ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η General Mills, στην οποία ανήκει η Häagen-Dazs, εργάζεται για την πιθανή πώληση των περισσότερων από 250 καταστημάτων της στην Κίνα, ενώ η Starbucks αξιολογεί τις δραστηριότητές της στη χώρα, όπου διαθέτει πάνω από 7.750 καταστήματα, αναφέρει το Bloomberg.
Την ίδια στιγμή, η εταιρεία λιανικής πώλησης αθλητικών ειδών Decathlon έχει ξεκινήσει μια διαδικασία πώλησης περίπου του 30% των δραστηριοτήτων της στην Κίνα.
Σύμφωνα με το Bloomberg, το καταναλωτικό τοπίο στην Κίνα ήταν πολύ διαφορετικό τη δεκαετία του 1990, όταν η Häagen-Dazs και η Starbucks εισήλθαν στην αγορά με προϊόντα υψηλής ποιότητας που ήταν άγνωστα στους περισσότερους ανθρώπους.
Παρ’ όλα αυτά, σημείωσαν τεράστια πρόοδο, ανοίγοντας καταστήματα με ιλιγγιώδη ρυθμό και αποκομίζοντας σημαντικά έσοδα.
Ωστόσο, οι καιροί αλλάζουν και αυτές, όπως πολλά άλλα δυτικά brands, επανεκτιμούν την προσέγγισή τους στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου, συμπεριλαμβανομένης της πιθανής πώλησης μεριδίων των επιχειρήσεών τους.
Ανάμεσα στους λόγους για αυτές τις αλλαγές είναι ο έντονος ανταγωνισμός από κινεζικές εταιρείες, οι οποίες έχουν εξελιχθεί σε ευέλικτους και εξελιγμένους αντιπάλους, με βαθιά σύνδεση στους τοπικούς καταναλωτές.
Εμβληματικές μάρκες, όπως η Apple και η Nike αντιμετωπίζουν ισχυρό ανταγωνισμό από εγχώριες εταιρείες όπως η Huawei, η Xiaomi, η Anta Sports Products και η Li Ning.
Το Πεκίνο δίνει προτεραιότητα στην εγχώρια κατανάλωση στην επιδίωξη οικονομικής ανάπτυξης 5% φέτος, ενώ οι λιανικές πωλήσεις του Μαΐου ήταν ενθαρρυντικές, επιταχύνοντας με τον ταχύτερο ρυθμό από τον Δεκέμβριο του 2023.
Ωστόσο, οι οικονομολόγοι δεν είναι πεπεισμένοι ότι η δυναμική θα συνεχιστεί, επομένως οι εταιρείες πρέπει να είναι τοποθετημένες έτσι ώστε να αξιοποιήσουν όποια ανάπτυξη μπορούν.
Παράλληλα, είναι γεγονός ότι η οικονομική δυσπραγία που ακολούθησε την πανδημία του Covid έχει επηρεάσει τις καταναλωτικές συνήθειες.
«Οι πολυεθνικές αντιμετωπίζουν ανταγωνισμό από τοπικούς αντιπάλους, αλλά και μεταβαλλόμενες απαιτήσεις, ιδίως τις νεότερες γενιές που δίνουν προτεραιότητα στην αξία για τα χρήματα», δήλωσε ο Chen Jie, παγκόσμιος επικεφαλής συγχωνεύσεων και εξαγορών στην China International Capital.
Σε αυτό το πλαίσιο, η Häagen-Dazs και η Starbucks έχουν εισαγάγει προϊόντα που απευθύνονται πιο άμεσα στην τοπική αγορά, όπως ειδικά παγωτά mooncake για την Πρωτοχρονιά και latte με γεύση χοιρινού κρέατος!
Η Starbucks, νιώθοντας την πίεση από τις ταχέως αναπτυσσόμενες εγχώριες αλυσίδες όπως η Luckin Coffee, ανακοίνωσε επίσης πρόσφατα μειώσεις τιμών στην Κίνα σε ροφήματα με βάση το τσάι και Frappuccino, μια στρατηγική που έρχεται σε αντίθεση με τις δραστηριότητές της στις ΗΠΑ, όπου βελτιστοποιεί το μενού της για να δώσει έμφαση στον καφέ.
«Η κινεζική αγορά ωριμάζει όλο και περισσότερο, επομένως δεν υπάρχουν πλέον εύκολα προσβάσιμα προϊόντα με γρήγορη ανάπτυξη», δήλωσε ο Jean-Christophe Vallat, διευθύνων σύμβουλος και επικεφαλής βιομηχανικών και καταναλωτικών προϊόντων στην BNP Paribas.
«Οι Κινέζοι καταναλωτές εξακολουθούν να έχουν χρήματα για να καλύψουν μικρά προσωπικά έξοδα και είναι πιο μορφωμένοι και ώριμοι, επομένως έχουν αναπτύξει γούστα που μόνο οι τοπικοί παίκτες μπορούν να αναγνωρίσουν και να προσαρμοστούν, δεδομένων των ταχέως μεταβαλλόμενων γεύσεων και της χαμηλής πιστότητας», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Διαβάστε επίσης:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Στα χέρια της Αρχής για το Ξέπλυμα… «στοιχηματζής» επίτροπος σχολείων – Έπαιρνε χρήματα σχολείων και τα έκανε … ακίνητα και τυχερά παιχνίδια
- Η φοβερή ιστορία με τον Ανδρέα και τα Σκόπια, τι τρέχει με Λοβέρδο και ΝΔ, η κλειστή σύσκεψη στο Μαξίμου, η σύγκρουση στο Ελληνοαμερικανικό και τι κάνει η ΕΥΠ
- Προβατίνα-Gate και το μεγάλο πρόστιμο
- Τι λένε τώρα οι πονηροί για Τράμπ και μετοχές, η νέα στρατηγική Ψάλτη, η αγωνία Τανισκίδη, το μυστικό ραντεβού στο ΜΜ, το παρασκήνιο με Ιβάν και Μυστακίδη, και ο Αίαντας Βαρδινογιάννης
