Business

Οι αναπτυξιακοί ρυθμοί της Κίνας έφεραν χαμόγελα στο λιμάνι του Πειραιά

WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη

Γιου Ζενγκ Γκανγκ (ή Yu Zenggang όπως γράφεται στα λατινικά).Επικεφαλής COSCO


«Πρόσω ολοταχώς» έβαλε η ατμομηχανή της παγκόσμιας οικονομίας, το τρίτο τρίμηνο του 2020, κάτι που αποτυπώθηκε άμεσα και στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων του λιμανιού του Πειραιά.

Τα νούμερα είναι χαρακτηριστικά. Στο 4,9% έφτασε η ανάπτυξη της Κίνας, στο τρίτο τρίμηνο του έτους σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία  της χώρας, και είναι η πρώτη χώρα στον κόσμο που επιστρέφει σε προ COVID-19 επίπεδα. Αντίστοιχη ήταν και η πορεία που κατέγραψε ο Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά κατά τον μήνα Σεπτέμβριο. Άνοδο 4,5% στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων συγκριτικά με τον αντίστοιχο μήνα του 2019, «έγραψε το κοντέρ».

Στο τέλος της χρονιάς το μεγαλύτερο λιμάνι της Cosco εκτός Κίνας, αναμένεται να είναι στα ίδια επίπεδα με πέρσι, ξεπερνώντας έτσι «ομαλά» την κρίση που έφερε η πανδημία του κορονοϊού.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΟΛΠ, Yu Zeng Gang: «οι όγκοι μεταφόρτωσης αναμένονται να είναι στα ίδια επίπεδα με το 2019 με δεδομένη την αύξηση που επετεύχθη κατά το 1ο μισό. Μεσοπρόθεσμα, η αναζωογόνηση της παγκοσμιοποίησης μέσω της απομάκρυνσης πολιτικών εμπορικού προστατευτισμού θα υπαγορεύσει τον πραγματικό ρυθμό ανάπτυξης. Παρά το χαμηλό ρυθμό ανάπτυξης της τάξεως του περίπου 2% στους όγκους εμπορευματοκιβωτίων για το 2019 διεθνώς, οι όγκοι εξαγωγών ΝΑ Ασία – Ευρώπη σημείωσαν αύξηση 5%, γεγονός ενδεικτικό ενός υγιούς εμπορικού περιβάλλοντος στην εμπορική γραμμή που εξυπηρετείται από το λιμάνι του Πειραιά. Παραδοσιακά, ο Πειραιάς εξυπηρετεί όγκους μεταφόρτωσης για αναπτυσσόμενες χώρες της περιοχής της Ανατολικής Μεσογείου οι οποίες αναμένεται να αναπτυχθούν σε ταχύτερους ρυθμούς από τον παγκόσμιο ρυθμό ανάπτυξης και εμπορίου και επομένως οι όγκοι του Πειραιά αναμένεται να αυξηθούν σε υψηλότερο ρυθμό από το παγκόσμιο μέσο όρο».

Τα στατιστικά

Από τον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων, που διαχρονικά είναι το «φιλέτο» του λιμανιού, διακινήθηκαν κατά τη διάρκεια του Σεπτεμβρίου 438 χιλιάδες teu, ενώ πέρσι τον Σεπτέμβριο, από τους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Σ.ΕΜΠΟ, τα δύο μεγάλα terminal δηλαδή, είχαν διακινηθεί 419 χιλιάδες κουτιά.

Ωστόσο, στο τρίμηνο ο κινεζικός όμιλος καταγράφει οριακή μείωση σε σχέση με πέρσι, κατά 0,2%, στο σύνολο των λιμένων. Στην Ευρώπη όμως, που είναι μια από τις πλέον βασικές αγορές της Κίνας, κινήθηκε ανοδικά κατά 8,4% στα 2,489 εκατ. κουτιά, έναντι 2,29 εκατ. τον περσινό Σεπτέμβριο

Η Cosco εκτός Κίνας έχει συμμετοχή σε 12 λιμάνια, με το Πειραιά φυσικά να είναι το πετράδι του στέμματος, του μεγάλου κινεζικού ναυτιλιακού ομίλου.

Η ανάλυση

Σύμφωνα με τους αναλυτές πολλές χώρες σε όλο τον κόσμο βλέπουν την Κίνα ως «βαρόμετρο» για το πώς θα μπορούσε ενδεχομένως να εξελιχθεί η ανάκαμψη της παγκόσμιας οικονομίας μετά στην πανδημία, οπότε τα τελευταία στατιστικά στοιχεία έχουν βαρύνουσα σημασία.

Και αυτό γιατί η Κίνα όχι μόνο παρουσίασε ταχεία ανάκαμψη αλλά επίσης ήταν υψηλότερη από την προβλεπόμενη. Ενώ οι ειδικοί είχαν προβλέψει αύξηση 2,4% μεταξύ Απριλίου και Ιουνίου, το Εθνικό Στατιστικό Γραφείο της Κίνας ανέφερε αύξηση 3,2%.

Παρόλα αυτά αν και η ανοδική πορεία στο τρίτο τρίμηνο θεωρείται  «καλή είδηση» για την παγκόσμια οικονομία , οι ίδιοι οι κινέζοι εκτιμούσαν ακόμα μεγαλύτερη και την τοποθετούσαν στο 5,2% για το τρίτο τρίμηνο.

Παρόλα αυτά, οι αναλυτές από τη Δύση θεωρούν ότι αν ο κορονοϊός παραμείνει υπό έλεγχο στην ασιατική χώρα η επιστροφή στην ανάπτυξη βρίσκεται στον ορίζοντα.

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση


ΣΧΟΛΙΑ