• Business

    Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας: Μάχη μέχρις εσχάτων των Άκτωρ και ΑΒΑΞ για το έργο των 1,8 δισ. ευρώ

    μετρο metro


    Στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) μεταφέρθηκε η σκληρή μάχη των Άκτωρ και ΑΒΑΞ, ως επικεφαλής κοινοπραξιών, για το έργο της πρώτης φάσης της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, Άλσος Βεϊκου – Γουδή, προϋπολογισμού 1,8 δις. ευρώ (συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ).

    Τα ασφαλιστικά μέτρα που κατέθεσαν αμφότεροι οι διαγωνιζόμενοι και ειδικότερα οι κοινοπραξίες Άκτωρ  –  Ansaldo  – Hitachi Rail Italy και ΑΒΑΞ – Ghella – Alstom Transport εκδικάστηκαν χθες στο ΣτΕ με την απόφαση να αναμένεται μετά από δέκα μέρες.

    Πρόκειται για το μοναδικό μεγάλο έργο στη χώρα για το οποίο βρίσκεται σε εξέλιξη ώριμη διαγωνιστική διαδικασία γιαυτό και, όπως εκτιμάται, οι δύο κοινοπραξίες θα δώσουν αγώνα μέχρις εσχάτων. Τα ασφαλιστικά μέτρα αφορούν στο αίτημα των κοινοπραξιών να μην προχωρήσει η Αττικό Μετρό στο άνοιγμα των οικονομικών προσφορών γιατί, σύμφωνα με τα όσα ισχυρίζονται, δεν έχει τελειώσει η φάση της αξιολόγησης των τεχνικών προσφορών, αφού και οι δύο ζητούν να απορριφθεί η αντίπαλη πρόταση.

    Δεδομένων των συνθηκών με τα δικαστήρια να διεκπεραιώνουν μόνον τις επείγουσες δίκες (όπως είναι τα ασφαλιστικά) δεν μπορεί να εκτιμηθεί πότε θα καταστεί δυνατό η Αττικό Μετρό να προχωρήσει στην επόμενη φάση της διαδικασίας ώστε να έχουμε ανάδοχο και το έργο να ξεκινήσει.

    Ο διαγωνισμός για την πρώτη φάση της γραμμής 4 ξεκίνησε με την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος τον Απρίλιο του 2017. Αρχικά στη διαδικασία εκτός από τις προαναφερόμενες κοινοπραξίες προσήλθαν ακόμα δύο, η μια με επικεφαλής την Τέρνα (όμιλος ΓΕΚ Τέρνα) και η δεύτερη με την Μέτκα (όμιλος Μυτιληναίου).

    Η κοινοπραξία της Μέτκα βγήκε εκτός από την Αττικό Μέτρο κατά το αρχικό στάδιο της διαδικασίας, (σύμφωνα με πληροφορίες για λόγους που σχετίζονται με την προϋπηρεσία που παρουσίασε σε αντίστοιχα έργα) ενώ η κοινοπραξία της Τέρνα, τον Μάρτιο του 2019 που κατατέθηκαν οι τεχνικές και οικονομικές προσφορές προσήλθε, αλλά χωρίς να καταθέσει πλήρη φάκελο, με αποτέλεσμα ο διαγωνισμός να συνεχιστεί με δύο κοινοπραξίες.

    Στο μεταξύ, εκτός απρόοπτου, εφόσον επιλυθεί το θέμα της προμήθειας του συστήματος του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, μέχρι το καλοκαίρι θα παραδοθούν προς χρήση οι σταθμοί της γραμμής προς Πειραιά, Αγ. Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια. Οι άλλοι τρεις σταθμοί Μανιάτικα, Πειραιάς, Δημοτικό Θέατρο, της γραμμής 3 του μετρό της Αθήνας με βάση το σημερινό χρονοδιάγραμμα θα τεθούν σε λειτουργία το 2022.



    ΣΧΟΛΙΑ