• Business

    Golden Goose: Κίνηση έκπληξη από την εταιρεία των sneakers των 500 δολ. που λατρεύουν Selena Gomez και Taylor Swift

    • Bloomberg
    Silvio Campara, CEO Golden Goose

    Silvio Campara, CEO Golden Goose


    Η Golden Goose, η πρωτοεμφανιζόμενη εταιρεία κατασκευής sneakers κόστους 500 δολαρίων, αποφάσισε να στελεχώσει τα καταστήματα της με εκπαιδευμένους τσαγκάρηδες.

    Η ιταλική μάρκα, αγαπημένη της Selena Gomez και της Taylor Swift, επιμένει εδώ και καιρό ότι τα διακοσμημένα με αστέρια αθλητικά παπούτσια που έχει λανσάρει,  βελτιώνονται όσο παλιώνουν.

    Με την προσθήκη υπηρεσιών επισκευής που θα εκτελούν τσαγκάρηδες – οι οποίοι θα μπορούν να επιδιορθώσουν και να αναβιώσουν τα παπούτσια της Golden Goose ή και άλλων brands – η εταιρεία φιλοδοξεί να φέρει την ιδέα της στο επόμενο επίπεδο, δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος Silvio Campara σε συνέντευξή του.

    «Σε μια εποχή τυποποιημένης παραγωγής, θέλουμε να εμπλακούμε με τον πελάτη στη δημιουργική διαδικασία και να ενθαρρύνουμε την αφοσίωση», είπε ο Campara, ο οποίος συνέβαλε στο επαναλανσάρισμα της μικρής εταιρείας μόδας από την Βενετία σε ένα ισχυρό brand vintage προϊόντων, οι πωλήσεις της οποίας το 2022 αυξήθηκαν κατά 30%, στα 500 εκατ. ευρώ (548 εκατομμύρια δολάρια).

    «Θέλουμε επίσης να δείξουμε στην Generation Z την αξία της επισκευής παλαιών παπουτσιών αντί να τα πετάμε», πρόσθεσε.

    Σε επιλεγμένα καταστήματα

    Η Golden Goose, η οποία ελέγχεται από την Permira Holdings LLP, είναι ήδη γνωστή για τα εξατομικευμένα αθλητικά παπούτσια της, με τους σχεδιαστές της εταιρείας να προσθέτουν σε αυτά πινελιές, όπως κέντημα ή γραφικά σε στυλ τατουάζ. Η επισκευή παπουτσιών από καταρτισμένους τσαγκάρηδες είναι μια νεότερη υπηρεσία που διατίθεται σε επιλεγμένα καταστήματα σε όλο τον κόσμο.

    Θα μπορούσε να ταιριάξει ωραία με τα δημογραφικά στοιχεία των πελατών της εταιρείας: περισσότερο από το 80% των αγοραστών της Golden Goose είναι Millenials ή από τη Gen. Z, είπε ο Campara, και είναι στις προτεραιότητες τους το να αποφεύγουν να πετούν τα παλιά προϊόντα.

    Η επισκευή, που είναι τώρα διαθέσιμη σε τοποθεσίες της Golden Goose, όπως το Μιλάνο, η Νέα Υόρκη και το Ντουμπάι, επεκτείνει τον κύκλο ζωής των sneaker και μειώνει τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις, είπε ο Διευθύνων Σύμβουλος. Ο στόχος είναι να υπάρχουν περίπου 70 τσαγκάρηδες σε περίπου 10 κεντρικά καταστήματα και σε έναν κόμβο κοντά στη Βενετία.

    Για τον τσαγκάρη Marco Zanin, ο οποίος εργάζεται στη Golden Goose από το 2019, η επισκευή παπουτσιών είναι δεύτερη φύση. Ο 36χρονος Βενετός είπε ότι «μεγάλωσε περιτριγυρισμένος από παπούτσια – όταν ήμουν παιδί έπαιζα δίπλα στη θεία μου που έφτιαχνε βαμπ», όπως λέγεται το πάνω μέρος των παπουτσιών.

    Ενθουσιασμός για τη νέα υπηρεσία

    Και ενώ οι τεχνίτες της παλαιάς εποχής φαίνεται παράξενο να ταιριάξουν στο περιβάλλον της σύγχρονης μόδας, όπως είναι το κέντρο του Μιλάνου, όπου ο Zanin εργάζεται σήμερα, οι  σκληροπυρηνικοί λάτρεις των sneakers έχουν αποδεχθεί με ενθουσιασμό τη νέα αυτή παροχή της Golden Goose, τόνισε.

    «Τα παιδιά που έρχονται έχουν περιέργεια, θέλουν να μάθουν τα πάντα για τα παπούτσια και πώς θα καταφέρουν να τα φτιάξουν», είπε ο Zanin, ο οποίος σπούδασε πολεοδομία και εργάστηκε ως DJ πριν γίνει μέλος της Golden Goose.

    Ενώ οι νέοι αγοραστές του brand χρησιμοποιούν εδώ και καιρό τα αθλητικά παπούτσια, το πρόγραμμα με τους τσαγκάρηδες τους δίνει την δυνατότητα να τα «ξαναχτίσουν, να τα επεξεργαστούν και να τα ανακατασκευάσουν», εξήγησε.

    Οι καινοτομίες που απευθύνονται σε νέους αγοραστές είναι κάτι σαν εμμονή για τη Golden Goose και στα 43 του χρόνια, ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας αποπνέει μια νεανική συμπεριφορά που υποδηλώνει την βαθιά του γνώση για τον casual κόσμο της μόδας.

    Ο Campara εξηγεί ότι οι προτιμήσεις των πελατών της συγκεκριμένης γενιάς μεταβάλλονται ταχέως. Έτσι ο ίδιος δημιούργησε ένα ΔΣ με μέλη της Generation Z προκειμένου να μπορεί να εμβαθύνει στο τι σκέφτονται οι πελάτες και επισημαίνει με περηφάνια ότι,  πάνω από τα δύο τρίτα του εργατικού δυναμικού του είναι κάτω των 32 ετών και έχει καλύτερη εικόνα για τους νέους αγοραστές συγκριτικά με τους περισσότερους ανταγωνιστές.

    Η Golden Goose έχει ήδη περάσει από τα χέρια τριών διεθνών επενδυτικών ομίλων.

    Ο Όμιλος Carlyle αγόρασε την εταιρεία από την Ergon Capital Partners SA το 2017, πυροδοτώντας την επέκτασή της στις ΗΠΑ και την Κίνα.

    Τρία χρόνια αργότερα, η Permira αγόρασε το πλειοψηφικό μερίδιο της Carlyle.

    Διαβάστε ακόμη:

    Τα sneakers που θα λάτρευε ο θρυλικός αρχιτέκτονας Frank Lloyd Wright

    Birkenstock: Η Louis Vuitton σκέφτεται να εισάγει τα δημοφιλή σανδάλια στο χρηματιστήριο με αποτίμηση 6 δισ. δολάρια

    Nike: Πτώση κερδών παρά την αύξηση πωλήσεων – Αγορά «κλειδί» η Κίνα



    ΣΧΟΛΙΑ