• Business

    H&M: Βουτιά στα κέρδη έφεραν η αναδιάρθρωση και ο πληθωρισμός

    • Bloomberg
    Helena Helmersson, CEO H&M

    Helena Helmersson, CEO H&M


    Η Hennes & Mauritz AB (H&M) ανακοίνωσε η άνοδος των τιμών της ενέργειας, των μεταφορικών και των ενδυμάτων σχεδόν εξάλειψε τα κέρδη της το περασμένο τρίμηνο.

    Τα λειτουργικά έσοδα μειώθηκαν κατά 87% στα 821 δισεκατομμύρια κορώνες (80 εκατομμύρια δολάρια) τους τρεις μήνες έως τον Νοέμβριο, ανακοίνωσε η εταιρεία την Παρασκευή.

    Η έξοδος της H&M από την αγορά της Ρωσίας και το κόστος που σχετίζεται με το σχέδιο περικοπής 1.500 θέσεων εργασίας επηρέασαν επίσης τα κέρδη.

    Η εταιρεία δήλωσε τον Νοέμβριο ότι θα χρειαζόταν 800 εκατομμύρια κορώνες ως κόστος αναδιάρθρωσης το τέταρτο τρίμηνο, στο πλαίσιο του σχεδίου μείωσης του προσωπικού κατά 1.500 άτομα και επίτευξης ετήσιας εξοικονόμησης 2 δισεκατομμυρίων κορωνών.

    Σύμφωνα με την H&M, 3,6 δισεκατομμύρια κορώνες εξανεμίστηκαν από τα κέρδη της λόγω του υψηλότερου κόστους για ενέργεια, μεταφορές των προϊόντων και ενδύματα, συν την επίδραση του ισχυρού δολαρίου, του νομίσματος με το οποίο προμηθεύει τα περισσότερα ρούχα.

    Η εταιρεία επισήμανε ότι αποφάσισε να μην μετακυλίσει όλη την αύξηση του κόστους των ενδυμάτων στους καταναλωτές, κάτι που επίσης επιβαρύνει την κερδοφορία της.

    Οι πωλήσεις επέστρεψαν σε ανάπτυξη τον Δεκέμβριο και τον Ιανουάριο, σημειώνοντας άνοδο 5% κατά τη βασική περίοδο των διακοπών. Τον περασμένο μήνα, η εταιρεία ανέφερε ότι τα έσοδα άλλαξαν ελάχιστα το τέταρτο τρίμηνο, εξαιρουμένων των αλλαγών νομισμάτων, καθώς τερμάτισε τις δραστηριότητές της στη Ρωσία και τη Λευκορωσία.

    Ο γίγαντας της “γρήγορης μόδας” εξακολουθεί να παλεύει με υψηλά επίπεδα αποθεμάτων και η κερδοφορία του υστερεί σε σχέση με την ανταγωνίστρια του, Zara του ομίλου Inditex.

    Κατά τη διάρκεια του φθινοπώρου, η H&M είχε εκπονήσει ένα σχέδιο μείωσης του κόστους κατά 2 δισεκατομμύρια κορώνες ετησίως.

    Η εταιρεία επανέλαβε τον στόχο για λειτουργικό περιθώριο άνω του 10% τη χρήση του 2024. Στη χρήση του 2022, το περιθώριο μειώθηκε στο 3,2%, λιγότερο από το μισό επίπεδο του προηγούμενου έτους.

    Τον Δεκέμβριο, η εταιρεία απέσυρε μια συλλογή με τον Justin Bieber αφού ο τραγουδιστής την κατηγόρησε ότι πούλησε τα ρούχα χωρίς τη συγκατάθεσή του. Η H&M είπε ότι είχε έγκριση για τα δικαιώματα άδειας χρήσης, αλλά απέσυρε τα ρούχα από σεβασμό προς τον τραγουδιστή.

    Διαβάστε ακόμη:

    Justin Bieber εναντίον H&M: Σταματήστε να αγοράζετε λέει στους θαυμαστές του

    Η H&M απολύει 1.500 υπαλλήλους



    ΣΧΟΛΙΑ