• Business

    Γιώργος Προκοπίου: Επενδύει στο μέλλον…με την αγορά δυο πλοίων τύπου boxships

    Γιώργος Προκοπίου, εφοπλιστής Dynagas LNG


    Δυο πλοία τύπου boxships εξαγόρασε η εταιρία Dynacom, συμφερόντων Γιώργου Προκοπίου, έναντι 7,5 εκατ.δολαρίων το κάθε ένα, όπως ανακοίνωσε η τράπεζα που είχε στον έλεγχο της τα δυο συγκεκριμένα πλοία.

    Η εταιρία που υλοποίησε τη νέα αυτή επιχειρηματική κίνηση είναι η Sea Traders, μητρική εταιρία του εφοπλιστή Προκοπίου, στελέχη της οποίας αρνήθηκαν να σχολιάσουν την κίνηση αυτή.

    Τα δυο boxships είναι το RHL Fidelitas το οποίο έχει μετονομαστεί σε “Σοφία Ι” και RHL Fiducia το οποίο θα διαπραγματεύεται ως “Cornelia I”. Και τα δυο είναι κατασκευής 2010.

    prokopiou 2

    Ο Ελληνας εφοπλιστής Γιώργος Προκοπίου είχε χρόνια να δραστηριοποιηθεί στα πλοία τύπου boxships, μετά και την ίδρυση της εταιρίας Sea Traders στη 10ετία του 1970. Αντιθέτως είχε επεκταθεί στα τάνκερς και στα LNG και ανανέωσε τον στόλο της Sea Traders.

    Απαντώντας σε σχετικό e-mail του TradeWinds, υψηλόβαθμο στέλεχος εκ μέρους της κας Ιωάννας Προκοπίου, αρνήθηκε να συζητήσει τους λόγους που οδήγησαν στην σπάνια αυτή εξαγορά των πλοίων τύπου boxships υποστηρίζοντας μόνο πως “η συμμετοχή σε τέτοιου είδους εξαγορές είναι σίγουρα εντός του αντικειμένου της Sea Traders”

    Οπως επισημαίνεται στο TradeWinds, σύμφωνα με τις τρέχουσες συνθήκες της αγοράς αλλά και τις τελευταίες επενδύσεις σε boxship του εφοπλιστή Προκοπίου, η εταιρία Sea Traders προχωρά σε αυτές τις επιχειρηματικές κινήσεις προκειμένου να επωφεληθούν, απο τις χαμηλότερες τιμές μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που θα ισχύσουν σε μερικά χρόνια.

    prokopiou (1)

    Ο εφοπλιστής Γ. Προκοπίου κατέβαλε περίπου 60% λιγότερα για την απόκτηση των RHL Fiducia και την RHL Fidelitas από το ποσό των  19,2 εκατ. δολαρίων που είχε καταβάλει πέρυσι η εταιρία Synergy Marine για την απόκτηση του “αδελφού” πλοίου RHL Felicitas το οποίο αργότερα μετονομάστηκε “Αινεία”.

    Ναυλομεσίτες αποδίδουν την σημαντική αυτή πτώση των τιμών στην άσχημη κατάσταση που βρίσκεται η αγορά του Jiangnan-Σαγκάη αλλά επίσης, αντανακλά τη δραστική πτώση των τιμών για την αγορά panamaxes σε μια αγορά που βρίσκεται σε πλήρη αδράνεια.

    Η αγοράς των boxships από τον εφοπλιστή Γ. Προκοπίου αποκαλύπτει μια παρόμοια περίπτωση. Τον Ιούνιο του 2009, ο εφοπλιστή αγόρασε το Swan (κατασκευής 1995) από ιαπωνική εταιρία έναντι 9,65 εκατ. δολαρίων. Η χρονική στιγμή της αγοράς αποδείχθηκε σωστή. Ομως, λίγο αργότερα, τον Οκτώβριο του 2010, πούλησε το πλοίο στην ιαπωνική εταιρία Technomar για περίπου  28 εκατ. δολάρια.

    Στη συνέχεια, το 2011, ο εφοπλιστής Γ. Προκοπίου επιβεβαίωσε μια παραγγελία για δύο νέες ναυπηγήσεις, για λογαριασμό της Sea Traders, σε Rongsheng Heavy Industries (RHI) κάτω από 70 εκατ. δολάρια ανά τεμάχιο.

    Αυτά περιλαμβάνονταν στις πρώτες παραγγελίες πλοίων τύπου boxship απο Κινεζικά ναυπηγεία, τα οποία ποτέ δεν ήταν από τα αγαπημένα του κ. Προκοπίου. Αλλά οι παραγγελίες αυτές δεν εμφανίσθηκαν ποτέ και σύμφωνα με πληροφορίες αυτό οφείλοταν σε οικονομικές δυσκολίες που αντιμετώπιζε το ναυπηγείο. Πάντως, μέχρι σήμερα ούτε η εταιρία Sea Traders αλλά ούτε και η Dynacom δεν περιλαμβάνουν πλοία τύπου boxship.



    ΣΧΟΛΙΑ