• Business

    Γιώτης: Ακρίβεια και ενεργειακή κρίση «ροκάνισαν» τζίρο και κερδοφορία


    Μείωση πωλήσεων αλλά και κερδοφορίας εμφάνισε το 2021 η Γιώτης με την ενεργειακή κρίση και την αύξηση των πρώτων υλών να έχει αρνητικό αντίκτυπο.

    Η ιστορική εταιρεία κατά τη χρήση του 2021 είδε τα βασικά  οικονομικά της μεγέθη να μειώνονται και τη μεικτή κερδοφορία να «ψαλιδίζεται» εξαιτίας των εκρηκτικών αυξήσεων των πρώτων υλών και των υλικών συσκευασίας.

    Όπως προκύπτει από τα οικονομικά αποτελέσματα που αναρτήθηκαν στο ΓΕΜΗ, κατά τη χρήση του 2021 ο κύκλος εργασιών του ομίλου μειώθηκε κατά 6,51% φτάνοντας στα 103,979 εκατ. ευρώ από τα 111,221 εκατ. ευρώ το 2020.

    Τα μικτά κέρδη ανήλθαν στο ποσό των 43,464 εκατ. ευρώ έναντι ποσού 52,995 εκατ. ευρώ της προηγούμενης χρήσης. Τα αποτελέσματα περιόδου μετά από φόρους διαμορφώθηκαν για  σε 5,288 εκατ. ευρώ έναντι 6,225 εκατ. ευρώ το 2020.

    Η κάμψη της μεικτής κερδοφορίας αποδίδεται από τη διοίκηση του ομίλου, με επικεφαλής τον χημικό μηχανικό, Ιωάννη Γιώτη στη μείωση του τζίρου ταυτόχρονα με την ενεργειακή κρίση και την αύξηση των τιμών των πρώτων υλών και των υλικών συσκευασίας.

    Σημειώνεται ότι στον  όμιλο ενσωματώνονται τα μεγέθη των δύο θυγατρικών, της βουλγαρικής εταιρείας Royal ΤΜ, η οποία εξαγοράστηκε το 2018 και της γαλακτοβιομηχανίας Στάμου, την οποία απέκτησε η Γιώτης επίσης το 2018.

    Μειωμένος κατά 11,05% ήταν και ο τζίρος της εταιρείας, ο οποίος διαμορφώθηκε στα 80,2 εκατ. ευρώ από 90,2 εκατ. ευρώ το 2020 ενώ τα μικτά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 35.4 εκατ. ευρώ έναντι 44.2 εκατ. ευρώ της προηγούμενης χρήσης παρουσιάζοντας μείωση της τάξης του 19,99%.

    Όπως επισημαίνεται από τη διοίκηση σε αυτές τις συνθήκες μη κανονικότητας της προηγούμενης χρήσης 2021, η εταιρεία παρουσίασε αξιοσημείωτη ευελιξία και προσαρμοστικότητα, επιτυγχάνοντας να ανταπεξέλθει αποτελεσματικά σε περιόδους έντονης μεταβλητότητας της αγοράς.

    Επενδύσεις 10,1 εκατ. ευρώ το 2021

    Παρά την αστάθεια του οικονομικού περιβάλλοντος, ο Όμιλος συνέχισε απρόσκοπτα την υλοποίηση του επενδυτικού του πλάνο, το οποίο για τη χρήση του 2021 ανήλθε σε € 10,1 εκατ. (από €14,1 εκατ. το 2020) και αφορά σε:

    Νέο κτίριο βιομηχανικής παραγωγής και χώρου γραφείων καθώς και επένδυση σε νέο μηχανολογικό εξοπλισμό της Στάμου συνολικού ύψους €3,5 εκατ. Το νέο κτίριο ανεγέρθη επί της Λ. Καραμανλή 206 (παραπλεύρως του υφιστάμενου κτιρίου) αποτελεί μία

    υπερσύγχρονη εγκατάσταση που διασφαλίζει την περαιτέρω αναπτυξιακή πορεία της γαλακτοβιομηχανίας Στάμου διατηρώντας και ενισχύοντας την απαράμιλλη ποιότητα των παραδοσιακών προϊόντων της εταιρείας. Το νέο εργοστάσιο ξεκίνησε να λειτουργεί σταδιακά εντός του α’ εξαμήνου του 2021.

    Επίσης, ένα ποσό ύψους 6,6 εκατ. ευρώ κατευθύνθηκε στο νέο κτίριο βιομηχανικής παραγωγής στο Αγρίνιο και σε νέο μηχανολογικό εξοπλισμό της Γιώτης.

    Επίσης, κατά τη χρήση 2021, πραγματοποιήθηκε αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου στις δύο θυγατρικές της εταιρείες στην Κύπρο  (JOTIS INTERNATIONAL INVESTMENTS LTD) και στην Ελλάδα (ΑΤΤΙΚΟΙ ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ Α.Β.Ε.Ε.). Και στις δύο περιπτώσεις καλύφθηκαν στο σύνολό τους από τη Γιώτης με κεφάλαια 2,5 και 1,4 εκατ. ευρώ αντίστοιχα. Επιπλέον πραγματοποιήθηκε αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της θυγατρικής εταιρείας ROYAL TM LTD με έδρα την Βουλγαρία την οποία κάλυψε στο σύνολό της η θυγατρική της ΓΙΩΤΗΣ Α.Ε. εταιρεία JOTIS INTERNATIONAL INVESTMENTS LTD με έδρα την Κύπρο ποσού 750.000 ευρώ.

    Οι στόχοι του 2022 και το «σκανάρισμα» για εξαγορές

    Ο όμιλος, όπως αναφέρεται στα οικονομικά αποτελέσματα,  διατηρεί μία «συγκρατημένη αισιοδοξία» για την εξέλιξη των οικονομικών μεγεθών της χρήσης του 2022, παραμένοντας σε εγρήγορση και παρακολουθώντας από κοντά όλες τις εξελίξεις του γενικότερου κοινωνικού και επιχειρηματικού γίγνεσθαι, αντιλαμβανόμενος την έντονη μεταβλητότητα των συνθηκών που επικρατούν.

    Κυριότεροι στόχοι της διοίκησης για το 2022 είναι η περαιτέρω ενδυνάμωση των δραστηριοτήτων των εταιρειών του ομίλου, αλλά και η υλοποίηση συνεργειών σε όλα τα επίπεδα της δραστηριοποίησής τους μέσα από την υλοποίηση κεφαλαιουχικών επενδύσεων και την ανάπτυξη νέων καινοτόμων προϊόντων. Βασικό πυλώνα στρατηγικής του ομίλου αποτελεί η συνεχής ανάπτυξη των πωλήσεων εκτός Ελλάδας, ενώ πέραν της επιμέρους λειτουργικής ανάπτυξης των δραστηριοτήτων του ομίλου, η διοίκηση συνεχίζει να αξιολογεί κάθε ενδιαφέρουσα επέκταση των δραστηριοτήτων μέσω νέων εξαγορών.

    Διαβάστε επίσης



    ΣΧΟΛΙΑ