Στις ράγες βάζει φέτος η Grivalia Hospitality επένδυση μεγαλύτερη των 60 εκατομμυρίων ευρώ για την πρώτη φάση επέκτασης του Amanzoe στο Πόρτο Χέλι, με ξενοδοχειακό και real estate προϊόν και συγκεκριμένα με τη νέα συλλογή υπερπολυτελών επώνυμων βιλών κοντά στο beach club του θερέτρου, που εξαγόρασε το 2018 από τη Dolphin Capital.

Σύμφωνα με όσα ανέφερε στο πλαίσιο σχετικής ενημέρωσης ο Γιώργος Χρυσικός, πρόεδρος της Grivalia Hospitality, στο τέλος της φετινής σεζόν ξεκινά η κατασκευή πέντε νέων βιλών με την επωνυμία της Aman, έργο με προϋπολογισμό άνω των 30 εκατομμυρίων. Το έργο περιλαμβάνει συνολικά πέντε επώνυμες βίλες, τέσσερις ευρύχωρες βίλες τριών υπνοδωματίων, με επιφάνεια περίπου 780 έως 810 τ.μ. η καθεμία, καθώς και μία βίλα δύο υπνοδωματίων, επιφάνειας περίπου 650 τετραγωνικών μέτρων. Συνολικά, η εκτιμώμενη δομήσιμη επιφάνεια φτάνει στα 3.900 τ.μ., ιδιαίτερη μέριμνα στη διαμόρφωση και δυτικό προσανατολισμό ώστε να μεγιστοποιείται η άνεση, η ιδιωτικότητα και η θέα σε όλη την περιοχή. Η κατασκευή των βιλών αναμένεται να ξεκινήσει το καλοκαίρι του 2025 και να ολοκληρωθεί έως το καλοκαίρι του 2027, ενώ οι τιμές πώλησης εκτιμάται ότι θα ξεκινήσουν από 20.000 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο – που σημαίνει ότι το τίμημα για τη μεγαλύτερη βίλα θα ξεπεράσει τα 13 εκατομμύρια ευρώ.

1

Σχεδόν παράλληλα, η διοίκηση της Grivalia Hospitality σχεδιάζει την ανάπτυξη έξι pavillions και δύο επιπλέον βιλών τριών έως πέντε υπνοδωματίων – έργο για το οποίο θα δαπανηθούν επιπλέον 30 εκατομμύρια ευρώ -, ενώ σε τρίτη φάση προβλέπεται η ανάπτυξη ακόμη 17 επώνυμων κατοικιών στο θέρετρο της Πελοποννήσου. Η εταιρεία, με βασικό μέτοχο τον Πρεμ Γουάτσα, εξετάζει επίσης τη δημιουργία γηπέδου τένις πίσω από το beach club του Amanzoe, προκειμένου να ενισχύσει περαιτέρω την ελκυστικότητα της γειτονιάς. Οι προπωλήσεις για τις Beach Club Villas θα ξεκινήσουν από φέτος το καλοκαίρι και το έργο είναι στρατηγικά τοποθετημένο ώστε να συμπληρώνει – και όχι να ανταγωνίζεται – τις ήδη υπάρχουσες επώνυμες βίλες του θερέτρου, όπως σημειώνει η Grivalia Hospitality. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρείχε η εταιρεία, οι αγοραστές των κατοικιών χρησιμοποιούν τις βίλες έως ενάμιση μήνα ετησίως, καθώς παρέχεται η δυνατότητα να εκμισθώνονται και να αξιοποιούνται από το ξενοδοχείο. Σε επίπεδο αποδόσεων, οι επώνυμες κατοικίες έχουν yield που κυμαίνεται από 2% έως 4% – για το ξενοδοχείο οι αποδόσεις είναι υψηλότερες -, ενώ στην περίπτωση του Amanzoe μόλις δύο αγοραστές των βιλών που λειτουργούν ήδη είναι Έλληνες του εξωτερικού.

Το Amanzoe, το οποίο ανήκει πλέον κατά 100% στη Grivalia Hospitality, διαθέτει σήμερα 38 pavillions, 13 βίλες και δύο υπό ανάπτυξη που ολοκληρώνονται το 2027, ενώ δύναται να φιλοξενήσει 170 άτομα. Όπως τόνισε ο κ. Χρυσικός, η αποτίμηση του θερέτρου διαμορφωνόταν σε 80 εκατομμύρια ευρώ το 2018, όταν εξαγοράστηκε από τη Grivalia, και σήμερα φτάνει τα 300 εκατομμύρια. Το Amanzoe συμπεριλαμβάνεται στα 5 κορυφαία ξενοδοχεία της Aman Resorts παγκοσμίως, κάθε χρόνο, ενώ το ξενοδοχείο στον Άγιο Παντελεήμονα του Κρανιδίου ήταν κερδοφόρο κατά τη διάρκεια της πανδημίας και τα έσοδά του πέρσι διαμορφώθηκαν σε περίπου 35 εκατομμύρια ευρώ. Το θέρετρο απασχολεί 400 εργαζόμενους κατά την περίοδο αιχμής και 300 άτομα κατά μέσο όρο καθόλη τη διάρκεια της χρονιάς, ενώ σχεδόν το ήμισυ του προσωπικού προέρχεται από την ευρύτερη περιοχή.

Το στοίχημα του One & Only και η αποχώρηση Στράφτη

Αντίθετα, στάση αναμονής τηρεί η εταιρεία για την έναρξη των πωλήσεων στο One & Only Aesthesis. Στο θέρετρο της Γλυφάδας έχουν αναπτυχθεί 14 βίλες που ενοικιάζονται ως ξενοδοχειακό προϊόν, αλλά δεν έχουν διατεθεί ακόμα σε επενδυτές, παρόλο που η ζήτηση μεταφράζεται σε τιμές ρεκόρ που ξεπερνούν κατά πολύ τα 50.000 το τετραγωνικό μέτρο, σύμφωνα με τη διοίκηση της Grivalia Hospitality. Το θέρετρο στην αθηναϊκή ριβιέρα είχε πέρσι έσοδα περί τα 60 εκατομμύρια ευρώ, αφού τέθηκε σε πλήρη λειτουργία τον Ιούλιο του 2024 και φέτος θα είναι η πρώτη ολοκληρωμένη χρήση του. Σε ό,τι αφορά τα υπόλοιπα projects της Grivalia Hospitality, σε δύο χρόνια εκτιμάται ότι θα εκδοθεί η άδεια για το Six Senses Megalonisos στους Πεταλιούς – με τη δημόσια διαβούλευση να ολοκληρώνεται τις προσεχείς ημέρες –, σε αναμονή της απόφασης του ΣτΕ τελεί η εταιρεία για την επένδυση στη Μύκονο, ενώ αναμένεται να ολοκληρωθεί η πώληση του έργου που αναπτύχθηκε στον Παναμά. Στοίχημα της εταιρείας είναι το άνοιγμα στο ελληνικό τουριστικό κοινό, όπου στοχεύει να συστήσει τα θέρετρα που διαχειρίζεται.

Η Grivalia Hospitality διαχειρίζεται ακίνητα αξίας 1,3 δισ. ευρώ – τα 3,5 δισ. υπό διαχείριση χαρτοφυλακίου φτάνει η συνολική αξία της Grivalia –, με τη Fairfax του Πρεμ Γουάτσα να κατέχει το 85% του μετοχικού κεφαλαίου, τη Eurobank το 9% και το υπόλοιπο ποσοστό να ελέγχεται από τα στελέχη της εταιρείας. «Η Ναταλία Στράφτη ήθελε να κάνει το επόμενο βήμα της εκτός ομίλου. Όταν αποχωρεί κάποιος δικός μας άνθρωπος είναι δύσκολο», σχολίασε σχετικά με την αποχώρηση της πρώην διευθύνουσας συμβούλου ο Γιώργος Χρυσικός, ο οποίος αναλαμβάνει ξανά καθήκοντα CEO στη Grivalia Hospitality.