• Business

    H&M: Ο πόλεμος στην Ουκρανία φρενάρει τις πωλήσεις

    • Bloomberg
    Helena Helmersson, CEO Η&Μ

    Helena Helmersson, CEO Η&Μ


    Η Hennes & Mauritz (H&M), ανακοίνωσε ξαφνική επιβράδυνση της αύξησης των πωλήσεων της, αποτελώντας μία από τις πρώτες αλυσίδες λιανικής που σηματοδοτούν πώς ο πόλεμος στην Ουκρανία επηρεάζει την κατανάλωση.

    Οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 6% σε τοπικά νομίσματα τον Μάρτιο σε σύγκριση με αύξηση 23% το τρίμηνο έως τον Φεβρουάριο, ανακοίνωσε την Πέμπτη η σουηδική εταιρεία ενδυμάτων.

    Η μετοχή της σημείωσε πτώση έως και 11% στις πρωινές συναλλαγές.

    Ο πόλεμος και η αναζωπύρωση του Covid στην Κίνα βαραίνουν τις προοπτικές για το λιανικό εμπόριο, καθιστώντας την πρόσφατη ανάκαμψη των εταιρειών του κλάδου βραχύβια.

    Η H&M έχει σταματήσει τις πωλήσεις της στη Ρωσία, την έκτη μεγαλύτερη αγορά της, που αντιπροσωπεύει περίπου το 4% των συνολικών εσόδων της. Συγκεκριμένα έχει κλειστά 227 καταστήματα από την Τετάρτη, τα περισσότερα από αυτά στη Ρωσία, τη Λευκορωσία και την Ουκρανία.

    Εξαιρουμένων αυτών των τριών χωρών, τα έσοδα του ομίλου αυξήθηκαν κατά 11% τον Μάρτιο.

    Τα κέρδη προ φόρων έφθασαν στις 282 εκατομμύρια κορώνες (30 εκατομμύρια δολάρια) τους τρεις μήνες έως τον Φεβρουάριο, αρκετά χαμηλότερα από τη μέση εκτίμηση των αναλυτών για 1,05 δισεκατομμύρια. Η H&M επισήμανε ότι οι μεγαλύτερες επενδύσεις που πραγματοποίησε στην τεχνολογία και στην αλυσίδα εφοδιασμού επιβάρυναν τα κέρδη της.

    Υπενθυμίζεται ότι το 2016 άρχισαν να συσσωρεύονται σημαντικά αποθέματα της εταιρείας, η οποία προσπαθεί ακόμη να μειώσει το επίπεδο τους, που ξεπερνά τα 4 δισεκατομμύρια δολάρια. Αυξήθηκαν στο 18,9% των πωλήσεων 12μήνου από 18,7% στα τέλη Νοεμβρίου. Η H&M είπε ότι περίπου το ένα έκτο του stock-in-trade διατηρείται για να μετριάσει τυχόν καθυστερήσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα.

    Η αλυσίδα λιανικής αύξησε τον στόχο για το κλείσιμο καταστημάτων σε 145 φέτος από 120 καταστήματα προηγουμένως. Τα συμβόλαια της H&M επιτρέπουν την επαναδιαπραγμάτευση του ενός τρίτου των μισθώσεων της ή κάθε χρόνο.

     Διαβάστε ακόμη:

    H&M: Επιτάχυνση της αύξησης των πωλήσεων το τελευταίο τρίμηνο



    ΣΧΟΛΙΑ