίλου ο Αναστάσιος Καλλιτσάντσης (διευθύνων σύμβουλος σήμερα) ο κ. Μπόμπολας προωθούσε την πώληση της θυγατρικής Άνεμος. Επρόκειτο για μια από τις βασικότερες διαφωνίες που υπήρχαν μεταξύ των μετόχων της Ελλάκτωρ, πριν ξεκαθαρίσει το τοπίο στην ιστορική για τον Όμιλο γενική συνέλευση, πέρσι τον Ιούλιο.

Στην συνέλευση της Ελλάκτωρ χθες εκπροσωπήθηκε το 51,76% των δικαιωμάτων ψήφου το οποίο σε ποσοστό 100% έδωσε θετική ψήφο στην απόφαση της διοίκησης του Ομίλου για τη συγχώνευση.

Σύμφωνα με τη διοίκηση της Ελλάκτωρ, η ΕΛΤΕΧ Άνεμος θα συνεχίσει το επενδυτικό της πρόγραμμα, ενώ θα εξεταστεί και η επέκτασή της στο εξωτερικό με αρχικό στόχο τις περιοχές όπου ο Όμιλος διαθέτει φωτοβολταϊκά πάρκα. Το σύνολο της εγκατεστημένης ισχύος της είναι 295,5 MW.

Πέντε νέα έργα συνολικής εγκατεστημένος ισχύος 195,6 MW βρίσκονται σήμερα υπό κατασκευή, με στόχο να έχουν όλα τεθεί σε λειτουργία μέχρι το τέλος του 2019, ενώ έργα 86 MW είναι έτοιμα προς κατασκευή και 377 MW έργων ΑΠΕ (κυρίως Αιολικά Πάρκα) βρίσκονται σε διάφορα στάδια της αδειοδοτικής διαδικασίας.

Μαρίνα Αλίμου

Αναφορικά με τα υπόλοιπα επενδυτικά πλάνα της Ελλάκτωρ και ειδικότερα αυτό στη μαρίνα Αλίμου (έχει αναλάβει έπειτα από διαγωνισμό την εκμετάλλευσή της για 40 έτη) η εκτίμηση της διοίκησης είναι ότι τα έργα θα ξεκινήσουν με την εξασφάλιση των αναγκαίων αδειών το 2020.

Οι επενδύσεις την επόμενη 5ετία θα είναι της τάξεως των 50 εκατ. ευρώ και περιλαμβάνουν πέραν της ριζικής αναβάθμισης των υφιστάμενων λιμενικών υποδομών και της δραστηριότητας απόθεσης/συντήρησης σκαφών, τη δημιουργία ενός πόλου τουρισμού και αναψυχής με ζώνες πρασίνου και περιπάτου, χώρους αναψυχής και εστίασης, καταστήματα, ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις, γραφεία, παιδότοπο, χώρους υπαίθριων εκδηλώσεων κλπ., με δόμηση 18.500 τ.μ. σε έκταση συνολικής επιφάνειας 210.000 τ.μ.

Αττική Οδός

Στο μεταξύ σε εξέλιξη βρίσκονται οι συζητήσεις της εταιρείας παραχώρησης της Αττικής Οδού (στην οποία συμμετέχουν Ελλάκτωρ και AVAX) με το υπουργείο Υποδομών για την επέκταση της σύμβασης που λήγει το Οκτώβριο του 2024 (υπάρχει σχετική πρόβλεψη) δύο χρόνια με αντάλλαγμα έργα που θα εκτελεστούν από τους παραχωρησιούχους, σε συνδυασμό, πιθανότατα, με μείωση των διοδίων.

Το έργο που συζητείται να εκτελεστεί από τους παραχωρησιούχους της Αττικής Οδού είναι η επέκταση του προαστιακού σιδηροδρόμου στο Λαύριο (εκκινώντας από το Κορωπί) με εκτιμώμενο προϋπολογισμό, βάσει των κατασκευαστών, 200 εκατ. ευρώ.

Δεν είναι σαφές αν υφίσταται χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση των συζητήσεων, πάντως μια τέτοια απόφαση χρειάζεται και την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.


ΣΧΟΛΙΑ